
پانا آموزش و پرورش
حسینی: باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیتسازی کنیم
حسینی: باید مدرسه انطباقی مجازی را در شبکه شاد ظرفیتسازی کنیم
تعداد اعضای کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد به ۳۱۲ هزار نفر رسیده است

تهران (پانا) - معاون وزیر و رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی تاکید کرد باید مناسبسازی شبکه شاد به عنوان مدرسه انطباقی مجازی جهت پوشش تمامی گروههای هفتگانه آموزش و پرورش استثنایی در دستور کار قرار گیرد.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش آموزش و پرورش استثنایی کشور، سید جواد حسینی در جلسه ویدئو کنفرانس شورای معاونان وزارت آموزش و پرورش و مدیران کل استانها که با حضور مقام عالی وزارت برگزار شد با بیان اینکه شبکه شاد یک ظرفیت بیبدیل است، گفت: افزایش ظرفیت شاد از حیث فنی و محتوایی در میدان رقابت با رقبای مجازی موجب افزایش جذابیت این شبکه خواهد شد.
معاون وزیر با بیان اینکه کیفیت بخشی به شبکه شاد در آموزش و پرورش استثنایی از طریق تشکیل ستاد راهبری و کیفیت بخشی به شبکه شاد پیگیری میشود، افزود: تمامی مدیران مدارس استثنایی، 90 درصد معلمان و ۳۰ درصد دانشآموزان با نیازهای ویژه به شبکه شاد پیوستهاند و 5۰درصد کلاسهای مجازی در این شبکه نیز ایجاد شده است.
وی با بیان اینکه باید تلاش بیشتری انجام داد تا محصولات اصلی نظام تعلیم و تربیت یعنی دانشآموزان تا مرز حداکثری به این شبکه وارد شوند، افزود: در آموزش و پرورش استثنایی اگر چه امکان اتصال مدارس دیرتر فراهم شد و همچنین عدم دسترسی خانوادهها و دانشآموزان این حوزه نسبت به حوزه عادی از پیچیدگی بیشتری برخوردار است اما این تعداد استقبال در مرحله اول قابل قبول است.
وی بیان کرد: اتصال ۵ هزار کلاس چند پایه و پیش دبستانی به شاد، اتصال شاد به نرم افزار های دانشآموزان با آسیب بینایی و شنوایی، افزایش سرعت شبکه شاد و ایجاد جاذبههای بیشتر از جمله گامهای بعدی در مدرسه مجازی شاد است.
معاون وزیر با بیان اینکه تعداد اعضای کانال اختصاصی آموزش و پرورش استثنایی در شبکه شاد به ۳۱۲ هزار نفر رسیده است عنوان کرد: باید این کانال به یک فرصت متنوع و جذاب یادگیری و یاددهی تبدیل شود.
حسینی در ادامه با بیان اینکه بهترین زمان برگزاری امتحانات ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیر ماه است افزود: در صورت برگزاری امتحانات به صورت حضوری و با رعایت پروتکلهای بهداشتی و فاصله اجتماعی باید دانشآموزان با آسیب بینایی، شنوایی و جسمی حرکتی به شکل ویژه دیده شوند زیرا این دانشآموزان به دقت بیشتر و هم به منشی برای شرکت در آزمون نیاز دارند.
وی افزود: ۱۸۱ دانشآموز با آسیب بینایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که این دانشآموزان نیاز به منشی، کلاس تک نفره و یا آزمون با خط بریل دارند.
وی گفت: ۳۴۵ دانشآموز جسمی حرکتی نیز در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که با توجه به مشکلات خاص این عده و نیاز به منشی و عدم امکان فاصله گذاری اجتماعی بهتر است برای آنان آزمون چند گزینهای طراحی شود.
وی در پایان گفت: ۵۶۴ دانشآموز با آسیب شنوایی در پایه دوازدهم تحصیل میکنند که برگزاری آزمون شنیداری زبان خارجه برای آنان مقدور نیست و بهتر است آزمون به صورت چند گزینهای برای آنان برگزار شود.
-
حسینی: دو مدرسه در هر استان در سال جاری «مدرسه انطباقی» میشوند
-
تدابیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی برای برگزاری امتحانات نهایی یک هزار و 90 دانشآموز با نیاز ویژه
-
فعالیت مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده و مراکز اختلالات یادگیری در شرایط بحران کرونا
-
پیام رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی به مناسبت روز روانشناس و مشاور
-
نظارتپذیری دلیل استفاده از شبکه شاد
-
نمایش جلوههای ویژه معلمان و دانشآموزان بسیجی و ترویج فرهنگ بسیجی در بستر فضای مجازی
-
اهداف تدوین بسته تحولی توسعه مشارکت تشریح شد
- 1- لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
- 2- نظرات حاوی مطالب توهینآمیز یا بیاحترامی به اشخاص، قومیتها، عقاید دیگران و مغایر با قوانین کشور منتشر نمیشود.
- 3- نظرات پس از تایید منتشر میشود.