مهارت آموزی، رویکرد مهم سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی بیان کرد تربیت دانش آموزان با مهارت در عرصه های مختلف ،مهم ترین رویکرد سازمان دانش آموزی در استان است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد
مهارت آموزی، رویکرد مهم سازمان دانش آموزی در خراسان جنوبی

به گزارش اداره آموزش و پرورش خراسان جنوبی، مدیر کل این سازمان گفت: تربیت دانش آموزان با مهارت در عرصه های مختلف، مهم‌ترین رویکرد سازمان دانش‌آموزی در استان بوده و زمینه ساز رشد 10 هزار نفری استقبال دانش آموزان از برنامه های سازمان شده است.

محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست صمیمی با مدرسین، مربیان و اعضای مجامع سازمان دانش آموزی استان اظهار کرد: سازمان دانش‌آموزی به پشتوانه نیروی جوان خلاق، ظرفیت‌ بالایی برخوردار بوده و دست های کوچک دانش آموزان عضو این سازمان می تواند مشکلات بزرگی را حل نماید؛ از این رو باید بیش‌از پیش از این ظرفیت بهره‌مند شویم.

او، اجرای سند تحول و تداوم خدمات آموزشی، پرورشی و مهارتی در شرایط کرونایی امروز را مهم‌ترین برنامه آموزش‌و پرورش خراسان جنوبی دانست و افزود: براساس سند تحول مهم‌ترین کارکرد ما تربیت است که باید با مهارت‌های دینی، اخلاقی، اجتماعی و فرهنگی همراه باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که جایگزینی فعالیت‌ها به‌جای مأموریت‌ها آفتی خطرناک و سمی مهلک است که دامان بسیاری از سازمان‌ها را گرفته است؛ خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مأموریت سازمان دانش‌آموزی تربیت اجتماعی است، بنابراین باید چشم‌انداز آن را در شرایط امروز، با توسعه زیر ساخت ها و تعمیق بخشی به فرایند مأموریت ها در بستر فضای مجازی گسترش داده تا خروجی ‌متناسبی با اهداف داشته باشیم.

او ادامه داد: در انجام فعالیت‌ها نباید کیفیت را فدای کمیت کنیم. باید دانش‌آموز را برای فعالیت‌های مشارکت محور آماده کنیم.

دبیر شورای برنامه ریزی سازمان دانش آموزی خراسان جنوبی نیز، با اشاره به فعالیت بیش از 27 هزار دانش آموز دختر و پسر دوره های مختلف تحصیلی در سازمان دانش آموزی استان، تصریح کرد: سازمان دانش‌آموزی به‌واسطه وجود سرمایه‌های انسانی جزو ثروتمندترین سازمان‌های خراسان جنوبی بوده و دارای قدرت معنوی ارزشمندی است. بر این اساس باید از این فرصت برای توسعه فرایند تعلیم و تربیت استفاده کرد.

واقعی با بیان اینکه سازمان دانش‌آموزی استان باید چشم‌انداز و هدف‌گذاری چندساله را طراحی کند، گفت: نظم‌پذیری اعضا، کارهای تشکیلاتی از کارهای جذاب در این سازمان است، همچنین لباس فرم اعضا یک‌ منزلت و تمایز مهمی است که می‌تواند افراد را برای پیوستن به کارهای گروهی و مشارکتی مختلف آماده کند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: مهم‌ترین عملکرد سازمان دانش‌آموزی تربیت دانش‌آموزانی با مهارت‌های بالای اجتماعی و قدرت تعامل قوی است.

دراین جلسه رئیس سازمان دانش آموزی استان نیز ضمن تبریک بزرگداشت مقام شامخ معلم ازمدافعان سلامت وحضور بی وقفه و موثر معلمان کشور در جهاد عظیم آموزش مجازی تشکر و قدردانی کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار