تشکیل شورای امور دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده به دستور وزیر آموزش و پرورش

تهران (پانا) - هم سو با سیاست‌های مقام معظم رهبری و ریاست جمهور، شورای امور دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده به دستور وزیر آموزش و پرورش تشکیل شد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۱۳۱
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل شورای امور دانش‌آموزان اتباع خارجی و پناهنده به دستور وزیر آموزش و پرورش

به گزارش روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور، این شورا به ریاست غلامرضا کریمی قائم مقام وزیر در امور بین‌الملل و با عضویت معاونان، رؤسای سازمان‌ها و مراکز آموزش و پرورش و همچنین مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های تهران برای سیاستگذاری در حوزه آموزش اتباع خارجی و پناهندگان در وزارت آموزش و پرورش تشکیل شده است.

روابط عمومی مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور اعلام کرد: این اقدام در حالی صورت گرفته است که بیش از نیم میلیون دانش‌آموز اتباع خارجی و پناهنده در کنار دانش‌آموزان ایرانی در مدارس کشور مشغول به تحصیل و از فرصت‌های برابر آموزشی و پرورشی، برخوردار هستند. بنابراین وجود یک شورای سیاستگذاری می‌تواند ضمن ترسیم راهبردهای کلان، برای حفظ و ارتقا کیفیت آموزشی این دانش‌آموزان به حل و فصل چالش‌های موجود بپردازد و وضعیت آموزش و پرورش این دانش‌آموزان را به طور مستمر بررسی و پایش کند.

مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور برخی از وظایف این شورا را به این شرح اعلام کرد:

بررسی مصوبات کمیسیون سازماندهی اتباع خارجی؛ بررسی مصوبات کمیته عالی فرهنگی اتباع و مهاجرین خارجی؛ بررسی و ارائه راهکار و پیشنهاد برای حل و فصل چالش‌های فرهنگی حضور دانش‌آموزان اتباع خارجی در کنار دانش‌آموزان ایرانی؛ بررسی و ارائه راهکار نحوه آموزش چند فرهنگی؛ بررسی و ارائه راهکار برای آموزش خانواده‌های اتباع خارجی به خصوص پناهندگان؛ ارائه پیشنهاد برای جذب کودکان لازم‌التعلیم اتباع خارجی؛ بررسی چالش‌ها و موانع آموزشی دانش‌آموزان اتباع خارجی؛ بررسی کمک‌های بین‌المللی و نحوه جذب و هزینه در آموزش و پرورش؛ ارائه گزارش عملکرد آموزشی و پرورشی از طرف اعضا؛ ارائه آمار و اطلاعات مرتبط به سازمان‌های بین‌المللی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار