دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر:

بهبودی قطعی ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر

بوشهر(پانا) - دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر از بهبودی قطعی ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر خبر داد .

کد مطلب: ۱۰۴۹۳۲۶
لینک کوتاه کپی شد
بهبودی قطعی ۱۴۰ بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری اظهار کرد : تعداد بیماران مبتلا به کرونا در استان بوشهر تا روز دوشنبه ۸ اردیبهشت‌ماه، 226 نفر شامل ۱۱۵ مرد و ۱۱۱ زن است.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیماران جدید شامل، خانمی 32 ساله ساکن شهرستان بوشهر، آقایی 32 ساله ساکن شهرستان کنگان و آقایی 69 ساله ساکن شهرستان دشتستان هستند.
وی تصریح کرد: دو بیمار کنگانی و دشتستانی با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و بیمار بوشهری نیز بعد از مراجعه به بیمارستان به صورت سرپایی از آنان نمونه آزمایش ویروس کرونا گرفته‌شده و شناسایی‌شده‌اند که در منزل تحت مراقبت هستند.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر با بیان اینکه تا امروز ۵۶ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند گفت: از مجموع بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان (۲۲۶نفر) تاکنون ۱۴۰ نفر از آنان بهبود یافته و ۶۵ نفر نیز در منزل تحت مراقبت هستند و ۱۰ نفر دیگر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی 7 مرکز بیماریابی در استان بوشهر تصریح کرد: راه‌اندازی 13 مرکز بیماریابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت زیرا در این مراکز، افرادی که به صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند، شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلوی انتشار بیماری گرفته می‌شود.
کشمیری، با تأکید بر توجه به پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری گفت: تنها راه جلوگیری و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی است و بی‌توجهی به این مهم زمینه افزایش بیماری کرونا را افزایش می‌دهد.
دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر خاطرنشان کرد: اگر به رفتارهای پرخطر و ممنوع شده شامل تجمع و تردد بدون فاصله‌گذاری اجتماعی توجه نشود، انتظار شیوع بیماری کرونا در همه سطوح جامعه وجود دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار