در جلسه امروز کمیسیون آموزش انجام شد؛

بررسی مشکلات سامانه " شاد " در کمیسیون آموزش

تهران (پانا) - سخنگوی کمیسیون آموزش از حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر علوم در نشست امروز کمیسیون متبوعش خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۹۲
لینک کوتاه کپی شد
بررسی مشکلات سامانه " شاد " در کمیسیون آموزش

به گزارش خانه ملت، سیدحمایت میرزاده در تشریح نشست امروز (یکشنبه ۱۴ اردیبهشت) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، گفت: نشست امروز دو دستور کار داشت که در بخش نخست وزیر آموزش و پرورش به همراه معاونانش در نشست حاضر شدند و در بخش دوم معاون وزیر علوم مهمان کمیسیون بود.

نماینده مردم گرمی مغان در مجلس شورای اسلامی افزود: در این نشست، نمایندگان دغدغه مردم در ایام کرونا را در سه محور به وزیر منتقل کردند، که نخستین مورد بحث استفاده از شبکه شاد و مشکلات ایجاد شده برای خانواده‌ها به ویژه بخاطر هزینه بالای تلفن همراه، نبود اینترنت در برخی مناطق کشور مطرح شد.

دفاع وزیر آموزش و پرورش از شبکه شاد

وی ادامه داد: وزیر آموزش و پرورش نیز در پاسخ به انتقادات نمایندگان پاسخ‌‎هایی را ارائه کرد که زحمات بسیاری برای راه اندازی این شبکه با اخذ نظر کارشناسان صورت پذیرفته و نگاه آموزش و پرورش بیشتر به فردا است که اگر کرونا ماندگار بود آموزش و پرورش با رفع ایرادات این اپلیکیشن آموزش در کشور را تعطیل نکند.

17 خرداد؛ زمان برگزاری امتحانات نهایی

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: زمان برگزاری امتحانات نهایی نیز 17 خرداد به مدت سه هفته و به صورت حضوری اعلام و همچنین مقرر شد که دهه اول مردادماه نسبت به برگزاری کنکور تمهید مقدمات صورت گیرد.

وی اضافه کرد: محور سوم مطرح شده در نشست امروز نیز در خصوص بحث لحاظ سوابق تحصیلی در کنکور بود که در این باره نقطه نظرات نمایندگان به وزیر آموزش و پرورش منتقل شد.

احتمال در نظر گرفتن فرمول جدید برای محاسبه شهریه این ترم دانشگاه‌ها

میرازده یادآور شد: بخش دوم نشست امروز با حضور خاکی صدیق معاون وزیر علوم تشکیل شد که مشخص شد؛ برای موضوع گلایه دانشجویان در خصوص شهریه این ترم دانشگاه‌‎ها و همچنین کمک به مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی و دانشگاه آزاد نامه‌ای به رئیس جمهور برای بررسی موضوع در ستاد کرونا ارائه شده است تا فرمول جدیدی برای این مهم در نظر گرفته شود.

تفویض اختیار به دانشگاه‌ها برای برگزاری امتحانات به صورت غیر حضوری

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس افزود: گزارشاتی درباره اتصال دانشگاه‌های کوچک بدون امکانات فضای مجازی به دانشگاه‌های بزرگ دارای امکانات نیز ارائه شد تا آموزش در این دانشگاه‌ها نیز ادامه داشته باشد. همچنین به دانشگاه‌ها تفویض اختیار شده که امتحانات را به صورت غیر حضوری یا حضوری برگزار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار