خسارت ۲۸ میلیارد ریالی کرونا به صنایع دستی آذربایجان‌غربی

ارومیه (پانا) - شیوع کرونا در دو ماه اخیر، ۹۹ در حدود ۲۸ میلیارد و ۴۸۰ میلیون ریال به صنایع دستی استان خسارت وارد کرده است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۸۲۱
لینک کوتاه کپی شد
خسارت ۲۸ میلیارد ریالی کرونا به صنایع دستی آذربایجان‌غربی

به گزارش اداره میراث فرهنگی آذربایجان غربی، جلیل جباری، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: از این میزان یک میلیارد ریال به مراکز آموزشی صنایع دستی استان خسارت وارده شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در بخش صنایع دستی بیشترین خسارت وارده به کارگاه‌های تولیدی بوده است، ادامه داد: در این بخش زیان وارده برابر با 24 میلیارد و 480 میلیون ریال است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا در آستانه عید نوروز اتفاق افتاد و همین موضوع باعث افزایش خسارت‌ها در این بازه زمانی شد، تصریح کرد: برای همین منظور خسارات فروش و فروشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع دستی نیز در این دو ماه کاهش یافته و حتی به صفر رسید.

این مقام مسئول تصریح کرد: در این ارتباط سه میلیارد ریال به فروشندگان محصولات صنایع دستی در سطح استان خسارت وارد شده است.

جباری ادامه داد: همچنین درصدد هستیم تا در صورت فراهم بودن شرایط، امسال حداقل سه نمایشگاه ملی برای فروش محصولات صنایع دستی برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار