فضای سبز، چیدمان شهری و وضعیت آسفالت در مرکز استان مناسب نیست

زاهدان(پانا) - نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: فضای سبز، چیدمان شهری، وضعیت آسفالت و به طور کلی فضای شهر چهره مطلوبی از مرکز استان را نشان نمی‌دهد و در این خصوص نیازمند کار همه‌جانبه هستیم.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۴۰
لینک کوتاه کپی شد
فضای سبز، چیدمان شهری و  وضعیت آسفالت در مرکز استان مناسب نیست

آیت الله مصطفی محامی در دیدار شهردار و معاونین شهرداری زاهدان اظهار کرد: در گام اول، شهرداری زاهدان باید به دنبال جلب رضایت مردم باشد و در این راستا لازم است تمام ‌خدمات انجام شده برای مردم قابل مشاهده باشد و موجب رضایتمندی جامعه شود.

او ادامه داد: در جلسات متعدد این موضوع را عنوان کرده‌ام که در سطح شهر رضایت‌مندی از خدمات شهرداری کمتر دیده می‌شود. اگر مردم نجابت به خرج می‌دهند و راهپیمایی نمی‌کنند، این موضوع را نمی‌توان به معنی رضایت مردم از خدمات دانست.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به فراوانی مراجعات و گلایه‌مندی‌های مردم نسبت به شهرداری زاهدان، تاکید کرد: ابراز گلایه و نارضایتی مردم شاید به خاطر بیشتر شدن خدمات شهرداری، کاهش پیدا کرده باشد اما فی الحد نفسه کم نیست.

او افزود: اگر یک شهروند قانونمند ببیند خیابان جلوی منزلش دارای چاله و کنده‌کاری است، انگیزه‌ای برای پرداخت مالیات، عوارض و غیره پیدا نمی‌کند و و کسی هم که پرداخت می‌کند، از روی نارضایتی است.

امام جمعه زاهدان تصریح کرد: اگر اطلاع‌رسانی از خدمات بیشتر باشد و مردم نیز احساس کنند که کارها به درستی در حال انجام است و قول و عمل با هم تطابق داشته باشد و برای مردم واضح شود که سود مبالغ پرداختی آنها به خودشان برمی‌گردد و در واقع سرمایه‌گذاری برای خودشان محسوب می‌شود، پرداخت عوارض برایشان گوارا خواهد بود.

او ادامه داد: محدودیت ظرفیت‌های دولتی باعث می‌شود که با وجود تلاش‌های صورت گرفته و دریافت رقم بالای بودجه و امکان رفع حجم بالای نیازهای شهری نباشید و از طرفی نمی‌توان فشار زیادی به مردم وارد کرد. لذا نیازمند یک جهش هستیم تا درآمدهای جدید داشته باشیم و به نظر بنده بخش عمده آن را می‌توان با مشارکت بخش خصوصی بدست آورد و از آنان برای سرمایه‌گذاری و تغییر چهره شهر استفاده کرد.

محامی گفت: انتظار این بود که در دوره‌های گذشته شهرداری، مطالعات و برنامه‌ریزی‌های کارشناسی انجام می‌شد، الان هم که در حال انجام است باید تسریع پیدا کند و سعی شود فعالیت‌ها بر اساس مطالعات صورت پذیرد.

او در پایان خاطر نشان کرد: باید راهکارهای جدید و میانبر را یافته و پس از مطالعه، اجرا کرد. در جلسات مختلف مکررا گفته‌ام که مشاهده برخی از نقاط استان و حاشیه شهرها باعث شرمندگی می‌شود که ۴۰سال از انقلاب گذشته و وضعیت چنین است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار