معاون سواد آموزی استان زنجان:

سواد آموزی در زنجان با شعار "سواد آموزی - گامی بدون توقف " ادامه دارد

زنجان (پانا) -به دلیل شیوع کرونا و تعطیلی مدارس، کلاس های حضوری دوره های سواد آموزی، آموزش سواد آموزان در استان به صورت مجازی و غیر حضوری و تلفنی ادامه دارد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سواد آموزی در زنجان با شعار "سواد آموزی - گامی بدون توقف " ادامه دارد

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان، معاون سواد آموزی استان گفت: با شیوع بیماری کرونا، رویکرد آموزش در دوره های سواد آموزی از حضوری به مجازی تغییر کرد.

فرحناز فتحی افزود: رسالت آموزش سواد آموزان در هیچ برهه ای و تحت هیچ شرایطی از سوی آموزش دهندگان استان فراموش نشده و همه با همراهی و هم اندیشی به منظور استفاده از شرایط تهدید و تبدیل آن به فرصت آموزشی جدید تلاش می کنند.

وی ادامه داد: در راستای ادامه روند آموزش و پیشگیری از بازگشت به بی سوادی، در اولین گام، فیلمهای آموزش دوره سواد آموزی در پورتال آموزش و پرورش استان بارگذاری شده و توسط کارشناسان مناطق به آموزش دهندگان و سواد آموزان به منظور بهره برداری اطلاع رسانی شد.

معاون سواد آموزی استان ادامه داد: با توجه به اینکه بسیاری از جامعه مخاطب حوزه سواد آموزی، افرادحاشیه نشین و یا روستایی هستند و امکان دسترسی به فضای مجازی یا سایت اداره کل را ندارند، فیلمهای آموزشی دوره‌ سواد آموزی لوح و قلم در قالب (DVD) آماده و بین سواد آموزان مورد نظر در نواحی و مناطق استان توزیع شد.

فتحی با اشاره به ایجاد کانال های آموزشی توسط سواد آموزان در پیام رسان ایتا اظهار کرد: به منظور همراهی و رصد آموزش، یکی از روسا و کارشناسان معاونت سواد آموزی در گروهها یا کانال های تشکیل شده عضو بوده و روزانه عملکرد آموزش دهندگان، فیلمها و تدریس و صوت های مربوطه رصد و گزارش می شود.

فتحی گفت: آماده کردن نمونه سوالات و مطالب مکمل و تکثیر و بسته بندی آنها از دیگر اقدامات معاونت سواد آموزی است که با همکاری کارشناسان مناطق و آموزش دهندگان با رعایت پروتکول های بهداشتی در اختیار سواد آموزان قرار گرفته است.

وی تماس ها و پیگیری های تلفنی آموزش دهندگان را از دیگر اقدامات در حوزه سواد آموزی با شعار "سواد آموزی گامی بدون توقف" عنوان کرد و افزود: در همین راستا همکاران معاونت سواد آموزی به منظور نظارت و پیگیری امور آموزش سواد آموزان، نظارت تلفنی را در صدر برنامه های روزانه خود قرار داده اند.

فتحی تصریح کرد: تمام مجموعه معاونت سواد آموزی با همراهی کارشناسان مناطق و نواحی و با حمایت ها و پیگیری های مجدانه مدیر کل آموزش و پرورش استان در تلاشند تا وقفه ای در آموزش سواد آموزان در دوره های مختلف ایجاد نشود و سواد آموزی در استان با شعار "سواد آموزی گامی بدون توقف" با قوت ادامه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار