معلم، آیینه تمام نمای صداقت

بیرجند(پانا)- مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت معلمان آیینه تمام نمای، جهاد، ایثار، صداقت و محبت؛ و شایسته بهترین تقدیرها و تجلیل ها هستند.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۲۹
لینک کوتاه کپی شد
معلم، آیینه تمام نمای صداقت

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: معلمان آیینه تمام نمای، جهاد، ایثار، صداقت و محبت؛ و شایسته بهترین تقدیرها و تجلیل ها هستند.

محمد علی واقعی، صبح امروز در نشست با معلمان تلاشگر استانی و مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق که به صورت ویدیو کنفرانس برگزار شد، از معلمین به عنوان فرماندهان جهاد علمی در ایران یاد کرد و ابراز داشت: فعالیت های آموزشی و پرورشی دانش آموزان باید با قدرت در فضای مجازی و حقیقی تداوم یابد.

او، اضافه کرد: برای تداوم جریان آموزش در تعطیلی طولانی مدت مدارس به علت شیوع اپیدمی کرونا، و با توجه به اینکه ماموریت آموزش و پرورش تعطیل شدنی نیست و نمی‌توان اجازه داد دانش آموزان آسیب ببینند؛ در ابتدا از طریق صداوسیما و شبکه‌های آموزش و چهار تلویزیون اقدام به پخش برنامه‌های آموزشی دروس تحصیلی کردیم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان این که تلویزیون امکان تعامل دوسویه معلم و دانش آموز را برای ما فراهم نمی‌کرد ادامه داد: از این رو نمی‌توانست جایگزین خوبی برای کلاس درس باشد، بنابراین ناگزیر بودیم روش جدیدی را تجربه کنیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی تصریح کرد: شبکه شاد برای کمک به خانواده و حمایت از دانش آموزان است از این رو از خانواده ها و اولیای محترم دانش آموزان استان انتظار داریم با قبول این مسئله ما را حمایت کنند.

او، با بیان این که در برخی مناطق مرزی و محروم کلاس ها با رعایت فاصله گذاری اجتماعی تشکیل شده است، افزود: در مناطق محروم و مرزی که تعداد دانش آموزان کمتری دارند، کلاس‌های حضوری با رعایت فاصله اجتماعی و پروتکل‌های اجتماعی تشکیل شده است و دانش آموزان و معلم در این کلاس‌ها حضور دارند.

واقعی ضمن تشکر از معلمان استان که مصمم و خلاق برای تداوم آموزش در بستر فضای مجازی و حقیقی با تولید محتوای الکترونیک، درسنامه، آزمون عملکردی و آموزش چهره به چهره به میدان آمدند، خاطر نشان کرد: با شیوع بیماری کرونا معلمان استان با یک تجربه جدید مواجه شدند، وجود ویروس کرونا مجموعه آموزشی را درگیر آموزش‌های جدید کرد. در این دوره شاهد خلاقیت فرهنگیان بودیم که مصمم و با جدیت به میدان آمدند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی، بر توسعه زیر ساخت ها در دو بعد سخت افزاری و نرم افزاری تأکید کرد و یاد آور شد: امروز با توجه به شرایط اضطرار باید سامانه‌ای راه اندازی می‌شد که تعامل دوسویه معلم دانش آموز را پشتیبانی کند. بنابراین سامانه شاد که یک برنامه اختصاصی برای آموزش و پرورش بود، راه اندازی شد؛ و با علم به این که هم اکنون این سامانه با مشکلات و مسائلی روبرو هست که باید برطرف شود خوشبختانه شاهد استقبال خوب معلمان و دانش آموزان از آن هستیم.

دبیر شورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با بیان این که گروه فنی اطمینان داده‌اند سرعت بارگذاری فایل و پیام رسانی شبکه شاد از شبکه‌های مشابه خارجی بالاتر خواهد بود؛ عنوان کرد: تیم فنی پشتیبان سامانه شاد با طرح مشکلات از سوی خانواده‌ها، دانش آموزان و معلمان به تدریج مشکلات شبکه شاد را شناسایی و حل می‌کنند.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خراسان جنوبی، با اشاره به توصیفی بودن ارزیابی در دوره ابتدایی،گفت: در این دوره معلمان می‌توانند بدون برگزاری آزمون و با توجه به عملکرد دانش آموزان برای آنها نمره‌ای مناسب درنظر بگیرند. ولی در باقی مقاطع تلاش بر این است که اگر بتوانیم آزمون‌‌ها را بصورت حضوری انجام دهیم اما اگر امکان برگزاری آزمون حضوری بر اساس پروتکل‌های وزارت بهداشت وجود نداشته باشد آنها را به صورت مجازی برگزار می‌کنیم.

او، با اشاره به سخنان مقام عالی وزارت؛ ادامه داد: اگر ملاحظه‌ای از طرف وزارت بهداشت نباشد در پایه دوازدهم، از 17 خردادماه امتحانات نهایی به مدت سه هفته برگزار خواهد شد و بعد از سه هفته وقفه، دانش آموزان آزمون کنکور می‌دهند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی تأکید کرد: برای باقی پایه‌ها غیر از ابتدایی و دوازدهم مسئله در حال بررسی است ولی ظرفیت برگزاری آزمون در سامانه شاد وجود دارد که در صورت مجاز نبودن به برگزاری امتحان به صورت حضوری بتوانیم آزمون‌ها را از طریق بستر مجازی شاد برگزار کنیم.

دبیرشورای آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به پیشنهاد اینترنت رایگان برای شبکه شاد در ستاد ملی مبارزه با کرونا اضافه کرد: علی الظاهر مصوبه‌ای در ستاد تصویب شده که طبق آن اعمال اینترنت رایگان برای معلمان و دانش آموزان در شبکه شاد تکلیفی برعهده وزارت ارتباطات است و با تلاش مسئولین ستادی در وزارت به جد دنبال تداوم اینترنت رایگان برای سامانه هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار