طرح گردشگری بولاغلار تا یک ماه آینده نهایی می شود

اردبیل (پانا) - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل اعلام کرد اجرای طرح جامع گردشگری منطقه توریستی بولاغلار نیر در مرحله نهایی بوده و تا یک ماه آینده به پایان می‌رسد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۶۳
لینک کوتاه کپی شد
طرح گردشگری بولاغلار تا یک ماه آینده نهایی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، فرزاد قلندری در جریان بازدید از پروژه‌های گردشگری و عمران شهری نیر اظهار کرد: بسیاری از مردم در نقاط مختلف کشور شهر نیر را با منطقه بولاغلار می‌شناسند و بر این اساس ساماندهی آن در قالب طرح جامع گردشگری جزو اولویت‌های اصلی این شهرستان اجرایی شد.

او بیان‌کرد: شناسایی قابلیت توریسمی محدوده، اشتغالزایی، حفاظت و شناسایی ظرفیت و توان‌ محیطی از جمله اهداف مهم ساماندهی بولاغلار نیر بوده و باید با توجه نزدیکی این منطقه به شهر توریستی سرعین از بولاغلار به عنوان یک مکان بسیار مهم گردشگری استفاده بهینه شود.

قلندری تشریح‌کرد: منطقه گردشگری بولاغلار نیر، مجموعه‌ای از چشمه‌های متعدد با دبی بالا در یک محدوده نه چندان وسیع قرار دارد که در فاصله بسیار کمی از محدوده شهر نیر به عنوان تفرجگاه اکوتوریسم و فضای پیک نیک خانوادگی مورد استفاده مسافران و شهروندان قرار می‌گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل با اشاره به قابلیت‌های گردشگری نیر افزود: همه ساله گردشگران بسیاری از نقاط مختلف کشور از طریق این شهر وارد استان اردبیل می‌شوند و بر این اساس باید به ساماندهی و بهبود وضعیت گردشگاه‌ها و خیابان‌ و معابر آن توجه ویژه داشت.

قلندری همچنین در بازدید از کمربندی نیر گفت: با تلاش اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و شهرداری نیر عملیات زیرسازی قسمتی از این مسیر از فردا آغاز می‌شود و عملیات یک مسیر از این راه نیز بزودی اجرایی می شود.

او ادامه‌ داد: با تکمیل این پروژه بار ترافیکی سنگینی از شهر نیر و خیابان‌های اطراف آن برداشته می‌شود و حرکت جهشی را در تکمیل و راه‌اندازی پروژه‌های نیمه‌تمام شاهد خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار اردبیل گفت: سیمای کنونی شهر نیر شایسته نبوده و تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های در حال اجرای عمران شهری، باعث بهبود شاخص‌های توسعه و دگرگونی سیمای این شهرستان می‌شود.

فرماندار نیر هم در این بازدید ضرورت احیا و بازسازی مناطق بکر طبیعی و گردشگری بولاغلار را مورد اشاره قرار داد و گفت: نسبت به سال‌های گذشته در رونق گردشگری به مناطق طبیعی و اکوتوریسم نیاز داریم که این منطقه از چنین وجهه ممتاز برخوردار است.

ابراهیم امامی هم در این بازدید ضرورت احیا و بازسازی مناطق بکر طبیعی و گردشگری بولاغلار را مورد اشاره قرار داد و گفت: نسبت به سال‌های گذشته در رونق گردشگری به مناطق طبیعی و اکوتوریسم نیاز داریم که این منطقه از چنین وجهه ممتاز برخوردار است.

او با اشاره به اهمیت تکمیل کمربندی نیر، خواستار تخصیص منابع اعتباری بیشتر برای به سرانجام رساندن هرچه سریع‌تر این پروژه شد و افزود: در طرح جامع و تفصیلی راهکارهای قانونی برای آسیب نرساندن این پروژه به منطقه گردشگری بولاغلار مورد تاکید بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار