در گفتگوی زنده صورت گرفت؛

دهقانی: سازمان دانش آموزی به مثابه شجره ی طیبه است

تبریز(پانا) - اردشیر دهقانی در گفتگوی ویدئو کنفرانس با پیشتازان و مربیان سازمان دانش آموزی آذربایجان شرقی ضمن تبریک سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: این سازمان به عنوان شجره ی طیبه است که در تربیت دانش آموزان فعالیت دارد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۵۳۳
لینک کوتاه کپی شد
دهقانی: سازمان دانش آموزی به مثابه شجره ی طیبه است

اردشیر دهقانی گفت: با پدید آمدن ویروس کرونا، سیستم آموزش و پرورش دچار خلا شده بود و تعطیلی مدارس باعث فاصله بین دانش آموزان و مربیان شد. با جایگزین کردن فضای مجازی به جای فضای حقیقی و فیزیکی آموزش و پرورش توانست به بهترین شکل ممکن مسیر آموزش و تربیت را ادامه دهند.

معاون تشکیلاتی سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایرانبا اشاره به این که کشور در فضای کرونایی قرار دارد گفت: بسیاری از کسب و کارها دچار مشکل شده اند و نظام تعلیم و تربیت نیز به طبع آن با مشکلات عدیده ای مواجه است.

وی در ادامه با اشاره به پیامدهای ویروس کرونا بر نظام آموزشی کشور گفت:سازمان دانش آموزی در راستای فعالیت هایی که انجام می دهد، خود را در چهارچوب فضای مجازی قرار داده و توانسته است با تغییر رویکرد به خوبی خود را در فضای تربیتی قرار دهد.

دهقانی خاطر نشان کرد: فضای تربیتی، فضایی است که دانش آموز و مربی به صورت تعاملی اهداف خود را پیش می برند ودر شرایط کنونی باید از حداکثر موقعیت و ظرفیت نهایت بهره را ببریم.

وی افزود: فضای مجازی از دیدگاه ما همانند لبه تیغ دو طرفه عمل می کند هم می توانیم نهایت استفاده و بهره را ببریم و هم معایبی دارد و می تواند موجب تخریب شود.

دهقانی تاکید کرد: سازمان دانش آموزی با ایجاد کانالی در شبکه مجازی شاد توانسته یک فضای تعاملی فعلاً یک طرفه را رقم بزند تا بتواند محتوای آموزشی را به دانش آموزان منتقل کند.

وی در ادامه ضمن تاکید بر اهمیت ادامه یافتن تعلیم و تربیت در شرایط کنونی گفت: از مهرماه حتی اگر کرونا هم از بین برود بسته الکترونیک محتوای آموزشی آماده می‌شود و به صورت یک کتاب الکترونیک و بر اساس سیر محتوایی هدفمند در شبکه مجازی شاد قرار خواهد گرفت.

دهقانی درادامه افزود: امسال به دلیل بیماری کرونا بسترسازی هایلازم برای اردوی ملی پیشتازان میسر نشد و اردوی ملی نخواهیم داشت و حتی در صورت نابودی ویروس کرونا امکان برگزاری وجود ندارد چرا که زیرساخت ها و بستر سازی های مناسب برای برگزاری اردوی ملی تا آن موقع آماده نخواهد شد و به ناچار برای جایگزین اردوی ملی در قالب جشنواره تولید محتوای آموزشی الکترونیکی برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تربیت مدرس سازمان دانش آموزی نیز دراین ایام کرونا به صورت آموزش تئوری الکترونیک و مجازی برگزار خواهد شد و بخش عملی را به بعد از بیماری کرونا موکول خواهیم کرد.

این مقام مسئول در ادامه ضمن اشاره به اهمیت تربیت مربی و مدرس گفت: اگر میخواهیم تربیت اجتماعی دانش‌آموزان درست انجام بگیرد، باید اولویت اول کاری خود را مربی و مدرس قرار داده و درست تربیت کنیم تا بتوانیم سازمان را به اهداف آن برسانیم.

وی افزود: کلاس ها و پایگاه های تابستانی همه ساله توسط سازمان دانش آموزی برگزار می شود که امسال این امر نیز به صورت مجازی برگزار می‌شود. همچنین از اول مهرماه به روال سالهای قبل جذب و سازماندهی را ادامه خواهیم داد و جذب۱۳ و نیم درصد از جمعیت دانش‌آموزان را که هر استان خواهیم داشت.

دهقانی خاطر نشان کرد: هدف گذاری امسال برای جذب و سازماندهی کل کشور، ۲ میلیون و ۲۵۰ هزار دانش‌آموز با ۸۰ هزار مربی و بیش از ۵۵ هزار مدرسه است.

وی با تاکید بر اهمیت تمام تشکیلاتی کردن مدارس سراسر کشور گفت: در پویش همدلی مومنانه، حضور پر رنگ مدارس تمام تشکیلاتی را دیدیم و باید تلاش کنیم که تمامی مدارس را تمام تشکیلاتی بکنیم. در سازمان دانش آموزی یک دغدغه داریم و آن دانش‌آموز است.

دهقانی ضمن اشاره به اهمیت فعالیت سالم در فضای مجازی گفت: کانالی که در شبکه شاد ایجاد شده، ویژه سازمان دانش آموزی و مخصوص استفاده برای تمامی دانش‌آموزان است که محتوای آن توسط استانها تهیه وبارگذاری توسط سازمان مرکزی انجام می گیرد .

دهقانی در ادامه با اشاره بر اهمیت خبرگزاری پانا ادامه داد: در مرحله اول برای ۷۵۰ نفر از خبرنگاران آموزش دوره مقدماتی در استان ها خواهیم داشت و تجهیزات و سیستم هایی در حد بضاعت به استانها اختصاص می دهیم. خبرگزاری پانا باید به مسیر اصلی خود یعنی پرورش دانش آموزان برگردد.

وی در ادامه با تاکید بر دانش آموز محوری بودن خبرگزاری پانا گفت: یک خبرنگار پسر و یک خبرنگار دختر از هر استان آموزش خواهیم داد و مرحله تکمیلی این آموزشها را در بصورت کشوری برگزار می کنیم.

دهقانی گفت: سال بعد خبرنگاران پانا در اردوی ملی حضور خواهند داشت و چون پوشش خبری این برنامه بر عهده آنان خواهد بود یک دوره مجزا تشکیل خواهیم داد و حضور خبرنگاران پانا را در اردوی ملی چشمگیر خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار