همدلی ملی در مقابله با سختی‌ها در جریان رزمایش مواسات تجلی یافت

رشت (پانا) - استاندار گیلان با حضور در مرحله دوم رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه به نیازمندان که در مصلی امام خمینی (ره) رشت برگزار شد، گفت: در جریان این رزمایش، همدلی ملی در مقابله با سختی‌ها و دشواری ها تجلی یافت.

کد مطلب: ۱۰۷۲۲۵۱
لینک کوتاه کپی شد
همدلی ملی در مقابله با سختی‌ها در جریان رزمایش مواسات تجلی یافت

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری گیلان؛ دکتر ارسلان زارع عصر امروز (شنبه) در این مراسم که آیت الله فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان نیز حضور داشت و بصورت زنده از شبکه های سراسری و استانی رسانه ملی پخش می‌شد، اظهار کرد: بسیار خوشحالم در سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام، در مرحله دوم رزمایش مردمی مواسات، همدلی و کمک مومنانه حضور یافته ام.

وی با اشاره اینکه این رزمایش نمادی از همدلی ملی در مقابله با سختی‌ها و دشواری هاست، ادامه داد: معتقدم موج شکل گرفته از کمک های مردمی در این رزمایش، تجلی تحقق ارزش های اسلامی و آرمان های انقلابی است زیرا جز این، عامل دیگری نمی تواند آحاد جامعه را این چنین باشکوه، برای حضور در مشارکت مردمی ترغیب کند.
دکتر زارع تصریح کرد: پایداری ملی ما در برهه های مختلف تاریخی به ویژه طی افزون بر چهار دهه اخیر به اثبات رسیده اما آنچه در بیش از دو ماه گذشته و در ایام شیوع ویروس کرونا شاهد بوده ایم؛ جلوه های زیبایی از همبستگی اجتماعی را نمایان کرد.

نماینده عالی دولت در گیلان خاطرنشان کرد: لبیک به رهبر معظم انقلاب برای حضور مردمی در این رزمایش؛ تبلوری از همدلی و یاری هم‌نوعان است که در ماه ضیافت الهی، زیبایی و درخشش صدچندانی یافته است.

وی این رویکرد را برگرفته از سیره علوی و فرزند برومندش امام حسن مجتبی (ع) خواند که در تاریخ اسلام به بخشندگی شهرت دارند .

دکتر زارع با بیان اینکه اقلام و کالاها با حفظ شأن، جایگاه، عزت و آبروی نیازمندان بین آنان توزیع می‌شود، افزود: مردم با فرهنگ و سخاوتمند گیلان، همچون همیشه و همانگونه که در مرحله اول این رزمایش حضور موثری داشتند، باز هم مشارکتی فعالانه و اثرگذار خواهند داشت زیرا تاریخ این استان، مملو از صحنه های زیبا و خیره کننده ای از مشارکت عمومی و انسجام اجتماعی است.

گفتنی است رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه با لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب برای کمک به خانواده‌های نیازمند و آسیب دیده از کرونا برگزار شده که در جریان اجرای آن ؛ توزیع بسته‌های حمایتی تا پایان عید سعید فطر ادامه خواهد یافت.

طی مرحله اول اجرای این رزمایش در گیلان، بیش از ۵۰ هزار بسته کمک معیشتی تهیه که از این تعداد هشت هزار بسته به نیت هشت هزار شهید استان در شهر رشت توزیع شد.

عصر امروز همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع)و آغاز نیمه دوم ماه مبارک رمضان، بسته های معیشتی دیگر بین نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از کرونا توزیع می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار