در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای مجمع خیرین گیلان:

رخشانی‌مهر: طرح تحولی «آجر به آجر» آماده اجرا است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان گیلان اعلام کرد طرح بسته تحولی-اجرایی «آجر به آجر» بر پایه تکریم خیران و گسترش مشارکت آنان بنا شده و آماده‌ اجرا در سراسر کشور است.

کد مطلب: ۱۰۶۰۶۸۶
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر: طرح تحولی «آجر به آجر» آماده اجرا است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، جلسه ویدئو کنفرانس رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه‌ساز کشور با مدیر‌کل نوسازی مدارس گیلان و اعضای مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان، با موضوع تبیین برنامه‌های مشترک و تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص اجرای طرح بسته تحولی-اجرایی "آجر به آجر" برگزار ‌شد.

مهراله رخشانی‌مهر در این نشست ویدئو کنفرانسی ضمن تبیین سیاست‌ها و اولویت‌های این سازمان در حوزه مشارکت‌های مردمی به تشریح طرح بسته تحولی-اجرایی " آجر به آجر" پرداخت و بیان کرد: تدوین این طرح زمان زیادی به خود اختصاص داده و این طرح آماده اجرا در سراسر کشور است.

وی با بیان اینکه طرح " آجر به آجر" بر نقش موثر رسانه‌ها بیشتر تمرکز دارد، یادآور شد: در قالب این طرح از ظرفیت‌های مختلف رسانه‌ها برای فرهنگ‌سازی و تولید محتوا استفاده می‌کنیم.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به اینکه این طرح دارای خلاقیت‌های زیادی است، افزود: طرح "آجر به آجر" بر پایه تکریم خیرین بنا شده و اجرای آن باعث تحول و ایجاد انگیزه در خیرین خواهد شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش در ادامه برگزاری گرد‌همایی گیلانی‌های مقیم مرکز را خواستار شد و تاکید کرد: ما هم کمک خواهیم کرد این برنامه بعد از اتمام ویروس کرونا به شکل مطلوبی در تهران برگزار شود و قطعا برگزاری آن آثار مثبت و خوبی خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر تکریم خیرین مدرسه ساز، خواستار تدوین و انتشار زندگی نامه خیرین مدرسه ساز به صورتی مطلوب و وزین و در شأن و منزلت آنان شد.

رخشانی‌مهر با اشاره به نام‌گذاری "روز ملی تکریم خیرین" در تقویم رسمی کشور، گفت: نام‌گذاری پانزدهم ماه مبارک رمضان، روز ولادت کریم اهل بیت، حضرت امام حسن مجتبی(ع) به عنوان روز ملی تکریم خیرین اتقاق مبارکی بود که در راستای تکریم و تجلیل این انسان‌های بزرگ انجام گرفت.

وی در پایان با اشاره به اینکه هرجا که لازم باشد در روند تسهیل سازی و حمایت از برنامه‌ها و فعالیت‌های خیرین، ورود می‌کنیم، افزود: معافیت پروژه‌های خیّرین از پرداخت هزینه انشعابات و موارد دیگر از جمله اقداماتی بود که با برنامه‌ریزی دقیق و پیگیری‌های مستمر و مداوم انجام گرفت.

افزایش سه برابری اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی

در ادامه علی دقیق مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان گیلان از افزایش سه برابری اعتبارات دولتی برای تکمیل پروژه‌های مشارکتی نسبت به سال 1397 خبر داد و از پیگیری های مستمر رخشانی‌مهر رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در این خصوص تشکر کرد.

وی ضمن تشکر از برپایی این نشست به تشریح عملکرد این اداره کل در سال گذشته پرداخت و افزود: برگزاری بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای خیرین در نگارخانه مارلیک، ایجاد دبیرخانه هماهنگی مشارکت‌های مردمی منطقه سه کشور در استان گیلان و ایجاد پایگاه اینترنتی شورای هماهنگی مشارکت‌های مردمی منطقه سه از جمله اقداماتی بود که در سال 98 انجام گرفت.

وی به برنامه‌های آتی این اداره‌کل در حوزه‌های مشارکت‌های مردمی پرداخت و افزود: برگزاری بیست و دومین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان، برگزاری نمایشگاه اختصاصی خیرین مدرسه‌ساز و استفاده از پتانسیل فضای مجازی در ایجاد پویش مردمی از جمله اقداماتی است که در سال جاری انجام خواهد گرفت.

در این جلسه که جعفری مدیرعامل جامعه خیرین مدرسه ساز کشور، بیدارپور سرپرست معاونت برنامه‌ریزی و توسعه مشارکت‌ها و قورچی بیگی سرپرست اداره کل توسعه مشارکت‌های مردمی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور حضور داشتند هریک به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات تخصصی و کلیدی خود در خصوص اجرای طرح "آجر به آجر" بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار