سیفی: مشکلی برای آموزش ۳۵ هزار دانش‌آموز متوسطه مناطق عشایری نداریم

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد ۳۵ هزار دانش‌آموز دوره متوسطه مناطق عشایری و روستایی انگیزه زیادی برای درس خواندن دارند و مشکلی در آموزش مجازی و حتی حضوری آنان نداریم.

کد مطلب: ۱۰۶۱۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد
سیفی: مشکلی برای آموزش ۳۵ هزار دانش‌آموز متوسطه مناطق عشایری نداریم

به گزارش ایرنا، محمدرضا سیفی گفت: این دانش‌آموزان به صورت خودخوان آموزش ها را فرامی‌گیرند و خودشان با انگیزه بالا اقدام به درس خواندن می‌کنند. اینکه دانش‌آموزان دوره متوسطه هیچ مشکلی برای دریافت آموزش‌ها ندارند موضوع بسیار مهمی است؛ چون دیگر نیازی به ارائه روش‌های مختلف آموزشی برای این دانش‌آموزان نیست، اما برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی مشکلاتی وجود دارد چون مجبورند والدین در کنارشان باشد.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش بیان کرد: کار آموزش به دانش‌آموزان دوره متوسطه خیلی سخت نیست، اما برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی باید از روش‌های مختلفی استفاده شود حتی در برخی مواقع معلمان به صورت حضوری، اما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند.

سیفی ادامه داد: با توجه به این که دانش‌آموزان دوره متوسطه خودشان تکالیفشان را انجام می‌دهند از همه ظرفیت‌های آموزشی برای این دانش‌آموزان استفاده می‌شود و اکنون هیچ مشکلی برای ارائه آموزش‌ها وجود ندارد.

وی افزود: برای ارائه آموزش به دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم تا هیچ دانش‌آموزی از تحصیل بازنماند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش همچنین گفت: برای دانش‌آموزان دوره ابتدایی از روش‌هایی همچون حضور راهبران آموزشی، تماس تلفنی با دانش‌آموزان و حضور برخی از معلمان در مناطق عشایری و روستایی استفاده می‌شود. حتی در برخی از مواقع بسته های آموزشی برای این دانش‌آموزان ارسال می‌شود اما دانش‌آموزان دوره متوسطه به راحتی از فرصت آموزش استفاده می کنند و هیچ مشکلی برای دریافت آموزش‌ها ندارند.

سیفی گفت: اکنون که به دلیل شیوع کرونا آموزش دانش‌آموزان، الکترونیکی شده است هیچ یک از دانش‌آموزان مناطق عشایری و روستایی از آموزش محروم نیستند. در مجموع ۱۸۵ هزار دانش‌آموز عشایری در کشور وجود دارد که ۱۵۰ هزار نفر از آنها در دوره ابتدایی تحصیل می‌کنند و تلاش می‌شود افرادی که به شبکه آموزش یا اینترنت دسترسی ندارند برای آموزش آنها از شیوه‌های دیگر استفاده کنیم.

وی افزود: براساس برنامه ریزی انجام شده برای دانش‌آموزانی که در مناطق عشایری و روستایی فاقد اینترنت و تلویزیون باشند،‌ به ۲۳ اداره آموزش و پرورش عشایری کشور دستورالعمل ارسال شده است که شرایط تداوم آموزش دانش‌آموزان را فراهم کنند و تاکید شده است که هیچ دانش‌آموزی نباید از دسترسی به آموزش محروم باشند.

به گفته وی، اکنون ۱۸۵ هزار دانش‌آموز در ۶۱۳۲ مدرسه تحت پوشش این اداره‌کل است که از این تعداد مدرسه، ۱۶۹۸ مدرسه سیار و نیمه سیار است، یعنی کلاس درس دانش‌آموزان در چادر و کانکس برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار