سید مومن: راه اندازی شبکه شاد نقطه اوج تبدیل تهدید به فرصت است

تهران(پانا)- سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 1، درمورد بسترفعالیت های پرورشی و تاثیر آن بر نظام تربیتی آموزش و پرورش در شبکه شاد سخن گفت.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
سید مومن: راه اندازی شبکه شاد نقطه اوج تبدیل تهدید به فرصت است
فاطمه سید مومن، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱، در گفتگو با پانا ضمن تبریک فرارسیدن ماه میهمانی خداوند و بهارقرآن و تبریک روز مشاور به مشاوران صمیمی و ایثار گر جامعه اسلامی، در رابطه با راه اندازی شبکه شاد گفت: با فعال شدن سیستم آموزش کشور در بستر فضای مجازی به علت تهدید ویروس کرونا خواسته و ناخواسته آموزش فرزندانمان به سمت و سوی غیر حضوری شدن پیش رفت که البته شاید فرصتی برای آموزش از راه دوری بود که سالها در برنامه زیرساخت آموزش مجازی دانش آموزان به ورطه فراموشی سپرده شده بود.
وی افزود: حال این فرصت ها و تهدیدها در ساختار آموزشی کشور کلید خورده است و بالندگی و تبدیل تهدید تعطیلی مدارس در این تعامل با راه اندازی شبکه شاد از طرف وزارت آموزش و پرورش به نقطه اوج خود رسیده است که این امر مسلما با یاری خداوند متعال و زحمات بسیار زیاد مسئولین و کارشناسان محترم رقم خورد.
وی تصریح کرد: شبکه ای که علاوه بر ایجاد بستری امن برای آموزش وظیفه خطیر پرورش ذهن و روح فرزندان این مرز و بوم را هم بر عهده دارد.
این شبکه، با ساختن بستری مناسب جهت ایجاد فضایی شاد و با نشاط در بین تمام تنشهای حاصل از موقعیت موجود بیماری و قرنطینه حاصل از آن، اجبارا دانش آموزان را از محیط شاد و سرزنده مدرسه و دوستان خود دور شده اند، بسیار مناسب است.
سید مومن در مورد نقش مشاوران و معاونین پرورشی مدارس در این شبکه گفت: مسلما وظیفه خطیری بر عهده مشاوران و معاونین پرورشی مدارس است که در بستر این برنامه تعریف شده است. این تعریف تنها قدم اول است تا همچنان مهمترین امر در رشد و تعالی فرزندان این مرز و بوم که همانا پرورش درست ذهن و اعتقاد ایشان است همچون فعالیت های آموزشی به صورت غیر حضوری به نحو احسن به عرصه ظهور برسد.
وی در ادامه افزود: به دلیل گستردگی فعالیت ها در معاونت پرورشی و تربیت بدنی مسلما این شبکه برای فعالیت در کلیه واحدهای فعال این معاونت نیاز به برنامه ریزی حتی جزئی نگر تر نسبت به سیستم آموزشی دروس در این شبکه خواهد داشت که این امر وابسته به همراهی کلیه عزیزان فعال در این حوزه است.

سید مومن همچنین اظهار کرد: در شبکه شاد معاونت پرورشی وتربیت بدنی، علاوه بر فعالیت در زمینه سلامتو بهداشت جسمی و روحی، فعالیت فرهنگی - هنری و تربیت قرآنی دانش آموزان نیاز به ساخت بستری مناسب جهت فعالیت های مجزا و تخصصی دارالقرآن ها، کانون های تربیتی -فرهنگی و ورزشی، سازمان دانش آموزی و انجمنها در فضای مجازی برای فرزندان این مرز و بوم فراهم شود و همین امر نشانگر اهمیت و ضرورت طراحی بستری مناسب جهت فعالیت هر چه بیشتر حوزه پرورشی و تربیت بدنی در این شبکه است.

در خاتمه، معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه 1، ابراز امیدواری کرد که با مدد الهی و تلاش همگانی می توانیم با افتخار از این مرحله عبور کنیم و چشم انداز زیبای موفقیت را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار