صدور بیش از ۲ هزار کارت هوشمند برای رانندگان اردبیلی

اردبیل (پانا) - مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای اردبیل گفت بیش از ۲ هزار کارت هوشمند برای اولین بار در بین رانندگان کالا و مسافر استان اردبیل در سال گذشته صادر شد.

کد مطلب: ۱۰۶۱۰۹۱
لینک کوتاه کپی شد
صدور بیش از ۲ هزار کارت هوشمند برای رانندگان اردبیلی

به گزارش روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای اردبیل، علی رحمتی، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان، با بیان اینکه داشتن کارت هوشمند برای رانندگان ناوگان باری و مسافر به عنوان مدرک شناسایی رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای محسوب می‌شود گفت: کارت هوشمند، کارتی با ضریب امنیتی بالا به شمار می‌رود که امکان ذخیره سازی اطلاعات و لحاظ کردن اطلاعات کارت با سایر سیستم‌های عملیاتی مانند امکان شناسایی دقیق رانندگان، تشخیص رانندگان فعال از غیرفعال، جلوگیری از صدور کارت‌های تکراری یا تقلبی، ایجاد گردش کار و ثبت تخلفات راننده در کارت شناسایی را فراهم می‌کند.

او فعالیت ۱۳ هزار و ۸۰۰ راننده را در حوزه کالا و مسافر استان اردبیل یادآور شد و اظهار کرد: خوشبختانه همه رانندگان استان دارای کارت هوشمند هستند.

مدیرکل راهداری وحمل و نقل جاده‌ای استان با اشاره به اینکه ۸۷ شرکت حمل ونقل کالا و ۵۴ شرکت مسافری در استان در حال فعالیت است، تصریح کرد: ۸ هزار و ۹۰۰ دستگاه ناوگان در حوزه کالا ومسافر دراستان در حال خدمات رسانی به مردم هستند.

رحمتی با بیان اینکه به منظور صرفه جویی در مصرف کاغذ و در راستای تحقق کامل اهداف دولت الکترونیک در دستگاه‌ها حذف فیزیک کارت هوشمند راننده و ناوگان در دستورکار قرار گرفته است افزود: از تاریخ ۳۱ اردیبهشت ماه کلیه اطلاعات رانندگان و فرآیند حمل ونقلی بر اساس کد ملی راننده صورت خواهد گرفت وشماره هوشمند راننده حذف خواهد شد.

او بیان کرد: از تاریخ مذکور چاپ فیزیک کارت هوشمند حذف و صرفا رسید کارت هوشمند به رانندگان و ناوگان ارایه خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار