در نشست مطبوعاتی مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان مطرح شد:

تعطیلی مدارس و ورود کلاسها به فضای مجازی تجربه جدید و مثمرثمری بود

کرمان (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع اصحاب رسانه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی ، شهید مطهری و شهیدان رجایی و باهنر و سردار شهید سلیمانی گفت زحمات و تلاشهای فرهنگیان ستودنی است. فرهنگیان در این شرایط نشان دادند که همیشه در صحنه حاضرند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
تعطیلی مدارس و ورود کلاسها به فضای مجازی تجربه جدید و مثمرثمری بود

به گزارش پانا احمد اسکندری گفت: اصحاب رسانه تعامل خوبی با آموزش و پرورش داشته اند و انتقادات و پیشنهادات کارگشای آنها باعث رشد روزافزون این مجموعه می‌شود.

وی افزود:در آموزش و پرورش استان، با شعار راهبردی تکریم معلم کار را شروع کردیم و بر اساس اهداف مشخص شده پیش رفته ایم.

اسکندری گفت: معلم به عنوان مهمترین رکن پیشرفت جامعه است و آموزش و پرورش استان کرمان برای تکریم فرهنگیان اقدامات فراوانی انجام داده است.

وی ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در آموزش و پرورش افزود: مراکز رفاهی یکی از مواردی است که در اکثر شهرستانها فعال است، در حوزه درمان نیز خدمات قابل توجهی ارائه شده و کلینیک فرهنگیان کرمان از جمله کلینیکهای مطرح کشور است.

وی پرداخت تسهیلات به فرهنگیان را از کارهای انجام شده در آموزش و پرورش دانست و گفت: فعال شدن صندوق وام ضروری فرهنگیان از اقدامات انجام شده برای فرهنگیان است.

مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: مهمترین منابع، منابع انسانی است و برگزاری دوره های آموزشی مختلف جهت ارتقاء فرهنگیان در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود: همه ساله تابستان دوره های خاص برای باز آموزی دبیران برگزار می‌شود و برای دبیران جدیدالورود شرکت در این کلاسها الزامی است.

اسکندری گفت: راهبرد بعدی مدرسه پویا است، مدرسه کانون اصلی تعلیم و تربیت است و آینده جامعه از فعالیت و کار در این مکان رقم می‌خورد و آینده هر کشوری بستگی به شیوه کار در مدارس دارد.

اسکندری نسب در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: تعطیلی مدارس و ورود کلاسها به فضای مجازی تجربه جدیدی بود که تا این لحظه بسیار مثمر ثمر بوده در حالی که تعطیلی کلاسها و وقفه در آموزش می‌توانست لطمه بزرگی به آموزش و پرورش بزند.

وی افزود: آموزش اگر به شیوه تعاملی نباشد، جوابگوی خواسته های دانش آموزان نیست و راه اندازی شبکه آموزشی دانش آموزی یکی از بزرگترین کارهایی بود که انجام شد و روز به روز در حال ارتقاء است. گرچه تجربه جدید و خوبی برای دبیران بود.

اسکندری گفت: دبیران از ابتدا آموزش را رها نکردند و به صورت خودجوش فعالیت کردند. مناطق سفید با رعایت فاصله اجتماعی تدریس توسط دبیر حتی به صورت خصوصی انجام شد.

وی در خصوص شیر مدارس گفت: شیر مدارس از دغدغه هایی است که در دستور کار قرار گرفته بود و قرارداد شیر بسته شده بود و در شرایط کرونا این قراردادها لغو شدند.

اسکندری نسب، فرم مدارس را از دغدغه های آموزش وپرورش دانست و گفت: در خصوص فرم مدارس سال تحصیلی جدید تغییری در فرم مدارس ایجاد نشده است.

وی ضمن قدر دانی از زحمات خیر بزرگ مدرسه ساز کرمانی گفت: عطا احمدی از خیرین کرمانی که بیش از ۶۰ مدرسه ساخته و پروژه هایی نیز در دست اقدام دارد، از چهره های ماندگاری است که تمایلی به رسانه ای شدن تصویرش ندارد و الگوی خوبی برای همه ماست و اگر عطا احمدی نبود، کرمان در خصوص ساختمان مدارس با مشکلات زیادی مواجه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار