رییس سازمان دانش آموزی استان همدان در گفتگو با پانا گفت:

سازمان دانش آموزی استان همدان به عنوان یکی از دبیرخانه های 9 گانه تولید محتوای کشور انتخاب شد

همدان (پانا) - رضا میرزایی، رییس سازمان دانش آموزی همدان اعلام کرد با توجه به جایگاه ارزشمند سازمان دانش آموزی استان همدان و همچنین سیاست مرکز مبنی بر تهیه فیلم های آموزشی از مهارت های تشکیلاتی برای ارتقاء سطح دانش تشکیلاتی و استفاده در شبکه شاد، فرایند تولید محتوای آموزشی در استان آغاز شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۴۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش آموزی استان همدان به عنوان یکی از دبیرخانه های 9 گانه تولید محتوای کشور انتخاب شد

رضا میرزایی در گفتگو با پانا، در این خصوص گفت: شرایط کنونی ناشی از شیوع کرونا که منجر به تعطیلی مدارس شد، فرصتی را پیش‌روی آموزش و پرورش نهاد تا در صدد ارتقای بهره مندی از ظرفیتهای فضای مجازی در تداوم فرایند تعلیم و تربیت برآید. از این رو ایجاد شبکه اجتماعی دانش‌آموزان (شاد) توسط وزارت آموزش و پرورش فضایی ایمن را در برابر خانواده قرار داده تا فرزندانشان با اطمینان خاطر در تداوم این فرآیند مشارکت جویند.

رضا میرزایی ادامه داد: ظرفیت بی دلیل شبکه شاد حتی پس از گذر از این بحران که فرایند آموزش به روال طبیعی خود بازگشته و کارکرد اموزشی آن کمرنگ تر و کارکرد تربیتی آن قوت خواهد یافت و فرصت مناسبی را برای فعالیت‌های تشکل‌های دانش‌آموزی ایجاد می نماید. بر این اساس سازمان دانش آموزی با برخورداری از تشکل دانش آموزی فراگیر و پویا در نظر دارد با توجه به تشکیل کانال پرورشی و فرهنگی در شبکه شاد با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان‌ها و نواحی و مناطق و همچنین توانمندی ها مربیان و مدرسین تشکیلات اقدام به تولید کلیپ های یک دقیقه ای از محتوای فعالیت های خود نماید.

وی ادامه داد: از اهداف این کار می توان از استمرار فعالیت‌های تربیتی و زمینه‌سازی برای تربیت اجتماعی دانش آموزان، گسترش فعالیت‌های تشکیلاتی، شاداب سازی فضای خانواده با بهره‌گیری از ظرفیت فعالیت های تشکیلاتی، غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان به ویژه در شرایط کنونی، بهره مندی مطلوب از ظرفیت فضای مجازی در فعالیت های تشکیلاتیرا برشمرد.

میرزایی ادامه داد: ضرورت‌های این کار عبارتند از، تداوم فرایند تعلیم و تربیت، سالم سازی فضای مجازی، شاداب سازی فضای شبکه شاد، به کارگیری مطلوب از ظرفیت نیروی انسانی سازمان دانش آموزی (اعم از کارکنان و مربیان و مدرسین)

وی در ادامه گفت: فرآیند اجرایی تولید محتوای آموزشی در دستورالعملی برای کلیه شهرستان ها، مناطق و نواحی ارسال شده است و همه مسئولین سازمان دانش آموزی موظف به اجرای دقیق این دستورالعمل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار