همه مردم می‌توانند از رشد بورس منتفع شوند

کرج (پانا) - مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز؛ هدف از تشکیل صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله( ETF) را مردمی کردن اقتصاد دانست.

کد مطلب: ۱۰۷۲۴۰۳
لینک کوتاه کپی شد
همه مردم می‌توانند از رشد بورس منتفع شوند

به گزارش ایسنا، ابوالفضل فلاح با اشاره به اینکه پذیره نویسی ثبت نام در صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در استان در حال انجام است، اظهار کرد: هدف از تشکیل این صندوق‌ها مردمی کردن اقتصاد، تعمیق بازار سرمایه، جمع‌آوری نقدینگی خرد و ایجاد امکان دسترسی آحاد مردم به بازار سرمایه و انتفاع عموم از رشد این بازار است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی به نمایندگی از دولت جمهوری اسلامی ایران قصد دارد باقیمانده سهام خود در بانک‌های ملت، تجارت و صادرات ایران و بیمه‌های البرز و اتکایی امین را از طریق پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه گذاری قابل معامله (ETF) و با ۲۰ درصد تخفیف به مردم واگذار کند.

وی گفت: شروع پذیره‌نویسی از صبح روز یکشنبه ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۳۱ همین ماه ادامه دارد.

وی توضیح داد: پذیره‌نویسی واحدهای این صندوق از طریق کارگزاری‌های بورس، سامانه‌های آنلاین معاملاتی و درگاه‌های غیرحضوری و حضوری (شعب) بانک‌های منتخب صورت می‌گیرد.

فلاح اضافه کرد: حداقل مبلغ پذیره نویسی برای هر شخص حقیقی ایرانی دارای کدملی و حتی ایرانیان مقیم خارج از کشور که دارای کدملی هستند، بدون وجود محدودیت سنی ۱۰ هزار تومان و حداکثر مبلغ پذیره نویسی معادل دو میلیون تومان است.

این مسئول گفت: انجام پذیره‌نویسی به میزان کمتر از دو میلیون تومان و در چند مرحله برای هرکد ملی بلامانع است؛ مشروط بر اینکه مجموع پذیره‌نویسی‌های انجام شده برای هر کدملی، بیشتر از سقف دو میلیون تومان نباشد.

وی اظهار کرد: در صورت عدم رعایت سقف دو میلیون تومان برای هر کدملی، برگشت وجوه واریزی متقاضیان در طی مدت پذیره‌نویسی توسط بانک‌های منتخب ممنوع است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان البرز در خصوص ضرورت ثبت نام در سامانه سجام و دریافت کدمعاملاتی (کدبورسی) برای خریداران واحدهای این صندوق افزود: ضرورت ندارد اشخاصی که نسبت به پذیره نویسی اقدام کرده‌اند، حتما ظرف دو ماه فرآیند احراز هویت را تکمیل کنند و این امر فقط در مورد آن دسته از متقاضیانی صدق می‌کند که قصد دارند پس از خاتمه دو ماه، واحدهای خود را به فروش برسانند.

وی توضیح داد: در صورتی که متقاضیان قصد فروش واحدهای خود را نداشته باشند، فعلاً نیازی به اتخاذ تاییدیه سجام ندارند و اخذ تاییدیه سجام فقط برای معاملات بعدی مورد نیاز است.

وی افزود: در این مرحله الزامی به داشتن حساب نیست؛ ولی متقاضیان برای امکان معامله این واحدها در آینده باید حساب بانکی داشته باشند تا بتوانند کد بورسی اخذ کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار