رئیس شورای اسلامی شهر سمنان:

مطالبات 170 میلیارد تومانی شهرداری سمنان از دستگاه‌ها

سمنان (پانا) - رئیس شورای اسلامی شهر سمنان، از توافق با دستگاه‌های دولتی در خصوص 160 تا 170 میلیارد تومان از این مطالبات خبر داد و اظهار کرد: با وجود مشکلات مالی دستگاه‌های دولتی در سال های اخیر، خوشبختانه سال قبل نیز 10 میلیارد تومان از مطالبات شهرداری وصول شد که تلاش ما بر این است امسال بخش زیادی از مطالبات را وصول کنیم.

کد مطلب: ۱۰۶۰۳۶۴
لینک کوتاه کپی شد
مطالبات 170 میلیارد تومانی شهرداری سمنان از دستگاه‌ها

سید مسعود سیادتی در نشست خبری با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن روز شوراها، با بیان اینکه کمک به اقتصاد شهر از بازار تا خیابان یک حلقه متصل در جهت هموارسازی و بسترسازی برای فعالیت‌های اقتصادی است و شهرداری به عنوان دستگاهی معین در این راستا می‌کوشد، گفت: یکی از افتخارات دولت‌های هفتم و هشتم، شکل گیری شوراهای اسلامی شهر و روستا است.

وی از پیش‌بینی بودجه ۵۱۵ میلیارد تومانی شهرداری سمنان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: یکی از کارهای خوبی که در دوره پنجم شورای شهر سمنان رخ داد، تلاش برای وصول مطالبات شهرداری از دستگاه‌های مختلف و تعیین تکلیف آنهاست که خوشبختانه به تدریج در حال به بار نشستن است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از تعیین حسابرس به عنوان یکی از کارهای اساسی شورا در این دوره نام برد و گفت: مقرر شد که حسابرس علاوه بر حسابرسی این چند سال، سال‌های قبل را نیز حسابرسی کنند که خوشبختانه حسابرسی سال‌های 94 و 95 آماده شده، حسابرسی سال 96 نیز بزودی ارائه می‌شود.

سیادتی، از به روز شدن حسابرسی‌ها در مجموعه شهرداری در آینده بسیار نزدیک خبر داد و خاطرنشان کرد: فرآیند حسابرسی‌ها که در گذشته مشکلات جدی داشت، دقیق‌ و شفاف شده و همه اسناد تا سال 98 مورد بررسی حسابرس‌ها قرار خواهد گرفت.

وی با تمجید از عملکرد شهرداری در بحران کرونا تصریح کرد: شهرداری‌ها در بحران کروناویروس سنگ تمام گذاشتند و شهرداری سمنان نیز عملکرد بسیار خوبی در این مدت داشته که جای تقدیر دارد.

رئیس پارلمان شهری سمنان، از شهرک 52 هکتاری سمنان به عنوان یکی از منابع درآمدی پایدار در سمنان نام برد و گفت: البته فرآیند ساخت و تکمیل فضاهای خدماتی تجاری در این شهرک هفت، هشت سالی به دراز می‌کشد، اما به هر حال فرآیند کار آغاز شده و می‌تواند به عنوان یک منبع درآمدی پایدار برای شهرداری، منشا خدمات شایانی به شهروندان سمنانی باشد.

سیادتی با بیان اینکه بودجه شهرداری سمنان در سال 98 بالغ بر 508 میلیارد تومان بسته شد به دو رویکرد "تعهدی" و "نقدی" به بودجه پرداخت و ادامه داد: براساس حساب‌ها و رویکردهای تعهدی، بودجه سال 98 شهرداری سمنان محقق شده است. البته اگر مبنا را حساب‌های نقدی قرار دهیم 300میلیارد تومان از این بودجه محقق شده است.

وی، پارک موزه دفاع مقدس سمنان را یکی از بزرگترین پارک موزه‌های دفاع مقدس کشور دانست و خاطرنشان کرد: پارک موزه دفاع مقدس سمنان، دارای ردیف و بودجه دولتی است اما شهرداری در محوطه‌سازی، دیوارکشی و توسعه فضای سبز آن فعالیت‌های بسیار شایانی داشته و مبلغی بیش از ۷۰ میلیارد ریال طی دو سال اخیر برای مشارکت در ساخت و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس هزینه شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سمنان بازآفرینی و احیای پارک کومش را یکی دیگر از دستاوردهای خوب شورا و شهرداری سمنان دانست و خاطرنشان کرد: این پارک که در گذشته فضای متروکه‌ای از شهر بوده است، امروز به عنوان فضای تفریحی و تفرجگاهی بسیار خوبی برای شهروندان سمنانی مبدل شده است.

سیادتی با اشاره به توجه ویژه شورای پنجم شهر سمنان به مناطق محروم شهر و مسکن مهر، اضافه کرد: در همین راستا سه بوستان و پارک در مسکن مهر سمنان با امکانات و فضاهای تفرجگاهی و ورزشی که شامل زمین فوتسال، والیبال، دوچرخه‌سواری و ... در زمینه ایجاد نشاط بیشتر در شهروندان ایجاد شده است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزیهای به عمل آمده در خصوص احداث سه فرهنگسرا در شهر سمنان، اضافه کرد: عملیات اجرایی یکی از این فرهنگ سراها در مساحتی به وسعت تقریبی یک هکتار آغاز شده است که در این راستا پنج هزار مترمربع زمین به منظور ایجاد این فرهنگسرا خریداری و یک باغ بیش از چهار هزار مترمربعی نیز ضمیمه آن شده است.

رئیس پارلمان شهری سمنان از پیاده راه خیابان امام به عنوان یکی از طرح‌های ماندگار شهرداری سمنان برای احیا و بازآفرینی این معبر تاریخی ارزشمند نام برد و تصریح کرد: در همین راستا تملک‌های زیادی با هدف اجرایی شدن این پروژه صورت گرفته است، که یکی از کارهای اساسی، ماندگار و بنیادی در شهر سمنان محسوب می‌شود.

سیادتی از مرمت و بازآفرینی تعداد زیادی از خانه‌های سنتی و تاریخی سطح شهر سمنان خبر داد و گفت: نمای بخش‌های مختلفی از معابر تاریخی و باغ راه‌های سمنان در همین راستا بازآفرینی شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار