سید مومن: تشکل سازمان دانش آموزی دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند

تهران(پانا)- فاطمه سیدمومن؛ معاون پرورشی منطقه یک درباره اهمیت تشکل سازمان دانش آموزی و نقش آن درتحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۹۵
لینک کوتاه کپی شد
سید مومن: تشکل سازمان دانش آموزی دانش آموزان را برای زندگی اجتماعی آماده می کند

فاطمه سید مومن؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه یک در گفتگو با پانا ضمن آرزوی قبولی طاعات و گرامیداشت سالروز تاسیس سازمان دانش آموزی گفت: تربیت سیاسی و اجتماعی، یکی از حوزه های خالی است که منطبق با سند تحول بنیادین به فعالیت های دانش آموزی در قالب تشکل های متعددی می پردازد. از جمله تشکل هایی که دانش آموزان آینده ساز این مرز و بوم، مشق دموکراسی می کنند و می آموزند؛ آنها با قرار گرفتن در گروه همسالان، جهت زندگی اجتماعی آتی خود آماده می شوند.
سید مومن در ادامه اظهار کرد: بیست و یک اردیبهشت ماه؛ سالروز تاسیس تشکل سازماندانش آموزی است و یادآور ماست که فرزندان آینده ساز این مرز و بوم به مهارت هایی چون برنامه‌ریزی، تفکر انتقادی، جرات ورزی، سخنوری، هنر، خود اتکایی، مسئولیت پذیری و مشارکت جویی نیاز دارند و این موارد، در جهت ورود آنها به عرصه‌های اجتماعی امری ضروری و اجتناب ناپذیر است. بنابراین طی طریق دانش آموزان در مسیر تعالی؛ عملی ضروریست.
او اضافه کرد: آنچه وجود تشکل سازمان دانش آموزی را پر رنگ می کند این است که؛ دانش آموزان عضو سازمان، از انفعال دوری جسته و به عنوان یک فرد فعال، در حوزه های مختلف وارد تجربه زیستن می شوند.
معاون پرورشی منطقه 1 در ادامه بیان کرد: در همین راستا بر خود لازم می دانم توفیقات حاصله در گستره سازمان دانش آموزی تهران را که مرهون خدمات پیشکسوتان خانواده پرورشی؛ همچون برادران ارجمند جناب آقای دکتر کریمی؛ معاونت پرورشی و فرهنگی شهر تهران، جناب آقای باستانی؛ رئیس سازمان دانش آموزی شهر تهران است را که به حق، خویشتن انسانی خویش را برای تعالی و ترقی خانواده پرورشی در طبق اخلاص گذاشته اند ارج نهم.
وی بیان کرد: در سطح شهرستان شمیرانات هم این روز خجسته را به همه دوستان، همراهان تشکیلاتی ام و مربیان و دانش آموزان عزیز که صاحبان اصلی سازمان هستند تبریک عرض می کنم.
سید مومن در خاتمه گفت: امید آن دارم که در پرتو عنایت پروردگار و در سایه توجهات حضرت ولیعصر (عج) و با رهنمودهای مقام معظم رهبری گام هایمان در دست یابی به اهداف عالیه نظام تعلیم و تربیت، همواره محکم و اندیشه و بینشمان برای رشد تمام ساحتی فرزندان این سرزمین عزیز؛ روشن و مترقی باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار