دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

شناسایی 14 مورد جدید مبتلا به کرونا ویروس در طول شبانه روز گذشته در استان بوشهر

بوشهر(پانا)_دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۱۶۷ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد و گفت ۱۴ نفر به لیست مبتلایان ویروس کرونا در بوشهر افزوده شد.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد
شناسایی  14  مورد جدید مبتلا به کرونا  ویروس  در طول شبانه روز گذشته  در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، سعید کشمیری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار وبدا در بوشهر بیان داشت: تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز شنبه ۲۰ اردیبهشت‌ماه ۳۵۸ نفر شامل ۲۰۳ مرد و ۱۵۵ زن است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: از ۱۴ مورد مثبت جدید، ۸ مورد در دشتستان، ۳ مورد در تنگستان، ۲ مورد در جم و یک مورد در دیلم به ثبت رسیده که همه بیماران به صورت سرپایی در مراکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
وی تصریح کرد: ۸ بیمار جدید شهرستان دشتستان، آقایانی ۳۶، ۳۱، ۲۹، ۲۱ و ۲۱ ساله و خانم‌هایی ۷۰، ۴۹ و ۲۵ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
کشمیری افزود: سه بیمار جدید شهرستان تنگستان، آقایی ۷۵ ساله، خانمی ۵۰ ساله و کودکی ۸ ساله که سابقه تماس با بیمار کرونایی داشته‌اند و همه بیماران به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اضافه کرد: سه بیمار جدید دیگر نیز آقایی ۴۷ ساله ساکن شهرستان دیلم و آقایی ۳۲ ساله و کودکی ۴ ساله از شهرستان جم که در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونت خود شناسایی‌شده و در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۳۵۸ نفر) تاکنون ۱۶۷ نفر از آنان بهبودیافته و ۱۷۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۴ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
وی بابیان اینکه مردم باید از حضور در تجمعات بپرهیزند و فقط برای انجام کارهای ضروری در اجتماعات تردد کنند تصریح کرد: برخی از مردم بدون قصد خرید در بازارها رفت‌وآمد می‌کنند که این موضوع باعث ابتلای افراد زیادی به ویروس کرونا خواهد داشت.
کشمیری افزود: رعایت نکردن دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی توسط عده‌ای از مردم خطرناک است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بابیان اینکه عدم رعایت فاصله اجتماعی در هر نوع مراسمی موجب شیوع گسترده کرونا خواهد شد اظهار داشت: از عموم مردم تقاضا می‌کنم از برگزاری مراسم‌های دورهمی، جشن تولد و عروسی، ختم، خاک‌سپاری و هرگونه تجمع جداً خودداری کنند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار