وضعیت کرونا در زنجان 60 روز پس از شناسایی اولین مورد مثبت

زنجان (پانا) - اولین مورد پرخطر در زنجان براساس نتایج آزمایشگاهی مثبت، ۱۳ اسفند، با دو هفته فاصله از کشور شناسایی شد که این مدت فرصتی را در اختیار استان قرار داد تا اقدامات سرنوشت‌سازی را انجام دهد. در این راستا، درخصوص اطلاع‌رسانی در ادارات و سایر نهادها، آموزش‌های خوبی صورت گرفت و تخت‌های بیمارستانی به حد کفایت بررسی و جابجایی بخش‌های بیمارستانی هم فراهم شد و امروز پس از گذشت 60 روز آمار مبتلایان کاهش معناداری را نشان می دهد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۴۳۵
لینک کوتاه کپی شد
وضعیت کرونا در زنجان 60  روز پس از شناسایی اولین مورد مثبت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی وزارت بهداشت (وب دا)،در طول یک هفته اول ، ۳۰۰ تخت آی سی یو در زنجان آماده و اقدامات دیگر استان‌ها رصد شد و در حال حاضر بیش از ۱۰۰ درصد جمعیت در مرحله اول غربالگری شده اند و در مرحله دوم هم افراد پرخطر مورد غربالگری قرار می گیرند. طبق آخرین آمار اعلام شده از طرف علوم پزشکی زنجان تاکنون 1003 نفر مبتلای قطعی در زنجان شناسایی شده است که از میان آنها 794 نفر پس از بستری ترخیص و 294 نفر در حال حاضر بستری هستند و تعداد 105 نفر از هم استانی ها در اثر این بیماری جان خود را از دست داده اند. بررسی آمار روزانه مبتلایان استان که در جدول زیر مشاهده می کنید نشان دهنده این واقعیت است که آمار مبتلایان نسبت به هفته های گذشته کاهش معنا داری یافته است.

اما نکته ای که در این میان باید مد نظر قرار گیرد امکان افزایش دوباره این آمار با از سرگیری روابط شهروندان بدون در نظر گرفتن موازین بهداشتی است. امری که با از سرگیری فعالیت اصناف مختلف در زنجان شاهد آن هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار