الهیارترکمن: برنامه داریم سیمکارت و تبلت دانش‌آموزی را همزمان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم

تهران (پانا) - معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزیر آموزش و پرورش باحضور در برنامه «سیمای خانواده» شبکه یک سیما به پرسش‌هایی درباره برنامه‌های هفته معلم، شبکه شاد و برنامه‌های بلندمدت وزارت آموزش و پرورش پاسخ داد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
الهیارترکمن: برنامه داریم سیمکارت و تبلت دانش‌آموزی را همزمان در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم

وی با عرض تبریک هفته بزرگداشت معلم به معلمان کشور بیان کرد: این هفته فقط به صورت نمادین برای تقدیر از مقام معلم برگزار می‌شود؛ اما در واقع هرروز و هرهفته از سال با معلمان پیوند خورده است. امسال در روز معلم شرایط ویژه‌ای داریم. در کنار جبهه سلامت یعنی پزشکان و پرستاران مراکز درمانی، معلمان ما در جبهه جهاد آموزشی ایفای نقش می‌کنند. روز گذشته مقام معظم رهبری در پیامشان به همین مناسبت بر «علم نافع» تاکید کردند که مصداق این علم نافع در نظام آمورشی ما شکل می‌گیرد.

معاون وزیر آموزش و پرورش درباره برنامه‌های ویژه هفته معلم گفت: امسال همه برنامه‌های ما محدود به فضای مجازی و ویدئو کنفرانس می‌شود؛ چون باید با رعایت همه پروتکل‌های بهداشتی برگزار شوند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره شبکه شاد و برخی مشکلات این سامانه گفت: کشور ایران کشوری گسترده است و پوشش همه افراد لازم‌التعلیم دغدغه نظام تعلیم و تربیت است. چند سالی است که وزارت آموزش و پرورش به فکر ایجاد شبکه‌ای در فضای مجازی برای پوشش آموزشی در سراسر کشور افتاده است که در دوران کرونا طراحی این ابزار رسمی انجام شد. شبکه شاد امروز مراحل اولیه استقرار خود را طی می‌کند و مشکلاتی موجود است که در حال رفع آن هستیم . 15 میلیون دانش‌آموز و یک میلیون معلم باید از طریق این شبکه مرتبط شوند و این شبکه شاید بزرگترین پیام‌رسان داخلی باشد. پیش بینی ما این است که بیش از 85 درصد دانش‌آموزان از شبکه شاد استفاده کنند.

در حال مذاکره با وزارت ارتباطات برای تولید تبلت‌های دانش‌آموزی هستیم

الهیارترکمن درباره اقشاری که به گوشی‌های هوشمند و اینترنت دسترسی ندارند گفت: این مشکل باید در میان‌مدت حل شود. ما در حال مذاکره با وزارت ارتباطات برای تولید تبلت‌های دانش‌آموزی هستیم که این تبلت‌ها فقط به شبکه‌های آموزشی وصل می‌شوند؛ اما فعلا در مناطقی که اینترنت موجود نیست یا خانواده‌هایی که به گوشی هوشمند دسترسی ندارند روش‌های جایگزینی مثل آموزش‌های تلویزیونی و بسته‌های آموزشی را داریم. همچنین در بعضی مناطق سفید، کلاس‌ها با حفظ پروتکل‌های بهداشتی، به صورت حضوری برگزار می‌شوند. در هر حال ما اجازه نمی‌دهیم برای سال تحصیلی آینده مشکلی در آموزش وجود داشته باشد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره سیمکارت‌های دانش‌آموزی و امکان استفاده از آن برای مقاصد آموزشی گفت: این سیم‌کارت با همکاری وزارت ارتباطات طراحی و تدوین شده و آماده واگذاری است اما یک ابزار الکترونیکی مناسب باید باشد تا این سیمکارت در آن قرار بگیرد که همان تبلت دانش‌آموزی است و تلاش ما این است که سیم‌کارت و تبلت همزمان در دسترس قرار بگیرند.

شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آتی

معاون برنامه‌ریزی و پشتیبانی وزیر آموزش‌وپرورش درباره شهریه مدارس غیردولتی در سال تحصیلی آینده بیان کرد: اگر ستاد ملی مبارزه با کرونا اجازه بازگشایی مدارس را صادر کند، پرداخت شهریه همزمان با ثبت‌نام‌ها انجام می‌شود. اما چنانچه اجازه بازشدن مدارس صادر نشود هر مدرسه باید متناسب با خدماتی که می‌دهد شهریه آن را دریافت کند.

وی درباره برنامه‌های بلندمدت این وزارتخانه گفت: همه برنامه‌های اجرایی ما حول سند تحول بنیادین و ابلاغ‌های مقام معظم رهبری متمرکز هستند. ما تلاش داریم در فرصتی که تا پایان برنامه توسعه فعلی یعنی سال 1404 داریم از طریق بسته‌های اجرایی مبتنی بر مقدورات موجود به اهداف سند تحول دست پیدا کنیم.

الهیارترکمن در پایان خطاب به خانواده‌ها گفت: به خانواده‌ها اطمینان می‌دهم، چه در این شرایط و چه شرایط آتی، آموزش و پرورش تمام‌قد برای ارائه خدمات آموزشی ایستاده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار