کچوئیان: اخلاص، ایمان، ایثار و توکل به خداوند محرک‌های اصلی پیشرفت جامعه است

تهران (پانا) - سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با تاکید بر اخلاص، ایمان، ایثار و توکل به خداوند به عنوان محرک‌های اصلی پیشرفت جامعه در ماه مهمانی خدا تاکید کرد دوران بحران کنونی زمینه‌ای مناسب برای تقویت و برداشتن گام‌هایی بلند و اساسی در راستای تحقق این چهار مولفه مهم است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۸۹۱
لینک کوتاه کپی شد
کچوئیان: اخلاص، ایمان، ایثار و توکل به خداوند محرک‌های اصلی پیشرفت جامعه است

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، رضا کچوئیان، در تماس تلفنی با جمعی از روسای استانی، ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و اشاره به روزهای سخت و دشوار جهان در رویارویی با بحران کرونا این ماه را فرصتی مناسب برای تجدید حس همدلی، همیاری و انسجام اجتماعی مسلمانان جهان خصوصا مردم نجیب و مومن ایران دانست و گفت: امسال در پرتو آموزه‌های معنوی و روحانی این ماه، بیش از گذشته شاهد تقویت روحیه ایمانی همه اقشار جامعه خواهیم بود.

کچوئیان، فرصت و موقعیت موجود را زمانی مناسب برای کسب مهارت معنوی و فهم برخی ضروریات دینی دانست و افزود: ماه رمضان امسال در قیاس با سال‌های قبل اتصال تک تک مومنان جهان به معبود یگانه بدون حضور در جمع است. چرا که در شرایط فعلی و محدودیت‌های موجود کسب مهارت‌های معنوی با امساک از خوردن و انقطاع از جمع، تمرین و ممارست برای اتصال فردی به خدای متعال است. این همان چیزی است که علمای دین اسلام کاملا از آن بهره برده و می‌برند.

این مقام مسئول، با تاکید بر چهار مقوله اصلی اخلاص، ایمان، ایثار و توکل به خداوند در بیانیه گام دوم انقلاب، دوران بحرانی حال را زمینه‌ای مناسب برای تقویت و برداشتن گام‌هایی بلند و اساسی در راستای تحقق این چهار مولفه اساسی اعلام و بیان کرد: انسان با عزّت نفس بالا و به کارگیری عقل خویش در حد کمال، از تمام توان خود برای دستیابی به اهداف پیش رو بهره می‌جوید.

وی، ایثار و از خودگذشتگی برخی اقشار جامعه در بحران پیش آمده جهان امروز را ستودنی و قابل ستایش خواند و اشاره کرد: این ویروس با وسیع کردن عرصه خطر برای جمع کثیری از افراد اجتماع تقویت بیش از پیش روحیه ایثار و گذشت و حس همیاری اجتماعی در مقاطع حساس جامعه را به همراه داشته است.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان، با اشاره به تغییر روند انجام اعمال ماه مهمانی خدا و برخی اقدامات و برنامه‌های از قبل پیش بینی شده فعالان عرصه دانشگاه فرهنگیان در سال جاری، فرصت‌های مهیا شده در کنار شرایط بحرانی کرونا را آغاز فعالیتی بی‌نظیر برای نهادینه شدن برخی رفتارهای صحیح در جامعه عنوان کرد و افزود: امسال به دلیل عدم برپایی سفره‌های افطار، می‌توان هزینه‌های مربوطه را برای کمک به اقشار کم درآمد جامعه، نیازمندان و یا به امور خیریه اختصاص داد.

وی، به کارگیری تمهیدات لازم برای تهذیب و تزکیه نفس را از ضروریات برشمرد و با تاکید بر فرمایش نبی مکرم اسلام (ص) گفت: ماه رمضان ماه رحمت الهی بر همه بندگان است. در این ماه درهای دوزخ بسته و درهای رحمت الهی به سوی بندگان باز است تا هر کس با هدایت و تقرب و پیدا کردن راه کمال خود مسیر پیش را طی کند.

کچوئیان، در پایان بیان کرد: قطعا فرصت امروز زمانی بسیار مناسب است تا با عبرت گرفتن از وقایع آن و تفکر بر اعمال و رفتار گذشته خود در شرایطی آرمانی با تزکیه و خودسازی، از سنگلاخ‌های دنیوی عبور و گام‌های بلندی برای رسیدن به حکمت و تقرب الهی برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار