جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار شد

اصفهان(پانا)-جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان با حضور مدیریت استانی، مسئول نهاد رهبری، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان و دیگر اعضاء با دستور جلسه و ارتباط مجازی با پردیس ها و مراکز استان در محل مدیریت استانی دانشگاه تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۲۸
لینک کوتاه کپی شد
جلسه ستاد اقامه نماز دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان برگزار شد

شهرام عروف زاد در جلسه ستاد اقامه نماز گفت: برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز باید با هم افزایی مناسب اساتید و کارکنان فرهنگی که با دانشجویان به خوبی در ارتباط هستند همراه باشد تا موجبات رشد و روند نماز و مشارکت دانشجویان در این امر الهی را فراهم کند با توجه به اینکه دانشگاه ما معلم پرور است ستاد اقامه نماز در این مجموعه نقش اساسی و وظیفه سنگینی دارد لذا باید با برنامه و تحقیق جلسات تشکیل شود و بحث و تبادل نظر صورت گیرد.
رئیس دانشگاه فرهنگیان بیان کرد: ستاد اقامه نماز نیز سیمای روشنی از اینکه چه مقدار از دانشجویان نماز می خوانند باید داشته باشد تا بتوانیم برای آنها برنامه‌ریزی کنیم اگر اخلاق و مسائل معنوی نهادینه شود نماز نیز نهادینه می‌شود و می توان برای آن برنامه داشت.
وی در پیشنهادی به نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری عنوان کرد: یک دوره آسیب شناسی در خصوص نماز انجام گیرد تا پایداری، تعهد و مقید بودن به نماز در دانشجویان سنجیده شود و بر اساس آن برنامه لازم پیش بینی می شود.
در ادامه جلسه حجت الاسلام و المسلمین حمزه علی بهرامی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های نهاد در حوزه نماز گفت: در خصوص توسعه و ترویج نماز پیشنهاداتی دارم از جمله: دوره های دانش افزایی و معرفت افزایی پیرامون نماز در سایت نهاد و اختصاص جوایز و نمره دروس معارف برگزار شود و آموزش مجازی نماز در سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری اجرا گردد.

وی همچنین با تاکید بر داشتن برنامه های راهبری و مستمر بیان کرد: برنامه های دیگری در دستور کار نهاد هست که شامل اختصاص دروسی جهت اساتید کارکنان و خانواده های آنها به همراه صدور گواهی پایان دوره، دوره های بالندگی و ارتقاء معرفت افزایی اساتید و ائمه جماعات، استفاده از ظرفیت روحانیون و مبلغین با همکاری کارشناسی فرهنگی جهت تولید محتوا و ارتباط با دانشجویان در کانال ها و گروه های دانشجویی ،ارزیابی از ائمه جماعت ،حضور فعال در فضای مجازی با اجرای طرح های متنوع مانند طرح سلامت معنوی با حضور احمدی فراز و حاج آقا بصیرت پور، طرح مرکز پاسخگویی امین، مشاوره ازدواج و ...، تخصصی کردن ائمه جماعات در حوزه های تربیتی ازدواج مشاوره و ارائه خدمات به صورت تخصصی، راه اندازی اندیشکده امام خمینی جهت ائمه جماعات، دوره مجازی در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب، مسابقه کتابخوانی ویژه ائمه جماعات می باشد.
در این جلسه حجت الاسلام رنجبر، رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان گفت: ستاد اقامه نماز استان می تواند محتوای خوب نماز را به صورت مجازی در اختیار دانشجویان قرار بدهد.
وی همچنین عنوان کرد: مباحث معرفت افزایی و دانش افزایی ائمه جماعات به صورت درسنامه آموزشی موجود است که می توانیم در اختیار نهاد رهبری در دانشگاه قرار دهیم دفتر تبلیغات اسلامی نیز کانالی دارد که سخنرانی های ۵ دقیقه ای از مبلغان داخل آن موجود است و نهاد می تواند از آن مطالب نیز در دوره ها و طرح های خویش بهره ببرد.
رئیس ستاد اقامه نماز استان اصفهان تاکید کرد: امام جماعت نباید صبغه سیاسی خاصی را داشته باشد در ضمن اطاعت از مقام رهبری و نظام جمهوری اسلامی و حمایت کامل از ایشان نباید خط سیاسی خاصی را دنبال کرده و بر آن تاکید داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار