کلاهی: در نحوه برگزاری امتحانات دقت می کنیم تا دانش آموزان مان آسیب نبینند

تهران (پانا) - کلاهی رئیس اداره سنجش آموزش و پرورش شهر تهران؛ در نشست شورای معاونان شهر تهران و روسای مناطق نوزده گانه از نحوه برگزاری امتحانات نهایی آخر سال تحصیلی سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۶۱۲۲۴
لینک کوتاه کپی شد
کلاهی: در نحوه برگزاری امتحانات دقت می کنیم تا دانش آموزان مان آسیب نبینند

کلاهی گفت: حداقل حوزه اجرای امتحانات نهایی 200نفر است و تفاوت امسال با سالهای قبل این است که ما به‌جای 11 روز، در 22روز امتحانات نهایی را اجرا می کنیم. باید در نحوه برگزاری امتحانات نهایی دقت کنیم تا دانش آموزان مان آسیب نبینند.

وی افزود: حوزه اجرایی امتحانات نهایی مربوط به پایه دوازدهم رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی مدارس روزانه و بزرگسالان در روزهای مشترک اغلب در روزهای زوج برگزار می شود. ستاد امتحانات نهایی منطقه در حوزه بندی با ظرفیت میان 120 تا 150 نفر باید تدابیر لازم را ایجاد نمایند.

کلاهی افزود: امتحانات نهایی ادبیات و علوم انسانی و معارف اسلامی پایه دوازدهم روزانه و بزرگسالان، پیش دانشگاهی بزرگسالان، سال سوم متوسطه نظری و فنی و حرفه ای بزرگسالان در روزهای مشترک که اغلب روزهای فرد است، برگزار می شود. ستاد امتحانات منطقه در حوزه بندی با ظرفیت 120 تا 150 نفر باید تدابیر لازم را اتخاذ نمایند.

وی با اشاره به تدبیر موارد بهداشتی گفت: در شهر تهران روزهای زوج 315 حوزه و در روزهای فرد 134 حوزه داریم. از آنجاییکه روزهای زوج هفتاد درصد است باید ناظرین تدابیر لازم را اتخاذ کنند. در ستاد مناطق، حوزه های ریاضی فیزیک و تجربی مدارسی که انتخاب می شوند چون تجربی و ریاضی مشترک است این حوزه ها فقط برای این رشته ها باشد.

وی افزود: رشته ریاضی و تجربی مدارس روزانه شهر تهران حدود 40 هزار نفر است. که از این تعداد 19 هزار نفر پسر و 20 هزار نفر دختر است. همچنین در رشته انسانی حدود 18 هزار نفر دانش آموز داریم.

کلاهی افزود: هر دانش آموزی هشتاد درصد کتاب را خوانده باشد، نمره کامل می‌گیرید و چهار نمره اختیاری هم در نظر گرفته شده است که مربوط به محتوایی است که در فضای مجازی به دانش آموز تدریس شده است. یعنی دانش آموز پایه دوازدهم نهایی امسال روی برگه اش 24نمره خواهد داشت. که 8نمره آن اختیاری است. نمرات هم از طریق شبکه شاد اعلام می شود. شیوه نامه اجرایی امتحانات اعلام شده و بجز عوامل اجرایی امتحانات نباید حضور افراد دیگری را شاهد باشیم و باید ورود و خروج ها کاملا کنترل شود تا دانش آموزان امتحاناتشان را با موفقیت و سلامت جسمانی کامل به سرانجام برسانند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار