رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با مجمع خیرین خوزستان:

تکریم خیرین و گسترش مشارکت‌ها از ارکان اصلی بسته های تحولی سازمان است

تهران (پانا) - رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در جلسه ویدئو کنفرانس با اعضای مجمع خیرین مدرسه استان خوزستان و مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش استان، بسته‌های تحولی گسترش مشارکت‌های مردمی و پاسداشت خیرین را از طرح‌ها و اهداف اصلی برنامه‌های سازمان برشمرد.

کد مطلب: ۱۰۶۰۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تکریم خیرین و گسترش مشارکت‌ها از ارکان اصلی بسته های تحولی سازمان است

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی مدارس کشور، جلسه ویدئو کنفرانس رییس سازمان نوسازی مدارس کشور و رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با مدیران کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان خوزستان، با موضوع تبیین برنامه‌های مشترک، تبادل نظر و هم اندیشی در خصوص جذب خیرین در سال ۹۹ برگزار‌ شد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در این نشست با تاکید بر ضرورت تکریم خیرین مدرسه ساز، گفت: بسته‌های تحولی گسترش مشارکت‌های مردمی وشناساندن و پاسداشت خیرین از طرح‌ها و اهداف اصلی برنامه های سازمان است که دراین راستا زندگی نامه خیرین مدرسه ساز در قالب کتاب منتشر خواهد شد.

وی در ادامه با تاکید بر نقش تاثیرگذار خیرین مدرسه ساز در پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت کشور، توضیح داد: تکریم خیرین مدرسه‌ساز باید در اولویت برنامه‌های ادارات کل نوسازی استان‌های سراسر کشور نیز قرار گیرد. بر همین اساس علاوه بر برگزاری جشنواره های متنوع تکریم خیرین و انتشار زندگی نامه خیرین مدرسه ساز باید از ظرفیت رسانه‌های مختلف بهره گرفت و بر مبنای اصل تعامل پویا برنامه‌ها و ماموریت‌های سازمان و جامعه خیرین را به خوبی پوشش داد.

رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور در عین حال با اظهار اینکه استفاده از ظرفیت بانوان در مجامع خیرین مدرسه ساز نیز باید به صورت جدی دنبال شود؛ اشاره کرد: تقویت مجامع خیرین مدرسه‌ساز می تواند نقش مهمی در افزایش شاخص مشارکت خیرین مدرسه ساز در سراسر کشور ایفا کند بر همین اساس بسترسازی برای حضور پررنگ بانوان در این مجامع باید در دستور‌کار قرار گیرد.

وی افزود: سه کار مهم در این سازمان به درخواست خیرین و ادارات کل نوسازی مدارس کشور ارجاع شد که طی پیگیری‌های مستمر به انجام رسید.

رخشانی‌مهر ادامه داد: انتخاب یک روز در تقویم رسمی کشور به نام روز خیرین مدرسه ساز، دریافت نکردن هزینه انشعاب آب و برق از خیرین برای ساخت مدرسه و چهار برابر شدن اعتبارات مشارکتی سازمان نوسازی مدارس از جمله درخواست‌های خیرین عزیز بود که مصوب شده و درحال انجام است.

وی در پایان گفت: تمام تلاش‌ها وطرح های تحولی سازمان در این راستا است که میزان مشارکت خیرین در کشور را برای امر مدرسه سازی افزایش دهیم.

یک‌هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال تعهد خیرین مدرسه ساز خوزستان در سال ۹۸

علی قربانی مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان نیز در این جلسه در سخنانی ضمن تشکر از کمک‌های گسترده خیرین در سال گذشته، گفت: در سال ۹۷ مجموع تعهد خیرین و وزارت نفت در استان یک هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که در سال 98 فقط میزان مشارکت خیرین با افزایش چشمگیری به یک هزار و 800 میلیارد تومان رسید و شاهد بیشترین مشارکت خیرین در ساخت مدرسه بودیم.

قربانی ادامه داد: هیچ پروژه نیمه تمام مدرسه‌سازی در استان از بابت پرداخت سهم دولت راکد نمانده و نوید افزایش چهار برابری اعتبارات سازمان نوسازی مدارس کشور را به خیرین اعلام کردیم تا ترغیب شده و در پروژه های مدرسه سازی شرکت کنند.

وی افزود: از ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار مشارکتی سازمان نوسازی مدارس کشور که به استان اختصاص یافت تنها یکصد میلیارد ریال آن جذب نشد که تا یک ماه آینده این رقم نیز محقق خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار