دبیر ستاد مبارزه با کرونا در بوشهر:

جدید ترین آمار مبتلایان کرونا در استان بوشهر اعلام شد

بوشهر(پانا) - دبیر ستاد مبارزه با کرونا استان بوشهر از تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید در استان بوشهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
جدید ترین آمار مبتلایان کرونا در استان بوشهر اعلام شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر، سعید کشمیری گفت: با تائید ابتلای ۳۶ مورد جدید توسط آزمایشگاه کووید ۱۹ در استان بوشهر، لیست مبتلایان به ویروس کرونا در استان تا روز یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ماه به عدد ۲۲۳ رسید.
کشمیری با اشاره به روند مطلوب بهبودی بیماران افزود: تاکنون ۱۳۵ بیمار از ویروس کرونا به‌طور کامل رهایی یافته‌اند که از این تعداد ۵۶ مورد خانم و ۷۶ مورد نیز آقا بوده‌اند.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۵ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های استان بستری هستند ادامه داد: تا ساعت ۱۱ روز یکشنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۰ بیمار کرونا مثبت در بیمارستان‌های استان روند درمانی خود را سپری می‌کنند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با اشاره به راه‌اندازی ۷ مرکز بیماریابی در استان بوشهر تصریح کرد: علت افزایش ناگهانی آمار مبتلایان به کرونا در شهرستان بوشهر راه‌اندازی مراکز بیماریابی در مراکز خدمات جامع سلامت است که طبیعتاً با این اقدام سرعت کشف و کنترل بیماران نیز افزایش پیدا می‌کند.
کشمیری عنوان کرد: راه‌اندازی ۱۳ مرکز بیماریابی دیگر نیز در نقاط پرجمعیت استان در مدیریت بیماری کرونا تأثیر بسزایی خواهد داشت، زیرا در این مراکز، افرادی که به‌صورت سرپایی مراجعه می‌کنند، افرادی که از مراکز دیگر ارجاع و یا کسانی که در تماس با موارد آلوده مثبت قطعی بودند، شناسایی و بررسی می‌شوند و اگر لازم باشد نمونه‌گیری و توصیه‌های لازم انجام می‌شود و نتیجه در مدت یک روز اعلام و به این صورت جلوی انتشار بیماری گرفته می‌شود.
وی جزئیات افراد جدید مبتلا به ویروس کرونا در استان بوشهر را چنین بیان کرد: از ۳۶ بیماری که امروز به لیست مبتلایان به کرونا در استان بوشهر اضافه شد، یک مورد آقایی ۷۵ ساله ساکن شهرستان دیر است که در حال حاضر در بیمارستان بستری است، دو مورد ساکن شهرستان جم نیز آقایی ۲۱ ساله در بیمارستان بستری و بانویی ۲۵ ساله که برای مراقبت خانگی از بیمارستان ترخیص شده هستند.
کشمیری ادامه داد: از دو مورد مثبت امروز در دشتستان نیز یک آقایی ۳۳ ساله و یک دختر نوجوان ۱۶ ساله است که سابقه تماس با مورد مثبت داشته‌اند و بیماریابی نوجوان ۱۶ ساله به شکل سرپایی و در مرکز بیماریابی صورت گرفته است، اما هر دو بیمار با حال عمومی خوب در مراقبت خانگی قرار دارند.
دبیر ستاد کرونا در بوشهر گفت: در شهرستان گناوه نیز سه مورد جدید به آمار مبتلایان اضافه شد که از این سه نفر، آقایی ۳۲ ساله با سابقه مسافرت به شهر شیراز و یک بانوی ۷۱ ساله در حال حاضر بستری است و یک بانوی ۴۶ ساله دیگر نیز در تماس با مورد مثبت قرار داشته است که با مراجعه سرپایی به مرکز، در حال حاضر در مراقبت خانگی قرار دارد.
سعید کشمیری ادامه داد: به علت افزایش بیماریابی که توسط نیروهای بهداشتی در مراکز خدامت جامع سلامت صورت گرفته است ۲۸ مورد جدید در شهرستان بوشهر نیز شناسایی شد.
عدم توجه به توصیه‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری مناسب موجب ابتلای 20 نفر از یک منطقه شد.
کشمیری خاطرنشان کرد: متأسفانه بی‌توجهی به توصیه‌های مکرر بهداشتی مبنی بر رعایت فاصله‌گذاری و پرهیز از تجمع، موجب ابتلای 20 نفر از اهالی یک منطقه محدود جغرافیایی در شهرستان بوشهر شد.
وی افزود: از مجموع موارد جدید در شهرستان بوشهر از ۲۴ نفر در مراکز جامع سلامت نمونه‌گیری سرپایی انجام‌شده و با حال عمومی خوب و رعایت دستورالعمل‌های ستاد مبارزه با کرونا در منزل تحت مراقبت خانگی قرار دارند.
وی عنوان کرد: دو بانوی ۴۳ و ۵۱ ساله و یک آقای ۲۱ ساله ساکن شهر بوشهر نیز در بیمارستان بستری هستند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصریح کرد: یک مورد در شهرستان بوشهر نیز آقایی ۲۴ ساله است که باحال عمومی خوب از بیمارستان ترخیص شد و در منزل تحت مراقبت خانگی قرار گرفت.
او تاکید کرد: اگر می‌خواهیم کرونا را شکست دهیم، باید از حضور در تجمعات عمومی و دورهمی‌های خانوادگی پرهیز کنیم. چرا که کانون اصلی انتشار ویروس کرونا تجمعات است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار