پشمینه: این بحران می گذرد، مهم، مسئولیت پذیری ملی است

تهران (پانا) - اعظم پشمینه مدیر مجتمع آموزشی دخترانه فرزانگان ۴ (ازمدارس سمپاد تهران) واقع در منطقه ۱۳، در مورد تشکیل کارگروه های مختلف و فعالیت اختصاصی هر کارگروه، از اولین روزهای شیوع بیماری کرونا و تعطیلی مدارس تا کنون سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۶۱۷۳۱
لینک کوتاه کپی شد
پشمینه: این بحران می گذرد، مهم، مسئولیت پذیری ملی است

اعظم پشمینه ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات در این ماه مبارک و بزرگداشت هفته معلم در گفتگو با پانا، گفت: طبق استراتژی هر سازمانی از نخستین فعالیت های مجموعه، تشکیل ستاد بحران، تدوین برنامه ها و راهبردهای این دوران بوده و از مصوبات نخست این ستاد، تشکیل کارگروه های آموزشی-پژوهشی، فرهنگی، بهداشتی، و بهداشت و سلامت روان بوده است.
وی با اشاره به فعالیت کارگروه آموزشی گفت: در قسمت آموزش، زیرساخت های لازم برای برگزاری کلاس های برخط در محیط تحت وب، آموزش آنلاین آموزشی و تولید، بارگذاری محتوای الکترونیکی حدود ۳۰۰۰ اسلاید، فایل های صوتی، تصویری حدود یک ترابایت فیلم و صوت، فایل نوشتاری حدود ۲۰۰۰ فایل در قالب pdf، آزمایشگاه های مجازی در قالب سیمولیشن و جئو جبرا در تارنمای مدرسه و فضاهای ارتباطی مجازی برای دانش آموزان فراهم شد و همچنین پیگیری فعالیت های پژوهشی و پروژه هایی که یکی از ارکان مهم مدارس سمپاد است. همچنین شرکت در کنگره ها و مسابقات در سطح ملی و بین المللی به صورت مجازی، لینک های دسترسی به منابع علمی به صورت رایگان در شرایط بحران از جمله فعالیت های پژوهشی این مجتمع است.
پشمینه، در مورد کارگروه فرهنگی اشاره کرد: تولید محتوای دینی و تقویت روحیه توکل در ارکان مدرسه اعم از مربیان دانش آموزان و اولیای محترم آنها بوده است این مهم به صورت شبانه روزی با تهیه کلیپها، فیلم ها، فایل های صوتی، مکرر به ویژه در ایام مبارک انجام شده است.
وی افزود: وظیفه کارگروه بهداشتی ارسال محتواهای آموزشی مبارزه ملی و جهانی با این بیماری خاص، ارائه راهبردهای پیشگیری به ارکان مدرسه از طریق فضاهای ارتباطی مجازی و اقدام به پروتکل‌های بهداشتی در فضای فیزیکی مدرسه به صورت مستمر از جمله فعالیت هایی بود که انجام گرفت.
مدیر فرزانگان ۴ در مورد وظیفه کارگروه بهداشت و سلامت روان گفت: با ارسال محتواهای انگیزشی و تاب آوری از طرف مشاوران، برگزاری جلسات آموزش خانواده در فضای تحت وب و جلسات مشاوره مجازی، سعی کردیم تا دانش آموزان راه های زیادی برای افزایش سلامت ذهن و روان را بشناسند و بتوانند کنترل بهتری روی احساسات داشته باشند.
پشمینه در پایان گفت: رصد و پایش تمامی فعالیت ها توسط اینجانب و معاونین محترم به صورت مستمر ثبت؛ و نگهداری تمامی مستندات برای شناسایی چالش ها و طراحی برنامه‌های راهبردی آینده، انجام می گیر‌د. این دوران نیز همچون تمام روزهای سخت ملی تمام خواهد شد و آنچه مهم است انجام وظایف هر قشر و مسئولیت پذیری ملی است تا چرخ آموزش، اقتصاد، سلامت و صنعت همچنان به حرکت خود ادامه دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار