توزیع 7 هزار و 700 سیم کارت و اینترنت رایگان میان دانش آموزان و معلمان مدارس عشایری خراسان رضوی

مشهد(پانا)- با حضور قاسمعلی خدابنده مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در دبستان عشایری شکوفه های انقلاب اسلامی روستای اردلوک منطقه رضویه، آیین نمادین افتتاح پروژه توزیع هفت هزار و 700 سیم کارت ایرانسل و اینترنت رایگان میان دانش آموزان، معلمان و راهبران آموزشی مدارس عشایری استان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۹۴۴
لینک کوتاه کپی شد
توزیع 7 هزار و 700 سیم کارت و اینترنت رایگان میان دانش آموزان و معلمان مدارس عشایری خراسان رضوی

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان رضوی، قاسمعلی خدابنده، مدیرکل این سازمان در این مراسم گفت: با توجه به مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا جهت حفظ سلامت دانش آموزان مدارس کشور تعطیل شد و آموزش مجازی در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: از تعداد 10 هزار مدرسه استان خراسان رضوی حدود دو هزار مدرسه به سیستم اینترنت دسترسی نداشتند و این موضوع باعث شد پیگیری هایی صورت گیرد و در نهایت طی تفاهم نامه ای که منعقد شد قرار شد این دو هزار مدرسه طی سه مرحله و هر بار حدود 700 مدرسه نهایتا تا پایان خردادماه به سیستم اینترنت متصل شوند و دانش آموزان آن ها که اغلب در مناطق روستایی و عشایری قرار دارند بتوانند از آموزش مجازی استفاده کنند و در واقع با این اقدام بزرگ تمام دانش آموزان استان بتوانند از بسترهای آموزش مجازی بهره مند شوند.

خدابنده تصریح کرد: در طی یک اقدام خداپسندانه اپراتور ایرانسل متعهد شد تعداد هفت هزار و 700 سیم کارت مجهز به اینرنت رایگان را میان دانش آموزان، معلمان و راهبران آموزشی مدارس عشایری استان توزیع نماید که این اقدام جای تقدیر دارد و منجر خواهد شد دانش آموزان این مناطق از مباحث آموزشی خود عقب نمانند و عدالت آموزشی محقق شود.

قابل ذکر است محمدجواد نورانی مدیر آموزش و پرورش منطقه رضویه در این مراسم گفت: بیش از 14 هزار دانش آموز در 163 آموزشگاه منطقه رضویه مشغول به تحصیل هستند و از این تعداد حدود 258 دانش آموز در 9 مدرسه عشایری منطقه رضویه تحصیل می کنند.

وی افزود: شیوع بیماری کرونا منجر به تعطیلی فضاهای آموزشی شد و آموزش مجازی جایگزین آموزش حضوری شد. در این بین دانش آموزان برخی از مدارس که عمدتا در مناطق روستایی و عشایری می باشد از دسترسی به اینترنت محروم هستند و بستر آموزش مجازی برای آن ها فراهم نبود. بر این اساس، با تلاش ها و پیگیری های صورت گرفته توسط اداره کل آموزش و پرورش باعث شد این مناطق روستایی و عشایری به سیستم اینترنت متصل شوند و فرآیند آموزشی استمرار یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار