امروز: دوشنبه 29 دی 1399 - 20:38 تبلیغات
خبرگزاری پانا
خبرگزاری پانا
  • خبرگزاری پانا
  • صفحه اصلی
  • آموزش و پرورش
      در حال بارگزاری
  • سیاسی
      در حال بارگزاری
  • اقتصادی
      در حال بارگزاری
  • اجتماعی
      در حال بارگزاری
  • فرهنگی
      در حال بارگزاری
  • ورزشی
      در حال بارگزاری
  • عکس
      در حال بارگزاری
  • ویدئو
  • رسانه‌های دیگر
      در حال بارگزاری
  • استانها
    • صفحه اصلی استان‌ها
    • آذربایجان شرقی
    • آذربایجان غربی
    • اردبیل
    • اصفهان
    • البرز
    • ایلام
    • بوشهر
    • تهران
    • شهرستانهای تهران
    • چهارمحال و بختیاری
    • خراسان جنوبی
    • خراسان رضوی
    • خراسان شمالی
    • خوزستان
    • زنجان
    • سمنان
    • سیستان و بلوچستان
    • فارس
    • قزوین
    • قم
    • کردستان
    • کرمان
    • کرمانشاه
    • کهگیلویه و بویراحمد
    • گلستان
    • گیلان
    • لرستان
    • مازندران
    • مرکزی
    • هرمزگان
    • همدان
    • یزد
  • آرشیو
  • درباره ما
  • ارتباط با ما

پانا رسانه‌های دیگر

وداع موقت با توریست خارجی

وداع موقت با توریست خارجی

5/11/2020 6:55:00 AM
5/11/2020 6:55:00 AM
دوشنبه 22 اردیبهشت 1399 - 06:55
وداع موقت با توریست خارجی

تهران (پانا) - اجرای برنامه مدیریت بحران گردشگری برای بازاریابی و تبلیغات در دو سطح داخلی و خارجی به دوران پساکرونا موکول شد. براساس این برنامه ۳۱ استان کشور برنامه‌های تبلیغاتی خود را در هر دو سطح داخلی و بین‌المللی مطابق با طرح ۱۸گانه تعیین شده دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت گردشگری پس از بحران کرونا آغاز می‌کنند.

به‌گزارش دنیای‌اقتصاد، طرح ۱۸گانه بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری براساس عنوان شامل تعیین بازار هدف، تحقیق بازار، تهیه برنامه اقدام، انطباق بازار محصول در برش استانی، برنامه اقدام فوری تبلیغات اعتمادساز گردشگری ایران، دیجیتال مارکتینگ در سه طرح ایجاد بسترهای لازم، حوزه گردشگری داخلی و بین‌المللی، معرفی استان سیستان و بلوچستان، استانداردسازی اقلام تبلیغاتی، تورهای آشناسازی، تولید و توزیع اقلام تبلیغاتی در کشورهای بازار هدف، رایزن گردشگری ایران در خارج از کشور، تهیه و تدوین شیوه‌نامه‌ها و ضوابط فنی، نشست‌های تجاری رودررو (B۲B)، برگزاری رویدادها و بهره‌گیری از ظرفیت‌های سازمان‌های تخصصی بین‌المللی می‌شود. شیوع کرونا در ایران همانند سایر کشورها منجر به به‌تاخیر افتادن اجرای طرح مدیریت بحران شد که اجرای آن را به دوره پساکرونا و رسیدن به وضعیت سفید در ایران و دیگر کشورها موکول کرده است.

در سطح داخلی به‌منظور دستیابی به بازدهی و نفع بردن زودهنگام کسب‌وکارها با اجرای روش‌های مختلفی همچون معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان‌ها، برگزاری جشنواره‌های داخلی، ارائه پکیج‌های تور آژانس‌ها و... درجهت تحرک و رونق حوزه گردشگری داخلی گام برمی‌دارد. در دوره پساکرونا متولی گردشگری ایران با همکاری انجمن‌ها و تشکل‌های ملی همچون جامعه تورگردانان ایران، انجمن صنفی خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ایران، جامعه هتلداران ایران و جامعه راهنمایان ایران به اجرای طرح 18‌گانه داخلی و خارجی خواهد پرداخت که این تشکل‌ها و نهاد‌ها ابزاری برای بازاریابی و تبلیغات در حوزه گردشگری برای جذب گردشگران داخلی و خارجی به شمار می‌آیند. از مهم‌ترین راه‌های جذب گردشگر به ایران آشناسازی فعالان گردشگری هر استان با علایق و سلایق سایر استان‌ها و در حوزه خارجی کشورهای هدف است که باتوجه به پتانسیل و ظرفیت‌های استان‌ها، گردشگران را از مقصدهای هدف جذب کنند و تبلیغات برای گردشگران خارجی باید براساس تقاضای آنها به استان‌های هدف صورت پذیرد. مثلا با توجه به علایق گردشگران ارمنستان استان‌های متناسب با سلایق گردشگری آنان آذربایجان شرقی و غربی، تهران، زنجان و اصفهان است.

بر این اساس به‌منظور آشناسازی با سلایق کشورهای هدف سفرتورهای آشناسازی از 12 کشور به ایران فقط محدود به تهران یا چند شهر خاص همچون اصفهان، یزد، شیراز و کرمان نمی‌شود. در حوزه داخلی برای رونق گردشگری داخلی دو برنامه به اجرا در می‌آید. در برنامه نخست مدیران استانی از خبرنگاران، عکاسان، بلاگرها، مستندسازان و انفلوئنسرها برای بازدید و معرفی استان خود دعوت می‌کنند تا تبلیغات گردشگری استان از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به شکل عکس، فیلم، روزنامه و مجله به‌منظور جذب گردشگر صورت گیرد. دیگر برنامه موردنظر برای جذب گردشگران داخلی به یک استان برگزاری هفته فرهنگی استان مقصد در استان‌های همجوار است که در آنجا آژانس‌های گردشگری استان با عرضه پکیج‌هایی به معرفی محصولات خود همچون موسیقی، صنایع دستی و غذای محلی استان می‌پردازند. باتوجه به همه‌گیری ویروس کرونا در سراسر جهان فعالیت‌های بازاریابی و تبلیغات در تمامی کشورها تا پایان 2020 امکان‌پذیر نیست. در کشورهای پیشرو گردشگرپذیر و

گردشگرفرست همچون ایتالیا، اسپانیا، آمریکا و چین برنامه‌ای برای بازاریابی، مقصدسازی، برندسازی و اعتمادسازی تبلیغات مجدد صورت نمی‌گیرد و درحال‌حاضر تمرکز خود را بر گردشگری مجازی گذاشته‌اند و تبلیغات در این سطح انجام می‌پذیرد. در ایران نیز طی برنامه‌ریزی متولی گردشگری 11هزار کیلومتر تور مجازی به اجرا درخواهد آمد که تمامی آثار ثبت جهانی به‌صورت لایو در فضای مجازی قرار داده خواهد شد. زمان به‌اجرا درآمدن برنامه‌های تبلیغاتی قابل پیش‎بینی نیست و چشم‌اندازی برای گردشگری و تبلیغات آن تا پایان 2020 نه تنها برای ایران بلکه تمام جهان وجود ندارد، زیرا حتی اگر وضعیت بحران کرونا در کشور ما سفید شود تا در دیگر کشورهای هدف مهار کامل کرونا صورت نگیرد امکان فعالیت‌های تبلیغاتی و جذب گردشگر وجود نخواهد داشت. در شرایط سفید شدن اوضاع بحران کرونا در ایران فقط باید بر حوزه گردشگری داخلی تمرکز کرد.

تبلیغات برای گردشگران و بازارهای اروپایی که زمان سفر آنها در بهار و پاییز است در سال 2020 امکان‌پذیر نیست. به همین منظور با توجه به اهداف فعالان گردشگری ایران برای بزرگ کردن بازار گردشگران خارجی از اواخر پاییز به بعد از کشورهای همسایه همچون جمهوری‌آذربایجان، عراق، ارمنستان، پاکستان، ترکیه، روسیه و تا حدودی چین و هند که احتمالا زودتر از کشورهای دیگر به وضعیت سفید خواهند رسید اقدام به جذب گردشگران این مناطق خواهد شد. باتوجه به از دست دادن فصل‌های گردشگری و ورود گردشگران خارجی، پس از بحران کرونا در ایران تمرکز بر گردشگری داخلی، گردشگری سلامت از آذربایجان،گردشگری زیارتی از عراق، گردشگری تجارتی از ترکیه و گردشگری اقوام از ارمنستان خواهد بود. گردشگری داخلی در ایران برحسب پیش‌بینی‌ها پس از پایان ماه رمضان با حجم بالایی آغاز خواهد شد و سفرهای گردشگران خارجی از کشورهای همجوار احتمالا از آذر ماه به بعد امکان‌پذیر خواهد بود. سفرهایی که انجام می‌پذیرد به‌دلیل ورود و خروج شخصی گردشگران برای آژانس‌ها نفع چندانی ندارد اما کسب‌وکار هتل‌ها و رستوران‌ها مجددا رونق خواهد گرفت.

توریست خارجی وداع موقت مدیریت بحران گردشگری دوران پساکرونا اعتمادساز گردشگری ایران دیجیتال مارکتینگ استان سیستان و بلوچستان تورهای آشناسازی
اخبار مرتبط
  • فرش قرمز روستاها جلوی پای توریست‌ها

  • توریست‌های خارجی معطل ویزا؟

  • توریست خارجی در خیابان‌های تهران

  • ۴ سبک کشورها در «ایست» به توریست

  • دپارتمان تولید محتوای الکترونیکی حوزه پرورشی و فرهنگی استان افتتاح شد

  • صندوق‌های جمع‎‌آوری زکات با عنوان دبیرخانه شورای زکات در سیستان و بلوچستان مستقر می شوند

  • نظارت مستمر حفاظت محیط زیست بر مدیریت اجرایی پسماندهای عادی شهری در سیستان و بلوچستان

  • 10 هزار تن برنج خارج از شبکه در سیستان و بلوچستان کشف شد

  • اپلکیشن مهارتهای اجتماعی سازمان دانش آموزی استان رونمایی شد

  • کنشگری نخبگان و جامعه تعیین‌کننده ایران پساکروناست

  • عبارت اشتباه «پساکرونا»

  • کارآموزان شهرستان چابهار ۳۶ هزار ماسک تولید کردند

  • لزوم افزایش تاب‌آوری جوانان در پساکرونا

  • احصاء عملکرد مدارس در فرآیند ارائه آموزش‌های حضوری و مجازی ضروری است

  • بازدید میدانی مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان از مدارس سطح شهر زاهدان

  • راهپیمایی روز قدس در مناطق سفید سیستان و بلوچستان برگزار می شود

  • تغییر شکل ارتباطات در پساکرونا

  • زندگی با ویروس در ۹ پایتخت

  • عبور تعداد مبتلایان کرونا در سیستان و بلوچستان از مرز یک هزار نفر

  • نخستین جشن گلریزان شهرستان هامون برگزار شد

  • تا زمانی که واکسن کرونا کشف نشود و مردم واکسینه نشوند هیچ‌کس ایمن نیست

  • افزایش چند برابری آمار مبتلایان بیماری کرونا ویروس در سیستان و بلوچستان

  • وزیر جهاد کشاورزی به سیستان و بلوچستان سفر کرد

  • مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان: بسط و گسترش شبکه شاد روز به روز در حال افزایش است

  • فضای سبز، چیدمان شهری و وضعیت آسفالت در مرکز استان مناسب نیست

  • مهر تایید مقام معظم رهبری بر مجموعه اقدامات ستاد ملی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا موجب دلگرمی همه دست‌اندرکاران شد

  • زمان پوست‌اندازی صنایع‌دستی

  • معیار توزیع وام‌های توریستی

  • اقامتگاه مطلوب چینی‌ها در ایران

  • هیچگونه علائمی از وجود ویروس کرونا در یزد مشاهده نشده است

  • تست بیماران خارجی مشکوک به کرونا در یزد، منفی بوده است

  • تغییر جریان در بازار سفر

  • توریست های خارجی بافت و هویت تاریخی شهر را برمی گزینند

  • بازدید حرم حضرت معصومه توسط ۷۵ هزار توریست و زائر بین‌المللی طی هشت ماه اخیر

نظرات
1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
2- نظرات حاوی مطالب توهین‌آمیز یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمی‌شود.
3- نظرات پس از تایید منتشر می‌شود.
نظر شما با موفقیت ثبت شد

  • پربیننده ها
  • آخرین
  • زنان آوازخوان کرمانشاهی دستگیر شدند

  • جزئیات بازگشایی مدارس؛ حضور در مدارس اجباری نیست

  • مهلت شرکت در جشنواره پرسش مهر «در بخش فرهنگیان» تمدید شد

  • ‌ارسال جوایز برگزیدگان مسابقه مرد میدان

  • شناسایی 6016 بیمار جدید کرونا در کشور؛ حال 4374 بیمار وخیم است

  • تمدید مهلت ثبت‌نام المپیادهای علمی کشور

  • پایان غم‌انگیز معین

  • کدام مدارس از اول بهمن ماه بازگشایی می‌شوند؟

  • اجتماع بزرگ عزاداران فاطمی در میدان هفت تیر تهران

  • ترکیب پرسپولیس برای دیدار مقابل فولاد اعلام شد

  • مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه‌زهرا سلام‌الله‌علیها

  • پخش سریال «باخانمان» در شبکه سه

  • نام اولین خرید زمستانی استقلال لو رفت

  • ترکیب استقلال برای دیدار مقابل تراکتور اعلام شد

  • بیم و امید خانواده‌ها از بازگشایی مدارس در سایه کرونا

  • صفحه اول روزنامه‌های صبح روز دو‌شنبه 29 دی 99

  • ویژه دانش‌آموزان؛ جدول زمانی مدرسه تلویزیونی 29 دی

  • روایت قالیباف از ابهام بودجه شرکت‌های دولتی

  • فردا؛ جلسه فوق‌العاده کمیسیون اقتصادی برای بررسی وضعیت بورس

  • همه‌پرسی برگزار و دولت مستقل فلسطینی تشکیل شود

  • وزارت ارتباطات مکلف به تأمین تبلت برای دانش‌‎آموزان محروم شد

  • وزیر کشور: قوه قضاییه با سایت‌های قیمت‌گذاری کالاها برخورد کند

  • بزرگ‌ترین سرمایه ایران دانش و مغز جوانان است

  • برگزاری آخرین شب مراسم عزاداری حضرت فاطمه‌زهرا با حضور رهبر انقلاب

  • قیمت مرغ دوباره افزایشی شد

  • واکنش وزیر اقتصاد به وضعیت بورس

  • جزئیات تخلفات بورس برای رئیس قوه قضاییه ارسال شد

  • افتتاح ۲۴۰ میلیارد تومان طرح برقی در دو استان کشور

  • لیگ برتر ایران؛ پرسپولیس بحران را دور زد

  • نمایشگاه مجازی کتاب تهران افتتاح می‌شود

  • سریال جنایی «معما» پخش می شود

  • قانون 5 تعویض در فوتبال آسیا ماندگار شد

  • اطلاع‌رسانی قطعی برق در سامانه برق ایران

  • وزیر صمت: خودروسازان افزایش رضایتمندی جامعه را فراهم کنند

 
کلیه حقوق متعلق به خبرگزاری پانا است.
ارتباط با ما درباره ما
طراحی و اجرا : سماسیستم