مدیرکل بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با پانا تشریح کرد

چرایی توقف طرح جمع آوری ۶ هزار معتاد در اسفندماه

طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در پایتخت دوباره آغاز شد

تهران (پانا) - مدیرکل بهزیستی استان تهران با اشاره به اجرای مجدد طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر در پایتخت گفت تمام ملزومات بهداشتی طبق اعلام ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در این طرح اعمال می‌شود.

کد مطلب: ۱۰۶۱۹۰۸
لینک کوتاه کپی شد
چرایی توقف طرح جمع آوری ۶ هزار معتاد در اسفندماه

امین شاهرخی در گفت‌وگو با پانا درباره طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر اظهار کرد: این طرح، طرحی کلی بود که قرار بود 6 هزار معتاد در اسفند ماه سال گذشته و فروردین ماه سال جاری جمع‌آوری شوند اما این طرح به جهت شیوع بیماری کرونا متوقف شد. در این زمینه در راستای رسالت بهزیستی ابتدا کارشناسان در پاتوق‌های این افراد حاضر می‌شدند و آموزش این افراد انجام و همچنین اقلام بهداشتی نیز به آنها ارائه می‌شد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران ادامه داد: علاوه بر این در مرحله دوم به این دلیل که با حضور معتادان متجاهر و توقف طرح جمع‌آوری، ظاهر شهر نامناسب شده بود و مردم اعلام نارضایتی کرده بودند و از آنجا که این افراد هم شرایط مناسبی نداشتند تصمیم گرفته شد، طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر مجددا با رعایت موازین بهداشتی شروع شود.

اجرای طرح جمع‌آوری معتادان با ملزومات بهداشتی

وی تاکید کرد: طرح جمع‌آوری معتادان نیاز به دستور ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا داشت که با اقداماتی که صورت گرفت، ستاد مقابله با کرونا اجازه اجرای این طرح را صادر کرد تا با رعایت موازین بهداشتی اقدام شود. این طرح از هفته‌ای که گذشت با رعایت یکسری ملزومات بهداشتی که ستاد به ما اعلام کرده بود آغاز شد و در حال اجرای طرح هستیم.

شاهرخی تصریح کرد: در مرحله نخست طرح جمع‌‌آوری که به مدت یک ماه اجرا می‌شود هزار معتاد متجاهر در پایتخت جمع‌آوری می‌شوند و به مراکز ماده ۱۶ بهزیستی پذیرش خواهند شد.

به گفته وی، در طرح مذکور وظایفی برای دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف پیش‌بینی شده است و در واقع نیروی انتظامی وظیفه جمع‌آوری، دادستانی و قوه قضاییه وظیفه ترخیص و همچنین سازمان بهزیستی وظیفه نگهداری را بر عهده دارد.

مدیرکل بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: دو مرکز برای قرنطینه معتادان در نظر گرفته شده است که پس از جمع‌آوری به این مراکز ارجاع داده می‌شوند و از آنها تست کرونا گرفته می‌شود و چنانچه این افراد علایم نداشته باشند در این مراکز نگهداری و پس از گذشت دو هفته به مراکز ماده ۱۶ ارجاع داده می‌شوند که با توجه به شیوع ویروس کرونا زمان مدت نگهداری معتادان متجاهر از ۶ ماه به ۱۲ ماه افزایش یافته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار