آموزش و پرورش در هفته‌ای که گذشت؛

از بازنشستگی قریب‌الوقوع معاون وزیر آموزش‌وپرورش تا کمک‌های بزرگ دولت به مدارس غیردولتی

تهران (پانا) _ خبر بازنشستگی یکی از معاونان وزیر آموزش و پرورش، کمک دولت به مدارس غیردولتی در ایام کرونا، عضوگیری 11 میلیون نفری شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) و سخنان مهم معاون آموزش ابتدایی درباره جهش تحصیلی از مهم‌ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته گذشته بودند.

کد مطلب: ۱۰۴۸۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
از بازنشستگی قریب‌الوقوع معاون وزیر آموزش‌وپرورش تا کمک‌های بزرگ دولت به مدارس غیردولتی

در این هفته همچنین از اعلام نتایج گزینش پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال 1398 آموزش و پرورش و قدردانی رئیس مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش معلمان در بحران اخیر مطلع شدیم. مهم‌ترین اخبار حوزه آموزش و پرورش در هفته اخیر را می‌خوانید:

هیچ یک از محتواهای درسی حذف و یا به سال آینده منتقل نمی‌شود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با تاکید بر اتمام تدریس تا پایان اردیبهشت گفت: هیچ محتوای درسی حذف و یا به سال آینده منتقل نمی‌شود.

مهدی نوید ادهم افزود: شورای عالی آموزش و پرورش تاکید دارد معلمان تمام محتوای درسی را تدریس کنند و هیچ محتوایی حذف و یا به سال آینده منتقل نخواهد شد لذا معلمان اهتمام داشته باشند تا پایان اردیبهشت ماه کار تدریس دروس به پایان برسد.

نوید ادهم، برگزاری حضوری امتحانات را اولویت آموزش و پرورش دانست و بیان کرد: مدلی برای برگزاری امتحانات نهایی و مدلی هم برای امتحانات داخلی پیش بینی کردیم که البته به حضور و یا عدم حضور دانش‌آموزان و همچنین تصمیم ستاد ملی مدیریت کرونا بستگی دارد لذا ما پیشنهادات را به ستاد مذکور ارائه و مصوبه ستاد در این خصوص را ابلاغ خواهیم کرد.

موافقت دولت با ارائه بسته‌های حمایتی بخشودگی اجاره بها، امهال بیمه تامین اجتماعی کارکنان و تسهیلات کم بهره به مدارس غیردولتی

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: دولت با اختصاص بسته‌های حمایتی به مدارس و مراکز غیردولتی تعطیل شده بر اثر انتشار ویروس کرونا موافقت کرد.

به گفته محسن حاجی میرزایی تصمیمات درباره مدارس، پیش‌دبستانی‌ها و مراکز آموزشی غیردولتی، معافیت ۴ ماهه از پرداخت اجاره فضا به آموزش و پرورش، اهمال ۳ماه حق بیمه کارکنان، اعطای تسهیلات کم بهره ۱۶۰ میلیون ریالی به ازای هریک از کارکنان بشرط حفظ اشتغال و تخصیص حداقل ۵۰درصد آن به دستمزد، و امهال سه ماهه اقساط تسهیلات بانکی است.

قدردانی رئیس مجلس شورای اسلامی از زحمات و تلاش معلمان در تداوم جریان یادگیری دانش‌آموزان

رئیس مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگوی تلفنی با وزیر آمورش و پرورش از زحمات و تلاش معلمان در تداوم جریان یادگیری دانش‌آموزان قدردانی کرد.

محسن حاجی میرزایی در گفت‌وگوی تلفنی با علی لاریجانی ضمن احوالپرسی از وی با اشاره به راه اندازی شبکه آموزش دانش‌آموزی، افزود: در ابتدای راه‌اندازی شبکه شاد حدود ۷۵ درصد از محتواهای آموزشی در مدارس تدریس شده بود بنابراین در این شبکه آموزشی ارزیابی از مجموعه آموخته ‌شده انجام و آموزش مابقی محتواهای درسی ادامه و به پایان می‌رسد.

آخرین آمار ثبت‌نام کاربران در شبکه آموزشی دانش‌آموزان(شاد)

مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات از ثبت‌نام بیش از 9 میلیون دانش‌آموز و تبادل 232 میلیون و 314 هزار و 335 فایل در شبکه آموزشی دانش‌آموزان (شاد) خبر داد.

بر اساس گزارش مرکز برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات 11 میلیون و 36 هزار و 587 بار شبکه آموزش دانش‌آموزی نصب ‌شده که از این تعداد، اطلاعات بیش از 9 میلیون دانش‌آموز و 585 معلم در شبکه شاد ثبت‌ شده است.

همچنین تعداد 2 میلیون و 244 هزار و 307 کلاس درس و 134 هزار مدرسه در شبکه آموزشی دانش‌آموزان تأسیس‌ و تعداد 232 میلیون و 314 هزار و 335 فایل و بیش از 592 میلیون 32 هزار پیام در این شبکه مبادله شده است.

جدیدترین اظهارات حکیم‌زاده درباره جهش تحصیلی: جهش تحصیلی در ابتدایی، ظلم مضاعف خانواده‌ها به فرزندان است

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش در شورای سیاست‌گذاری سنجش بدو ورود به دبستان کشور از سنجش 27 هزار و 582 نوآموز پیش‌دبستانی عشایری به‌صورت رایگان در تمام استان‌های کشور خبر داد.

رضوان حکیم‌زاده در شورای سیاست‌گذاری سنجش بدو ورود به دبستان، بیان کرد: از یک‌میلیون و 580 هزار و 774 نوآموز پیش دبستانی کشور، در سال تحصیلی جاری 378 هزار و 734 نوآموز در فرایند سنجش بدو ورود به دبستان شرکت کرده‌اند و طبق اساسنامه مدارس عشایری، در سال تحصیلی جاری 27 هزار و 582 نوآموز پیش‌دبستانی عشایری به‌صورت رایگان در تمام استان‌های کشور موردسنجش قرار گرفته‌اند.

حکیم‌زاده با اشاره به اینکه جهش تحصیلی از نظر علم تعلیم و تربیت در کشورهای پیشرو آموزشی جهان مورد تائید نیست، ‌بیان کرد: دانش‌آموزان داوطلب جهش تحصیلی که با استفاده از یک سنجه ناقص مانند تست هوش غربالگری می‌شوند، بعد از جهش تحصیلی دیگر نمی‌توانند رشد متوازن و طبیعی خود را ادامه دهند و از هم‌سالان خود جدا می‌شوند تا زودتر سال‌های تحصیلی خود را به‌ویژه در دوره ابتدایی تمام کنند و این موضوع ظلمی به دانش‌آموزان کشور است.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد: در کشورهای پیشرو به رشد متوازن اجتماعی دانش‌آموزان توجه و زمینه‌های غنی‌سازی محتوای آموزشی انجام می‌شود و صرفا به تست هوش اکتفا نمی‌شود، اجازه داده می‌شود دانش‌آموز در کنار هم‌سن‌های خود مهارت‌های زندگی را کسب کنند.

وی در پایان گفت: جهش تحصیلی در دوره تحصیلی ابتدایی ظلم مضاعف خانواده‌ها به فرزندان خود است که آن‌ها را از رشد متوازن دور می‌کند.

اعلام نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش و فرایند جذب) پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال 1398 آموزش و پرورش

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع، با ارسال اطلاعیه‌ای، نتایج بررسی صلاحیت‌های عمومی (گزینش و فرایند جذب) پذیرفته شدگان نهایی آزمون استخدام پیمانی آبان ماه سال 1398 آموزش و پرورش را منتشر کرد.

تأییدشدگان نهایی گزینش مکلفند برای انجام آزمایشات پاراکلینیکی بدو استخدام، سپردن تعهد خدمت محضری، گذراندن دوره ی مهارت آموزی ونحوه جذب و بکارگیری به شرح ذیل در سه مرحله اقدام کنند. عدم مراجعه تایید شده نهایی در مهلت مقرر برای پیگیری امور ذیربط، به منزله انصراف از استخدام در آموزش و پرورش تلقی شده و مسئولیت آن، صرفاً بر عهده داوطلب خواهد بود.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی بازنشسته می‌شود

حجت‌الاسلام علی ذوعلم معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در سخنانی از بازنشستگی خود خبر داد و گفت: دوره خدمتم در پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و سازمان پژوهش تمام شده و به درجه بازنشستگی نائل شده‌ام اما تا آخرین لحظه و تا زمانی که رئیس جدید این سازمان منصوب شود در خدمت دوستان هستم و کارها را با قدرت به پیش می‌بریم. طبق قانون لازم است جانشینی برای این مسئولیت انتخاب شود و مقام عالی وزارت در این زمینه مشورت‌هایی داشته و در حال جمع بندی هستند.

وی اشاره کرد: می‌دانم که طبق قانون فرد بازنشسته نمی‌تواند در این مناصب حضور داشته باشد و بنده هم قصد ندارم قانون را دور بزنم، توجیه کنم یا مجوز فعالیت به صورت خاص بگیریم؛ هر چند در استفاده از این راهکارها، فشارها و اصرارهایی وجود داشت اما به شدت مخالفت کردم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار