تصمیم سازمان دانش‌آموزی در راه‌اندازی قطار گردشگری، یک فرصت نادر است

ساری (پانا) - مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران عملکرد سازمان دانش‌آموزی در راه‌اندازی گردشگری دانش‌آموزی را یک اتفاق نادر در این حوزه برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
تصمیم سازمان دانش‌آموزی در راه‌اندازی قطار گردشگری، یک فرصت نادر است

عباس مهدوی امروز به مناسبت سالروز تأسیس سازمان دانش‌آموزی، در این سازمان در استان مازندران حضور یافت. او در بخشی از گفتگو با رئیس و کادر ستادی این سازمان، به تلاش اخیر سازمان دانش‌آموزی برای راه‌اندازی گردشگری دانش‌آموزی اشاره کرد و آن را اتفاق مهم و نادری در حوزه گردشگری استان برشمرد.

سازمان دانش‌آموزی مازندران در تلاش است تا قطار گردشگری دانش‌آموزی را راه‌اندازی کند. این قطار در حین عبور از منطقه دارای ریل راه‌آهن، دانش‌آموزان را با جاذبه‌هایی همچون کارخانه نساجی قائمشهر، شالیزارها، پل‌ها، خانه‌های بومی، کوهپایه‌ها و برج‌ها آشنا می‌کند و یک مدرسه شبانه‌روزی در ورسک که در حال حاضر خالی از دانش‌آموز است، تبدیل به اقامتگاه خواهد شد.

مهدوی گفت: «استان مازندران از نظر صنعت گردشگری در کشور شناخته شده است و منطقه سوادکوه یکی از این نقاط پر جاذبه است و آشنایی گردشگران بخصوص دانش‌آموزان با جاذبه‌های این منطقه جای خوشنودی دارد.»

مدیرکل روابط عمومی استانداری مازندران سلامت و ارزان بودن حمل و نقل ریلی را از مزایای این انتخاب برشمرد و گفت: «اینکه این اتفاق در آموزش و پرورش رخ می‌دهد، از مزیت بزرگ دیگری هم برخوردار است و آن، اعتماد خانواده‌ها به این نهاد است.»

او با بیان اینکه تاکنون اقامتگاهی برای گردشگران در سوادکوه نداشته‌ایم، تبدیل مدارس شبانه‌روزی بدون استفاده را به اقامتگاه گردشگری فکری در خور برشمرد و گفت: «گردشگران داخلی و خارجی زمانی که با جزییات ناشناخته و عجیب این منطقه گردشگری در مازندران آشنا شوند، بی شک مشتری همیشگی آن خواهند شد.»

مهدوی تأکید کرد که سازمان دانش‌آموزی با برخورداری از ظرفیت مربیان و دانش‌آموزان پیشتازی که آموزش‌های مهارتی دیده‌اند، دارای قدرت نهفته‌ای است که تاکنون شناخته نشده و باید آن را به مسئولان و مردم استان شناساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار