اجرای دوره های مهارت آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان های ۸ گانه کهگیلویه و بویراحمد

دانش آموزان سنین ۱۶ تا ۱۷ سال مهارت خود مدیریتی آموزش می بینند

یاسوج(پانا) - مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های مختلف مهارت آموزی در سراسر استان خبر داد و عنوان کرد، خانواده ها جامعه هدف اصلی این طرح ها هستند.

کد مطلب: ۱۰۶۱۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
اجرای دوره های مهارت آموزی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی در شهرستان های ۸ گانه کهگیلویه و بویراحمد

حجت الاسلام سید علی فتح میرمحمدی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه امسال در راستای اجرایی کردن برنامه های فرهنگی و اجتماعی یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حاشیه شهر یاسوج هزینه می شود، اظهار کرد: سال گذشته با توجه به پیگیری هایی که توسط دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد انجام شد، به تعدادی از دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهزیستی، شهرداری مادوان، نهاد کتابخانه های استان، ورزش و جوانان و نیروی انتظامی مبلغ یک میلیارد تومان تخصیص داده شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: سال گذشته برای تجهیز کتابخانه عمومی مادوان ۴۰۰ میلیون تومان هزینه شد.

او افزود: امسال نیز برای ایجاد دو کتابخانه در مناطق حاشیه شهر یاسوج اعتباراتی پیش بینی شده است.

میرمحمدی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته در حوزه آسیب های اجتماعی به مجموعه دفتر امور اجتماعی استانداری، خاطرنشان کرد: در این راستا با ۶۱ تشکل غیر دولتی در سراسر استان قراردادهایی منعقد شد.

او با بیان اینکه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان به سازمان بهزیستی، سازمان تبلیغات، اداره زندان، دستگاه قضایی و فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه پیشگیری از آسیب های اجتماعی تخصیص یافته است، عنوان کرد: ۴۶۰ میلیون تومان نیز در این خصوص به استانداری تخصیص داده شده است.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به برنامه هایی در راستای ارتقای کنترل خشونت در محیط خانواده اشاره کرد و افزود: کارگاه های آموزش تاب آوری و چگونگی مقابله با استرس در مناطق پرخطر برای جوانان و نوجوانان در شهرستان های کهگیلویه، گچساران و دنا برگزار می شود.

او از اجرای برنامه پیشگیری از خودکشی در استان خبر داد و گفت: مربیان مدارس، مشاوران و روحانیون مستقر در طرح هجرت در شهرستان های بویراحمد و کهگیلویه این دوره های آموزشی را فرا می گیرند.

میرمحمدی بیان کرد: دوره های آموزشی پیشگیری از همسر آزاری و خشونت در خانواده در شهرستان های ۸ گانه استان برگزار خواهد شد.

او از شناسایی کودکان آسیب دیده براساس اطلس اجتماعی خبر داد و گفت: زنان خانه دار، کودکان و مربیان مهدهای کودک آموزش های لازم در خصوص فرزند پروری، اثرات کودک آزاری بر آینده فرزندان و خودمراقبتی به کودکان را می آموزند‌.

میرمحمدی با تاکید بر اینکه کارگاه های آموزشی یادگیری مهارت های اجتماعی، خود کنترلی، هوش هیجانی، مهارت نه گفتن و خودباوری نیز برای کودکان دختر و پسر سنین ۶ تا ۱۱ سال برگزار می شود، افزود: آموزش مهارت مقابله با استرس، بخشایشگری، حل مسئله با رویکرد دینی و مهارت خود مدیریتی برای دانش آموزان سنین ۱۶ تا ۱۷ سال نیز برگزار خواهد شد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد به راه اندازی کارگاه تولید صنایع دستی و تولیدات خانگی در ۵ روستای محروم شهرستان بهمئی اشاره کرد و گفت: جامعه هدف این دوره ها مددجویان کمیته امداد هستند و در این راستا با کمیته امداد تفاهم نامه ای منعقد شده است.

میرمحمدی از برگزاری دوره های آموزشی کارآفرینی، خیاطی، گلیم بافی و آموزش مکانیک خودرو برای مددجویان کمیته امداد و بهزیستی استان با همکاری فنی و حرفه ای خبر داد.

او در بخش دیگری از سخنانش به اجباری بودن مشاوره پیش از ازدواج تاکید کرد و گفت: این دوره ها با هدف آگاهی سازی و پیشگیری از معلولیت های ژنتیکی برای زوج های جوان برگزار می شود.

میرمحمدی به تشکیل هیئت اندیشه ورز اجتماعی استان به ریاست مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری و دبیری بهزیستی اشاره کرد و افزود: مسائل مختلف فرهنگی و اجتماعی استان در این هیئت و با حضور شخصیت های علمی، فرهنگی، دانشگاهی، روانشناسان و اجتماعی بررسی و خروجی این نشست ها در قالب پیشنهادات و با مشارکت سمن ها در سطح جامعه عملیاتی خواهد شد.

او بیان کرد: در خصوص پیشگیری از خودکشی کمیته تخصصی در استان تشکیل شده و به ویژه در مورد بخش دیشموک علاوه بر برگزاری کارگاه های آموزشی متفاوت با مشارکت سمن ها، مردم محلی منطقه دوره های مهارت آموزی را نیز فرا می گیرند.

میرمحمدی بیان کرد: پیگیری ها برای راه اندازی خوابگاه شبانه روزی دخترانه در دیشموک نیز ادامه دارد و برنامه های مختلفی در این منطقه اجرایی می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار