در آستانه گرامیداشت هفته مقام معلم صورت پذیرفت؛

نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با رسانه ها

زاهدان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان در نشست خبری با خبرگزاری ها ، خبرنگاران روزنامه ها، سایت های خبری و رسانه ملی، گفت: بیش از 300هزار دانش آموز این استان تاکنون از ظرفیت برنامه "شاد" استفاده کرده اند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۹۶۸
لینک کوتاه کپی شد
نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با رسانه ها

حمیدرضا رخشانی روز چهارشنبه در نشست خبری با رسانه ها با تبریک هفته معلم اظهار کرد: از مجموع حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستانی تاکنون ۳۰۰ هزار نفر در سامانه «شاد»نام‌نویسی کرده‌اند و بقیه به دلیل مشکلاتی نظیر نبود اینترنت، نبود موبایل هوشمند و تبلت در خانواده‌ها، ضعف بنیه مالی و کم‌برخوردار بودن والدین و همچنین ناآشنایی والدین و دانش‌آموزان با کار در محیط مجازی نتوانسته‌اند در این سامانه آموزشی ثبت نام کنند.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد مدارس سیستان و بلوچستان وارد سامانه «شاد» شده‌اند ادامه داد: این اداره کل برای تداوم آموزش تمامی دانش‌آموزان قبل از راه اندازی سامانه« شاد» با همکاری دبیران و معلمان استان اقدام به آموزش در سایر بسترهای اینترنتی و استفاده از ظرفیت ۲۵۰ راهبر آموزشی در نقاط دور دست کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان کرد: همکاران پرتلاش گروه‌های آموزشی و سرگروه‌های درسی مقاطع مختلف با تشکیل کارگروه‌های ویژه توانسته‌اند برنامه‌ای تحت عنوان خودآموز با تولید محتوای مکتوب ویژه دانش آموزانی که به اینترنت و فضای مجازی دسترسی ندارند آموزش را در این مناطق نیز استمرار بخشند.

او افزود: همچنین در راستای اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه بویژه خانواده‌ها و دانش‌آموزان، بهره‌گیری از ظرفیت‌های موجود در شبکه‌های اجتماعی، سایت‌های خبری و ظرفیت بسیار خوب رادیو و تلویزیون به منظور تکمیل چرخه آموزش مجازی انجام گرفته و تدابیر مجموعه‌های مختلف کماکان ادامه خواهد داشت.

رخشانی با اشاره به اینکه در شرایط فعلی تعطیلی مدارس، آموزش در اقصی نقاط سیستان و بلوچستان همچنان استمرار دارد ابراز داشت: با مشارکت و همکاری معلمان و سرگروه‌های آموزشی درسی استان فیلم‌های آموزشی بر روی سایت اداره فناوری و گروه‌های آموزشی استان بارگذاری شده است.

او با اشاره به امتحانات پایان سال تحصیلی دانش‌آموزان گفت: برای مقطع ابتدایی ارزشیابی توصیفی معلمان از عملکرد دانش آموزان و برای پایه دوازدهم برگزاری امتحانات نهایی به صورت حضوری از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر پیش‌بینی شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: برای مقاطع دوره اول و دوره دوم تا پایه یازدهم نیز منتظر دستورالعمل وزارت آموزش و پرورش هستیم.

او با اشاره به شهریه مدارس غیردولتی عنوان کرد: شهریه ثابت این نوع از مدارس باید از سوی والدین دانش آموزان پرداخت اما شهریه که برای فعالیت‌های فوق برنامه پیش‌بینی شده بود به دلیل تطعیلی مدارس و انجام نشدن آنها نیاز به پرداخت نیست.

رخشانی با اشاره به دستاوردهای عملی دانش آموزان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دانش آموزان این استان همواره در عرصه‌های ملی و بین المللی خوش درخشیدند که کسب ۱۱ رتبه برتر جشنواره خوارزمی و یک رتبه برتر بین المللی در تایلند در سال گذشته گواه این مطلب است.

او از پرداخت تمام مطالبات فرهنگیان سیستان و بلوچستان تا پایان سال ۹۸ خبر داد و افزود: سه میلیارد تومان طلب فرهنگیان استان پرداخت و تنها مطالبات نیروهای خرید خدمت باقی مانده است.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان جهش ۶ برابری اعتبارت مدارس در استان را نقطه عطفی در بهبود فضای آموزشی این دیار ذکر کرد و اظهارداشت: اعتبارات نوسازی مدارس در استان با نگاه مسوولان کشوری با جهش ۶ برابری به ۳۸۹ میلیارد تومان در سال ۹۸ رسید.

وی از حذف مدارس کپری در سیستان و بلوچستان خبر داد و گفت: تمامی مدارس خشتی و گلی در این استان برچیده شدند و قرار است با حضور وزیر آموزش و پرورش جشن حذف این مدارس در استان بزودی برگزار شود.

رخشانی در پایان بیان کرد: به منظور حذف وسایل گرمایشی غیر استاندارد در سیستان و بلوچستان مقرر شد ۲ استان خراسان رضوی و تهران معین استان شده و اقدام به نصب وسایل استاندارد در این زمینه کنند تا کار با شتاب بیشتری انجام شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار