در گفت‌وگو با پانا:

سیفی: خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند به جای ساختن «سازه‌های ساختمانی»،« وسایل فرهنگی» به دانش‌آموزان هدیه دهند

چگونگی ارائه آموزش در مناطق عشایری و روستایی تشریح شد

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش با اشاره به راه‌اندازی پویش اهدای گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان محروم در کشور، چگونگی ارائه آموزش در مناطق عشایری و روستایی را تشریح کرد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد
سیفی: خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند به جای ساختن «سازه‌های ساختمانی»،« وسایل فرهنگی» به دانش‌آموزان هدیه دهند

محمدرضا سیفی در گفت‌وگو با پانا، با بیان اینکه برخی از معلمان عشایری در نقاطی از کشور به صورت خودجوش به دانش‌آموزان تدریس می‌کنند گفت: این معلمان با اینکه تعداد دانش‌آموزان زیر 10 نفر بود با رعایت فاصله اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی فعالیت کردند تا دانش‌آموزان در مناطق محروم عشایری، روستایی و حاشیه شهرها از آموزش عقب نمانند.

وی ادامه داد: وقتی یک معلم بر روی تخت بیمارستان کار تدریس را انجام می‌دهد، باید قدر ایثار و فداکاری او را دانست. بخشنامه‌ای مبنی بر باز بودن مدارس نداریم، لدا در مناطق سفید هم در شرایط کنونی نباید مدارس باز شوند زیرا سلامت دانش‌آموزان مهم است.

سیفی با تاکید براینکه آموش‌های مجازی باید بعد از کرونا نیز ادامه داشته باشد، گفت: با بررسی‌های استانی متوجه شدیم بسیاری از دانش‌آموزان مناطق عشایری در دوره برگزاری آموزش‌های مجازی با شیوه‌های تدریس نوین آشنا شدند.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد: در برخی از مناطق کشور مانند مناطق صعب‌العبور و کوهستانی که پوشش تلویزیونی وجود ندارد، تدریس‌ها شاید به آنان نرسیده باشد، اما با تاکید وزیر آموزش و پرورش بسته‌های خودآموز تدوین شده است و دانش‌آموزان می‌توانند با استفاده از این بسته‌ها، عقب‌ماندگی درسی خود را جبران کنند.

وی ادامه داد: در اکثر استان‌ها راهبران آموزشی تربیتی، معلمان عشایری و روستایی در چادرهای عشایری مستقر شدند، با خانواده‌ها تماس می‌گیرند و از ظرفیت خواهرها و برادرهای بزرگتر بچه‌ها برای آموزش سنین پایین‌تر استفاده می‌کنند.

سیفی با بیان اینکه با کمک دهیاران روستاها موتور برق روستاها تامین شده است گفت: تاکید کرده‌ایم در مناطقی که تلویزیون و دستگاه‌های پخش‌کننده آموزش وجود ندارد، لوح‌های فشرده برنامه‌های آموزشی شبکه آموزش برای دانش‌آموزان آماده شود. همچنین در نقاطی از طریق تلفن همراه با دانش‌آموزان تماس گرفته و مشکلات درسی آنان رفع می‌شود.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش افزود: در مکان‌هایی که پوشش تلویزیون وجود ندارد از شبکه‌های استانی صدا و سیما استفاده شده است و اگر به این موضوع هم دسترسی پیدا نکردیم، تولید محتوای آموزشی توسط رادیو صورت گرفته است.

وی با تاکید بر اینکه اعتقاد به سلامت دانش‌آموزان داریم گفت: پویش اهدای گوشی هوشمند و تبلت برای دانش‌آموزان محروم در کشور مورد استقبال خوبی قرار گرفت که این موضوع نشان از همدلی و همگرایی خوب مردم دارد.

سیفی با بیان اینکه خیرین مدرسه‌ساز می‌توانند به جای ساختن سازه‌های ساختمانی وسایل فرهنگی به دانش‌آموزان هدیه دهند، گفت: این کار در راستای فرهنگ اسلامی ایرانی و فرمایشات مقام معظم رهبری در نیمه شعبان است که فرمودند تمام مردم به نیازمندان کمک کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار