شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران "لاتون" ابلاغ شد

رشت (پانا) - سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مرزی بندر آستارا از صدور و ابلاغ شماره ثبت ملی "آبشار لاتون" در فهرست میراث طبیعی کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۴۹۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
شماره ثبت ملی بلندترین آبشار ایران "لاتون" ابلاغ شد

به گزارش ایسنا، امیری نژاد گفت: با توجه به ویژگی های منحصر به فرد آبشار لاتون "بارزاو" از قبیل مرتفع ترین آبشار چهار فصل کشور، ثبت این اثر طبیعی ملی در دستور کار قرار گرفت.

وی با بیان اینکه این رخداد مهم در شهریور سال گذشته محقق شد، ادامه داد: هم اکنون این اثر طبیعی به شماره ۶۴۵ در این فهرست قرار گرفته است.

امیری نژاد خاطرنشان کرد: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی است و تدوین ضوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم آن بر عهده وزارتخانه مذکور خواهد بود.

وی اضافه کرد: هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر اصالت اثر شود، ممنوع است.

آبشار لاتون در ۱۵ کیلومتری جنوب شهرستان آستارا، شهر لوندویل و در شش کیلومتری روستای کوته کومه قرار دارد و ارتفاع تقریبی این آبشار ۱۰۵ متر است که به لحاظ بلندی، مرتفع‌ترین آبشار ایران به حساب می‌آید.

لاتون در میان جنگل‌های انبوه گیلان و در مجاورت کوه زیبای اسپیناس قرار گرفته و در حاشیه آن یکی از زیباترین جنگل‌های متراکم بکر و دست‌نخورده این استان با انبوهی از درختان آلوچه، به، گلابی، گردو، فندق، گیلاس و سیب وحشی وجود دارد و در ۹ ماه از سال، سرسبزی و زیبایی خود را حفظ می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار