نهادهای حمایتی خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا را تحت مراقبت درمانی و حمایت معیشتی قرار می دهند

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل اعلام کرد نهادهای حمایتی خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا را تحت مراقبت درمانی و حمایت معیشتی قرار می دهند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۸۳۸
لینک کوتاه کپی شد
نهادهای حمایتی خانواده های تحت پوشش مبتلا به کرونا را تحت مراقبت درمانی و حمایت معیشتی قرار می دهند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری اردبیل، اکبر بهنام جو در جلسه شورای بهداشت و امنیت غذایی استان ادامه داد: بر اساس بانک اطلاعات و مشخصات افراد بستری شده و مراجعه کنندگانی که آزمایش ابتلای آنان به کرونا مثبت می شود، خانواده های تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی، به نهادهای حمایتی مربوطه از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع رسانی شود تا خانواده های آسیب پذیر فورا تحت حمایت های مادی و مراقبت های درمانی قرار گیرند.

او افزود: متاسفانه در چنین خانواده هایی به‌دلیل پایین بودن فضای محل سکونت عملا قرنطینه فرد بیمار اتفاق نمی افتد و ضرورت دارد در اسرع وقت مراقبت های لازم بهداشتی و درمانی و تامین معیشتی صورت گیرد.

استاندار اردبیل با بیان اینکه گروه های پرخطر، بخصوص افراد مسن و دارای بیماری زمینه ای با حساسیت بیشتر خانواده ها، مراقبت لازم و مصون سازی آنان در ابتلای به این ویروس انجام گیرد، افزود: فرمانداران افرادی با روحیه ایثارگری را برای انجام امور ضروری روزانه این گروه بگمارند.

بهنام جو، قشر کارگر را گروه حساس و پرخطر دیگری که باید بیشتر مورد توجه و حمایت قرار گیرند، نام برد و گفت: کارگرانی که مبتلا هستند علاوه بر پرداخت بیمه بیکاری، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز با همکاری سازمان صمت نسبت به شناسایی افراد مبتلا از طریق اطلاعات بیمه ای ثبت شده در بیمارستان اقدام و اقدامات مراقبتی و حمایت اقتصادی را به سرعت انجام دهند.

رئیس شورای بهداشت و امنیت غذایی استان تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد کشوری مقابله با بیماری کرونا، دانشگاه علوم پزشکی موظف است به محض بستری و یا مثبت شدن آزمایش افراد مراجعه کننده نسبت به اطلاع رسانی سریع و آنی به محل کار و خدمت افراد مبتلا اعم از کارمند و کارگر اقدام نماید تا از شیوع و انتقال بیشتر این ویروس از طریق دیگر افراد در ارتباط با فرد مبتلا جلوگیری شود.

او گفت: کارمندانی که مبتلا می شوند، اداره مربوطه موظف است اقدامات حمایتی لازم و پیگیری روند بهبودی را انجام دهند.

بهنام جو با بیان اینکه وضعیت هنوز سفید نشده و ضرورت دارد مردم استان اصول بهداشتی و مراقبتی و فاصله اجتماعی را جدی بگیرند، اظهار کرد: در این ایام ماه مبارک رمضان و ماه دعا و نیایش، انتظار داریم افراد پرخطر بیشتر از گذشته تحت مراقبت عموم قرار گیرد.

استاندار اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: براساس تشخیص پزشکان رسیدگی و مراقبت در منزل و دور ماندن از محیط آلوده بیمارستان در تسریع بهبودی بیماران بسیار تاثیر گذار بوده است.

بهنام جو با اشاره به بازدید امروز خود از بیمارستان ترومای اردبیل مرکز بستری بیماران کرونایی گفت: وضعیت آرام اورژانس و میزان اشتغال تخت های بستری نسبت به یکماه پیش امیدوارکننده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار