بحری‌زاده: سازمانی پویا و متعالی است که در آن نسبت نیروی کاری بیشتر از نیروی تشریفاتی باشد

بسته تحولی طراحی شده سازمان برای سال ۹۹ شامل فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش‌آموزی است

تهران (پانا) - قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی با اشاره به سطوح مدیریت، تاکید کرد سازمانی پویا و متعالی خواهد بود که در آن نسبت نیروی کاری بیشتر از نیروی تشریفاتی باشد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۲۵۸
لینک کوتاه کپی شد
بحری‌زاده: سازمانی پویا و متعالی است که در آن نسبت نیروی کاری بیشتر از نیروی تشریفاتی باشد

اسماعیل بحری‌زاده قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌‌آموزی در جلسه‌ای با کارکنان این سازمان به تبادل نظر درباره مسائل مختلف سازمان دانش‌آموزی پرداخت.

وی در این جلسه با اشاره به اینکه در ماه مبارک رمضان خوان نعمت الهی گسترده شده است و همه ما میهمان میزبانی مهربان، بخشنده و کریم هستیم گفت: یقینا فردی به کمال می‌رسد که به حق نسبت به شایستگی‌ها معرفت داشته و برای بهره مندی از این فرصت بی‌بدیل معنوی تلاش کند. لذا بدین منظور باید شایستگی میهمانی را در خود فراهم کنیم.

وی اضافه کرد: بر همه ما واجب است که حرمت میزبان و ماه مبارک رمضان را نگه داریم و آداب مربوط به آن را رعایت کنیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی افزود: در سالی که گذشت براساس ارزیابی‌ها، میزان پیشرفت برنامه‌های سازمان در تمام بخش‌ها براساس درصدی که نسبت به تحقق اهداف پیش بینی شده است، معین و مشخص شده و نتایج آن در طراحی برنامه‌های جدید مورد توجه قرار گرفته است.

بحری‌زاده گفت: باید در سال ۹۹ طوری عمل کنیم که متناسب با هدف گذاری تربیتی صورت گرفته تا پایان سال ۹۹ به نتیجه قابل قبول‌تری برسیم که لازمه آن ایجاد تغییرات و تحولات در بخش‌های مختلف سازمان است.

وی به طبقه بندی سطوح مدیریت و به یکی از این سطوح تحت عنوان مدیریت تعالی اشاره کرد و افزود: در این راستا هر فرد در سازمان باید به اصطلاح نیروی کاری باشند نه نیروی تشریفاتی. سازمانی پویا و متعالی خواهد بود که در آن نسبت نیروی کاری بیشتر از نیروی تشریفاتی باشد و ما از این حیث نیازمند یک خود ارزیابی واقع بینانه هستیم.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی، نیروی انسانی را اساس کار یک سازمان دانست و با ذکر پرسشی مبنی براینکه صرف حضور افراد در یک سازمان، کافی نیست، بیان کرد که آنچه موجب تعالی سازمان خواهد شد، وجود افراد مناسب است تا بتوانند به نحو شایسته‌ای از عهده انجام کار و مسیولیت‌های محوله برآیند‌ لذا به‌گزینی افراد و آموزش و توانمند سازی آنها نیز از موضوعات مهم مدیریتی محسوب می‌شود.

بحری‌زاده با اشاره به بحث اهمیت مدیریت منابع مالی و انسانی در سازمان دانش‌آموزی گفت: بسته تحولی طراحی شده برای سال ۹۹ شامل فعالیت‌های تشکیلات دانش‌آموزی پیشتازان، خبرگزاری پانا و مجلس دانش‌آموزی است. در حوزه خبرگزاری پانا در گام اول آموزش حداقل ۷۵۰ خبرنگار (هر منطقه یک خبرنگار دانش‌آموز) هدف گذاری شده و در مرحله دوم انشاالله هر مدرسه یک خبرنگار را در دستور کار خواهیم داشت تا به فضل الهی در این شبکه عظیم رسانه‌ای دانش‌آموزی شاهد فعالیت ۱۱۰ هزار خبرنگار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه باشیم.

وی افزود: در حوزه مجلس دانش‌آموزی نیز با همکاری و همراهی اداره کل فرهنگی هنری اردوها و فضاهای پرورشی و ایجاد ارتباطات ساختارمند در سطح مناطق و استان‌ها، شبکه ارتباطی بین شورای دانش‌آموزی و مجلس دانش‌آموزی، توسعه یافته و فرآیند مساله یابی و حل آن با مشارکت مطلوب دانش‌آموزان عزیز تسریع و تسهیل پیدا می‌کند.

قائم مقام معاون وزیر در سازمان دانش‌آموزی درباره پویش همدلی مومنانه نیز گفت: پس از فرمایشات مقام معظم رهبری رزمایش عظیم همدلی مومنانه به‌صورت خودجوش در سراسر کشور شکل گرفت. بر اساس تصمیم کمیته هماهنگی تشکل‌های دانش‌آموزی، برگزاری این پویش در نیمه ماه مبارک رمضان همزمان با ولادت امام حسن مجتبی (ع) با مشارکت تمامی تشکل‌ها و محوریت سازمان بسیج دانش‌آموزی انجام خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار