استقلالی‌ها امیدوار شدند؛ پروژه بازگشت استراماچونی به ایران استارت خورد

تهران (پانا) - هر چند فدراسیون فوتبال ایران شایعات شب گذشته را تکذیب کرده است، اما توئیت یکی از خبرنگاران ایتالیایی باعث شد تا شایعات رنگ جدی‌تری به خود بگیرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۴۴
لینک کوتاه کپی شد
استقلالی‌ها امیدوار شدند؛ پروژه بازگشت استراماچونی به ایران استارت خورد

شب گذشته و در حالی که این روزها بیشترین تمرکز فوتبال‌دوستان ایرانی به چگونگی ادامه برگزاری لیگ برتر فوتبال ایران است و البته برخی تیم‌ها در تلاش برای لغو این رقابت‌ها هستند، شایعه‌ای در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که با گسترده شدن، فدراسیون فوتبال را به صورت رسمی وادار به واکنشی سریع برای تکذیب ماجرای منتشر شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کرد.

تکذیب یک شایعه

براساس اخباری که شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، فدراسیون فوتبال ایران تصمیم خود به پایان همکاری با دراگان اسکووچیچ سرمربی کروات تیم ملی را بدون حضور او روی نیمکت گرفته است و در تلاش است تا سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران را انتخاب کند و برای همین موضوع با آندره‌آ استراماچونی سرمربی ایتالیایی سابق استقلال که در نیم فصل اول از این تیم جدا شد، تماس‌هایی حاصل شده است.

همانطور که قابل پیش‌بینی بود، فدراسیون فوتبال ساعتی پس از انتشار این شایعه که به سرعت در حال پخش شدن در فضای مجازی بود، این شایعه را تکذیب کرد و امیر مهدی علوی سخنگوی این فدراسیون هر گونه مذاکره با استراماچونی را تکذیب کرد و بر ادامه همکاری با دراگان اسکووچیچ اشاره داشت.

رد شایعه تکذیب شد

اما در حالی که شایعه بودن این خبر توسط سخنگوی فدراسیون فوتبال تایید شده بود، دو ساعت پس از اینکه مذاکره با سرمربی سابق استقلال از سوی سخنگوی فدراسیون فوتبال در سایت رسمی این فدراسیون تکذیب شد، جیانلوکا دی‌مارتزیو خبرنگار مطرح ایتالیایی که اخبار دقیقی از این کشور مخابره می‌کند، در توئیتی کوتاه به زبان ایتالیایی از مذاکره استراماچونی برای پذیرش سرمربیگری تیم ملی فوتبال ایران خبر داد تا بدین ترتیب و به صورت غیر رسمی، این خبرنگار ایتالیایی که ارتباط خوبی با سرمربی سابق استقلال دارد، موضع امیر مهدی علوی را تکذیب کند تا تکذیبیه روی تکذیبیه بیاید و با توجه به ارتباط نزدیک دی‌مارتزیو با استراماچونی، این موضوع جدی‌تر قلمداد شود.

استراماچونی قید غرامت را می‌زند؟

ماجرا جایی عجیب می‌شود که به روزهایی قبل از انتشار شایعه سرمربیگری استراماچونی در تیم ملی فوتبال ایران بازگردیم. چند روز پیش از اینکه شایعه مذاکره با آندره‌آ استراماچونی برای حضور روی نیمکت تیم ملی فوتبال ایران منتشر شود، اخباری به گوش می‌رسید که استراماچونی بدنبال گرفتن غرامت از استقلال تهران است و به همین علت هم بوده است که تیم جدیدش را انتخاب نمی‌کند تا بتواند به صورت کامل مبلغ مورد نظر را از استقلال دریافت کند.

براساس شایعه‌ای که به نقل از وکیلی سوئیسی مطرح شده بود، استراماچونی مدعی است که فسخ قراردادش توسط استقلال صورت گرفته و همراه با دستیارانش برای دریافت غرامت از استقلال به فیفا شکایت کرده و در انتظار رای فیفا است اما با توجه به اینکه او در صورت پیوستن به تیمی جدید، نمی‌تواند از استقلال غرامت بگیرد، در حالی که پیشنهاداتی هم از نیم فصل داشته است، تصمیم گرفته فعلا تیمی را انتخاب نکند.

البته اگر حضور استراماچونی در تیم ملی ایران جدی باشد و قرارداد فدراسیون فوتبال ایران با سرمربی ایتالیایی امضا شود، این سرمربی نمی‌تواند از استقلال غرامت بگیرد و خطر درگیر شدن با یکی از گران‌ترین پرونده‌های تاریخ این باشگاه در فیفا، از سر این تیم رفع خواهد شد و استقلالی‌ها نفس راحتی خواهند کشید. ماجرایی که باعث خواهد شد تا هواداران استقلال تهران هم به جهت علاقه قلبی که به استراماچونی دارند و هم به لحاظ فرار تیم‌شان از محکوم شدن به پرداخت غرامت، امیدوار باشند که این شایعه به واقعیت تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار