کرونا نقطه سرخط مسئولیت اجتماعی برای هنرمندان گیلانی

لاهیجان (پانا) - اهالی فرهنگ و هنر شهرستان لاهیجان در روزهای کرونایی فضای مجازی را عرصه فعالیت های خود کردند.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۸۶
لینک کوتاه کپی شد
کرونا نقطه سرخط مسئولیت اجتماعی برای هنرمندان گیلانی

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان؛ اصحاب فرهنگ و هنر شهرستان لاهیجان دوره شیوع و همه گیری ویروس کرونا را با همه محدویت ها، مجالی برای فعالیت های مجازی خود یافتند.

وضعیت حادی که در ماه های اخیر به دلیل همه گیری (کرونا) در کشور بوجود آمد و فعالیت های این اداره حول محور اجتماعات و برنامه های جمعی است، هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرستان، تهدید کرونا را به فرصتی برای بهره مندی از فضای مجازی برای ارائه برنامه های فرهنگی و هنری خود تبدیل کردند.

به عقیده اهالی فرهنگ و هنر شرایط ویژه و دلهره آوری که این بیماری در ماه های اخیر در کشور به وجود آورده است را نمی شود نادیده گرفت. همچنین نمی توان بی هیچ اندیشه ای و بی تفاوت از کنار آن گذشت و در این موقعیت است که فرهنگ و هنر بستری مناسب برای ارائه آموزه های انگیزشی، بهداشتی و مسئولیت های فردی و اجتماعی را فراهم می آورد که در این شرایط آحاد مردم به آن نیاز دارند.

با توجه به تاثیرگذاری این برنامه های فرهنگی در فضای مجازی، هنرمندان و فرهنگ دوستان شهرستان سعی کردند با ساخت فیلم های کوتاه هنری در فضای مجازی ضمن کاستن از اضطراب و تشویش اجتماعی نکاتی را که لازم است مردم به آنها توجه کنند را بیان کنند.

از جمله این برنامه ها ساخت فیلم کوتاه" مسئولیت اجتماعی"است که تدوین و گرافیک آن از مصطفی خانی پور و انتخاب موسیقی توسط محسن خانی پور می باشد. در این فیلم فعالین فرهنگی و هنری شهرستان که سال هاست در حوزه فرهنگ فعالیت می کنند توصیه هایی در خصوص مسئولیت اجتماعی و تشویق مردم برای در خانه ماندن در دوران شیوع کرونا را عنوان کردند.

همچنین فیلم کوتاه "فردا روز دیگری است "نیز از ساخته های دوره کرونایی است که در این فیلم به موقعیت غیرمنتظره شیوع و فراگیری کرونا پرداخته شده و موضوعاتی چون نحوه مواجهه با آن، پذیرش مسئله، شایعات، کمک به خود و دیگران و همچنین تبدیل تهدیدها به فرصت ها مطالب انگیزشی بیان می شود. این فیلم کوتاه انگیزشی را سپیده نوروزی تدوین کرده و نریشن (گفتار متن فیلم) توسط آرزو علی پور از هنرمندان تئاتر شهرستان لاهیجان اجرا شد که با این جمله پایانی قابل تامل خاتمه می یابد: "برای غلبه بر مشکلات باید قوی تر شد، دوران کرونا هم طی می شه، شاید روزی از کوید 19 به خاطر سیلی که به جهان زد تا از خواب بیدار بشه تشکر کنیم."

علاوه بر دو فیلم کوتاه ذکر شده که ایده و نویسندگی متن هر دو از نگار نادری است، می توان به فیلم کوتاه "دگردیسی زندگی با طعم کرونا"نیز اشاره کرد که ایده آن هم از وی بوده و در حال حاضر توسط سمیه منجم و با کمک اعضای کارگروه فرهنگی وهنری بانوان به شیوه گرافیکی در حال تدوین است .

جهت مشاهده این کلیپ می توانید به ادرس تلگرام @lahijan_farhang_honar مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار