رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان خبر داد:

اولین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی پیشتازان استان سمنان برگزار می شود

سمنان (پانا) - رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با اشاره به اهمیت تولید محتوای مناسب آموزشی و پرورشی برای استفاده دانش آموزان در شبکه شاد، از برگزاری اولین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی پیشتازان استان سمنان جهت تولید فیلم های آموزشی یک دقیقه ای در قالب بسته های تربیتی با محوریت تشکل پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اولین جشنواره تولید محتوای الکترونیکی پیشتازان استان سمنان برگزار می شود

اسحاق اکبری در گفت و گو با خبرنگار پانا سمنان، گفت: با توجه به اینکه کانال پرورشی و فرهنگی در شبکه آموزشی دانش آموزان تحت عنوان شبکه شاد ایجاد شده است، سازمان دانش آموزی استان سمنان در نظر دارد تا به کمک مربیان و دانش آموزان پیشتاز استان، در محورهای آموزشی 9 گانه که شامل شاداب سازی، معرفت افزایی، اخلاق، مهارت های اجتماعی خبرنگاری پانا، دانش تشکیلاتی، امداد و نجات، چوب و گره، مخابره و جهت یابی و زندگی در طبیعت است، محتوای آموزشی تولید کرده و محتواهای زیبا و مفید آنان در قالب فیلم های یک دقیقه ای در این سامانه برای استفاده دیگر دانش آموزان بارگذاری کند.

وی، تولید محتوای آموزشی جهت استفاده در فضای مجازی به خصوص شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) را مهم عنوان کرد و افزود: با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا و تعطیلی مدارس، زمانی فراهم آمده است تا بتوان با استفاده از ظرفیت فضای مجازی چالش موجود را به فرصتی مغتنم تبدیل کرد.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان با بیان اینکه سامانه شاد بستری امن برای دانش آموزان است تا در ایامی که مدارس به دلیل بیماری کرونا تعطیل است، آموزش های لازم را فرا بگیرند، اظهار کرد: سازمان دانش آموزی نیز در حوزه آموزش های تشکیلاتی به این شبکه پیوسته و آموزش های کاربردی را به دانش آموزان ارائه می کند. همچنین سازمان دانش آموزی با توجه به ماموریت ها و رسالت های آموزشی-تربیتی خود از ظرفیت های فضای مجازی استفاده مطلوب نموده و مباحث فعالیت های تربیتی به ویژه تربیت اجتماعی دانش آموزان را به طور جد در شبکه شاد دنبال می کند.

اکبری با اشاره به اینکه کانال تخصصی ویژه تشکیلات پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش آموزی در شبکه شاد راه اندازی شده است، گفت: سالم سازی و شاداب سازی فضای شبکه شاد همراه با تداوم فرآیند تعلیم و تربیت با استفاده از ظرفیت مدرسین و مربیان تشکل پیشتازان از ضرورت های حضور پر رنگ سازمان دانش آموزی استان سمنان در این شبکه آموزشی است.

وی، از برگزاری جشنواره ای از آثار منتخب در کشور خبر داد و اعلام کرد: آثار و تولیدات مربیان و داوطلبان در مناطق 11 گانه استان سمنان، بعد از جمع آوری، مورد بررسی قرار گرفته و پس از ارزیابی در سطح مناطق و استان، آثار منتخب برای بارگذاری در سامانه شاد معرفی و به دبیرخانه تا پایان شهریور ماه ارسال می شود تا پس از داوری از آثار منتخب کشوری تقدیر بعمل آید.

رئیس سازمان دانش آموزی استان سمنان، با تاکید بر رعایت الزامات در تهیه آثار افزود: حداکثر زمان فیلم های تولیدی، یک دقیقه می باشد که می تواند در قالب کارگاه آموزشی، انیمیشن، مستند آموزشی، موشن گرافی و یا ترکیبی تولید شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار