پیوستن تلفن های خراسان جنوبی به شبکه فیبر نوری

بیرجند(پانا)- سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی از پیوستن پنج هزار و ۳۷۶ خط تلفن مشترکان در استان به شبکه فیبرنوری برای ارتقای خدمات‌رسانی ارتباطات نوین به شهروندان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۶۹۹
لینک کوتاه کپی شد
پیوستن تلفن های خراسان جنوبی به شبکه فیبر نوری

حسن آذری اظهار کرد: برای اتصال این تعداد خط تلفن مشترکان متقاضی به شبکه فیبرنوری افزون بر ۹۷۴ میلیارد ریال هزینه شد، که با توجه به اولویت تحقق جهش تولید بالغ بر ۵۰ درصد تجهیزات به کار رفته تولید داخلی است.
او افزود: ارتقای این سیستم نوین، موجب کاهش تداخلات ارتباطی، افزایش سرعت اینترنت و کاهش قطعی اینترنت و همچنین افزایش پهنای باند اینترنت شده است.
سرپرست مخابرات منطقه خراسان جنوبی، همچنین تعداد شماره تلفن‌های ثابت نصب شده در استان را بیش از ۳۶۶ هزار و ۴۵۰ شماره عنوان کرد و گفت: اکنون ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ۳۵.۵۷ درصد است، که نسبت به استان‌های همطراز در وضعیت مطلوب‌تری قرار دارد.
او، از فعالیت ۱۷۶ مرکز تلفن روستایی ارائه‌دهنده خدمات دیتا (ADSL) در استان خبر داد و افزود: هم‌اینک تعداد هزار و ۱۹۴ سرویس ADSL جهت استفاده مشترکین در این روستاها فعال است.
آذری تصریح کرد: تاکنون بیش از سه هزار و ۸۰۸ کیلومتر فیبرنوری در استان اجرا شده که از این میزان هزار و ۳۱۳ کیلومتر بین شهری ۴۸۱ کیلومتر درون شهری و ۲ هزار و ۱۴ کیلومتر فیبرنوری روستایی است.
او، تعداد روستاهای دارای خط تلفن ثابت را هزار و ۹۲۱ روستا اعلام کرد و گفت: از این تعداد هزار و ۱۸۱ روستا دارای تلفن خانگی هستند.
آذری، از واگذاری ۹۲۷ هزار و ۲۱۱ خط همراه اول در استان خبر داد و افزود: ضریب نفوذ تلفن همراه در استان ۱۱۷ درصد است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار