معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با پانا؛

مدیران و شورای مدارس مهمترین رکن تصمیم گیری در انتخاب معلمان نمونه و برتر بوده اند

حضور معلمان ما در برخی روستاهای دور افتاده بزرگترین فداکاری و ایثار است

زاهدان (پانا) - معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان اعلام کرد با توجه به مدرسه محوری و تفویض اختیاری که به مدیران و شورای مدارس شده است، مهمترین رکن تصمیم گیری در انتخاب معلم نمونه و برتر مدارس بوده اند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۷۶۰
لینک کوتاه کپی شد
مدیران  و شورای مدارس مهمترین رکن تصمیم گیری در انتخاب معلمان نمونه و برتر بوده اند

رضا باقری در گفتگو با پانا گفت: مهمترین تغییراتی که در انتخاب معلمان برتر(نمونه) در سال جاری رقم خورده است، ایجاد یک اتاق فکر بوده که طی آن از مدیران مدارس، سرگروه های آموزشی، نمایندگان دانش آموزی و از تجارب گذشته افرادی که در ستاد بزرگداشت مقام معلم حضور فعال داشته و افرادی که در این موضوع صاحب نظر بوده اند استفاده شده است.

او ادامه داد: تلاش ما بر آن بوده است تا برای انتخاب معلمان نمونه شاخص هایی را انتخاب کنیم که کوتاه باشند تا معلمان عزیزمان با توجه به شرایط حال حاضر به دنبال مدارک و مستندات دیگر نرود.

معاون پژوهش و برنامه ریزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: مهم‌ترین اتفاقی که در بحث انتخاب معلمان برتر در سال جاری رقم خورده است استفاده بی بدیل از ظرفیت شورای مدرسه بوده است تا آنها افرادی را که با توجه به عملکرد شان و با نگاه به موارد ممتاز حائز رای و امتیاز بیشتری بوده اند را به عنوان داوطلب به مناطق اعلام کنند.

او افزود: خوشبختانه تلاش ما بر آن بوده است تا به هیچ عنوان این فضاها(بیماری اپیدمی کرونا ویروس) و محدودیت‌ها ایجاد شده پس از آن مانع از انجام وظیفه اصلی مان که همان تکریم معلمان نمونه و برترمان در سطح استان است کمرنگ نشود.

باقری تاکید کرد: اجرای مراسم تکریم معلمان برتر را اینگونه برنامه‌ریزی کرده ایم تا در یک روز واحد در هفته جاری مراسمی محوری به صورت ویدیو کنفرانس با حضور منتخبینی از معلمین برتر، امام جمعه محترم زاهدان، استاندار محترم و مدیرکل محترم آموزش و پرورش استان انجام شود و همزمان در ۳۲ شهرستان و منطقه نیز با حضور بخشداران و فرمانداران و ائمه محترم جمعه از چند نفر از معلمین به صورت نمادین تقدیر و تشکر صورت پذیرد.

او ادامه داد: از دیگر برنامه های این هفته با توجه به محدودیت های موجود در زمینه ویروس کرونا، می توان به برقراری ارتباط تلفنی با خانواده های معزز شهدا، پیشکسوتان، خانواده هایی که در اثر ویروس کرونا دچار بیماری شده اند نام برد تا بدین طریق پیام و سلام جناب وزیر محترم آموزش و پرورش و مدیرکل محترم استان را به این عزیزان ابلاغ کنیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان خاطرنشان کرد: بنای ما بر آن است تا با هدف تکریم بیشتر مقام شامخ معلم، طی تماس تلفنی از این ۴۳ معلم برتر استانی و کشوری، توسط شورای معاونین اداره کل آموزش و پرورش علاوه بر آنکه این عزیزان در مراسمات شهرستانی و منطقه ای به صورت حضوری مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند هم قدردانی شود.

او با بیان اینکه معلمان ما همه برترند، یاد آور شد: در این مسیر آن چیزی که به مرحله انتخاب می رسد، صرفا به صورت نمادین است و نمی‌شود تنها یک فاکتور مشخص و عدد و رقم را مبنا قرار دهیم، اما بدین سبب که یک سری محدودیت هایی وجود دارد ناگزیریم تعدادی از معلمان عزیزمان را به‌صورت نمادین انتخاب کنیم.

باقری، معلم خوب را معلمی حرفه ای توصیف کرد و گفت: معلم برتر باید در تمامی برنامه ها و فعالیت هایش منجمله برقراری ارتباط در زمینه یاددهی و یادگیری، برنامه های تربیتی و پرورشی و مسایل آموزشی قابلیت تاثیر گذاری بالایی در کلاس و مدرسه داشته باشد.

او با اشاره به اینکه در سال جاری۴۰ معلم برتر استانی داشته ایم و علاوه بر آن 3 معلم منتخب به عنوان نماینده معلمان در کشور معرفی شده است، عنوان کرد: خوشبختانه ما توانسته ایم معلمین برتر سطح استان را بر اساس معیارهایی چون تعداد نیروهای انسانی در هر شهرستان و منطقه(یک سهمیه) در نظر بگیریم که در این بین تمام تلاشمان نیز بر آن بوده است تا با هدف ایجاد انگیزه تعداد بیشتری از همکارانمان را مورد تقدیر قرار دهیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان با بیان اینکه حضور یک معلم در برخی از مناطق و روستاهای دورافتاده استان، خود بزرگترین فداکاری و ایثار است، ادامه داد: در سال جاری توانسته ایم هدایای معلمان برتر و نمونه استان را نسبت به سالیان گذشته به 2 برابر برسانیم.

معاون پژوهش و برنامه ریزی استان در پایان با اشاره به تعطیلی مدارس به علت شیوع ویروس کرونا نیز گفت: تلاش گسترده معلمان در شرایط تعطیلی مدارس در برقراری ارتباط با دانش‌آموزان از طریق برنامه(شاد) و مقاومتشان در برابر محدودیت ها تا آموزش تعطیل نشود ستودنیست و هیچ شخص و قلم و زبانی در این راه قادر به تشکر از آن نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار