همزمان با سالروز تشکیل سازمان دانش آموزی؛

سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است

کاشان (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان اعلام کرد اجرای برنامه های سازمان دانش آموزی در مدارس، به عنوان یک فرصت برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان در همه مناطق کشور است.

کد مطلب: ۱۰۷۲۶۳۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی، فرصتی برای تحقق تربیت اجتماعی دانش آموزان است

حسین مقنی از مربیان سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان اظهار کرد: امام علی علیه السلام، 14 قرن پیش توصیه کرده است که فرزندان خود را برای زمانی بعد از خود تربیت کنید که باید سرلوحه برنامه های سازمان دانش آموزی باشد.
وی افزود: از جمله هدفهای نظام آموزشی، آماده کردن دانش آموزان برای شرکت فعال و سازنده در فعالیت های اجتماعی، آگاهی نسبت به حقوق اجتماعی خود، احترام به حقوق دیگران و همکاری با سایر افراد جامعه است که در قالب مشارکت آنان در شوراها و تشکلهای مدارس باید تمرین شود.
وی تاکید کرد: تشکیل سازمان دانش آموزی در مدرسه و نگاه مثبت مدیران مدارس نسبت به این سازمان، زمینه درونی سازی فرهنگ مشارکت و مشارکت پذیری دانش آموزان شده و تحول بزرگی در نظام اجرایی وتصمیم سازی آموزش وپرورش را فراهم می سازد.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشان گفت: کسب آگاهی های لازم برای همزیستی، همفکری، پذیرش نظرهای مختلف، تحمل عقاید دیگران حتی نظر مخالف و مشارکت در یادگیری، مهمترین مهارت های زندگی هستند که باید در تشکلهای دانش آموزی مدارس پیگیری شود.
مقنی افزود: دانش آموزانی که در سازمان دانش آموزی فعالیت می کنند، شرایط کار گروهی و داوطلبانه را تجربه کرده و در زندگی آینده خود نیز موفق تر عمل می کنند، بنابراین باید فرصتی فراهم شود که تعداد بیشتری به سازمان جلب شوند.
رییس سازمان دانش آموزی شهرستان کاشان گفت: بر این باور هستیم که دانش آموزان به ویژه در دوره ابتدایی، همچون نهالی هستند که باید از آغاز خوب رشد کنند؛ در غیر این صورت، هر چه تلاش کنیم بی ثمر مانده و کمک کردن به آنها به نتیجه مطلوب نخواهد رسید.
علی مولایی افزود: سازمان دانش‌آموزی، نهادی عمومی و غیردولتی وابسته به وزارت آموزش و پرورش است که در قالب تربیت اجتماعی مکمل در ۲۱ اردیبهشت ۱۳۷۸ فعالیت‌های خود را شروع کرده است.
وی افزود: سازمان دانش آموزی کاشان در سال جاری با مشارکت 300 مربی توانست چهار هزار نفر از دانش آموزان این شهرستان را از پایه اول ابتدایی تا سوم متوسطه تحت پوشش برنامه های خود قرار ‌دهد و سه نفر از اعضا توانستند رتبه برتر مرحله کشوری جشنواره امداد و نجات را به دست آورند.
وی تصریح کرد: خبرگزاری پانا یکی از زیرمجموعه های سازمان دانش آموزی است که بخشی از عملکرد فرهنگیان و دانش آموزان این شهرستان را در سطح رسانه ای منتشر کرد و بنا داریم سال تحصیلی آینده طرح هر مدرسه یک خبرنگار را در دستور داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار