طرح ایجاد سایت ضایعاتی لرستان کارشناسی و تدوین شود

خرم‌آباد (پانا) - معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان اعلام کرد طرح راه‌اندازی سایت مراکز ضایعاتی استان نیازمند مطالعه و کارشناسی دقیق است.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد
طرح ایجاد سایت ضایعاتی لرستان کارشناسی و تدوین شود

به گزارش ایرنا، محمود ثمینی در جلسه ساماندهی و انتقال مراکز جمع آوری پسماند و ضایعات بیان کرد: تهیه و ایجاد طرحی مشخص و با تعریف های لازم در راستای ساماندهی و انتقال مراکز ضایعاتی ضرورت دارد و به همین منظور این طرح باید با مطالعه و کارشناسی دقیق توسط دستگاه های اجرایی مربوطه پیگیری شود.

وی با بیان اینکه تهدید ضایعات در سطح شهرها باید به فرصت تبدیل و موجب درآمدزایی شود عنوان کرد: راه اندازی تخصصی و کارشناسی این طرح بهره وری در این حوزه را افزایش می دهد و اقدام مناسبی جهت ساماندهی مراکز ضایعاتی و رفع نارضایتی همسایگان این صنوف می شود.

وی ادامه داد: مکان یابی و توجه به مسایل زیست محیطی در راه اندازی این سایت بسیار حائز اهمیت است و از طرفی توجه به برنامه های شهرداری در امر مدیریت پسماند نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

ثمینی با بیان اینکه اکنون تعدادی از این مراکز دارای پروانه کسب هستند تصریح کرد: با ایجاد مکان مناسبی برای ساماندهی مراکز ضایعاتی در خرم آباد مابقی مراکز نیز جهت کسب مجوز اقدام می کنند و تعداد این مراکز افزایش خواهد یافت بنابراین در نظر گرفتن تمام جوانب و شرایط لازم برای این واحدها لازم است.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه دقیق و تهیه طرح کارشناسی در این راستا ادامه داد: دریافت مجوز کسب برای متقاضیان آزاد است اما این واحدها باید ضوابط، شرایط و استاندارد سازی های لازم جهت ایجاد انبار و سایر موارد را رعایت کنند.

وی گفت: برخی مراکز ضایعاتی در سطح شهرها شرایط بهداشت محیط را نداشته و سلامت و زندگی مردم را به خطر انداخته اند بنابراین ایجاد سایتی با مقررات لازم برای آنان یک اقدام مناسب است.

ثمینی تصریح کرد: در این راستا خرد جمعی و کارشناسی های لازم توسط اعضا و دستگاه های اجرایی مربوطه انجام گیرد تا این طرح تضادی با برنامه های مدیریت پسماند شهرداری و طرح تفکیک زباله نداشته باشد.

در این جلسه مصوب شد، با هماهنگی فرمانداری خرم آباد ظرف مدت ۱۰ روز شهرداری آمادگی خود را برای اجرای طرح مدیریت پسماند و دیگر طرح های موجود در خصوص تفکیک زباله از مبدا به فرمانداری اعلام و سازمان صنعت، معدن و تجارت نیز طرح مطالعاتی انتقال صنوف را تعریف و در کمیته کارشناسی بررسی کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار