مراقب سلامت منطقه11: سلامت جامعه، قلب تپنده آن جامعه است

تهران (پانا) - شبنم مکّی، مراقب سلامت مدارس منطقه 11 گفت سلامت جامعه، قلب تپنده و شاهرگ حیاتی آن جامعه است و توجه به سلامت دانش آموزان به عنوان آینده سازان میهن اسلامی، از اهمیت بسزایی برخوردار است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مراقب سلامت منطقه11: سلامت جامعه، قلب تپنده آن جامعه است

به مناسبت هفته سلامت، شبنم مکّی، مراقب سلامت مدارس منطقه 11 در گفتگو با پانا گفت: فارغ التحصیل رشته های بهداشت و مترجمی زبان انگلیسی هستم. از میان این دو رشته، بدلیل اینکه اعتقاد دارم سلامت جامعه، قلب تپنده و شاهرگ حیاتی آن جامعه است و پیشرفت در عرصه های مختلف سازندگی کشور منوط به داشتن جامعه ای سالم است، رشته بهداشت را ادامه دادم و خدمت به آینده سازان میهن اسلامی در آموزش و پرورش را انتخاب کردم و تمام تلاش خود را در جهت ارتقای سلامت دانش آموزان به کار می برم.

وی افزود: سلامت دانش آموزان در زندگی آینده آن ها نقش بسزایی دارد؛ از این رو مهم ترین کار در حوزه سلامت دانش آموزان، آموزش های لازم خودمراقبتی به دانش آموزان و غربالگری آنها از طریق معاینات مقدماتی و در صورت نیاز ارجاع به پزشک است.

مکّی گفت: عدم شناخت و آگاهی از برخی بیماری های خاص کودکان توسط خانواده ها، به آسیب های جبران ناپذیری در زندگی آینده آن ها منجر خواهد شد. بسیاری از بیماری های شایع در کودکان و نوجوانان اگر به موقع تشخیص داده شود و اقدامات درمانی مناسب صورت گیرد قابل درمان بوده و از آسیب های احتمالی در بزرگسالی پیشگیری خواهد کرد؛ از این رو مراقبین سلامت در مدارس نقش بسیار مهمی دارند و چون سلامت دانش آموزان سلامت آینده کشور است، این امر مسئولیت مراقبین سلامت در مدارس را دوچندان می کند.
شبنم مکّی در ادامه گفت: در شرایط کنونی و با توجه به شیوع بیماری کرونا اولویت همه مراقبین سلامت، پیشگیری از ابتلای دانش آموزان و خانواده ها به این بیماری است؛ ازاین رو مراقبین سلامت با وجود تعطیلی مدارس از طریق ارسال محتواهای آموزشی بهداشتی در کانال شاد مدارس؛ آموزش های لازم در خصوص راه‌های پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا به دانش آموزان و خانواده ها ارائه می کنند.
وی افزود: در شرایط فعلی، همه ما باید برای نابودی کرونا از مدافعین سلامت حمایت کنیم و بزرگترین حمایت و کمک به این مدافعین دلسوز، توجه به توصیه های بهداشتی و همکاری برای پیشگیری از انتقال و گسترش این بیماری در جامعه است.
مکّی در پایان افزود: هفته سلامت را به همه مراقبین سلامت مدارس و به صورت ویژه به تمامی مدافعین سلامت که در این شرایط، ایثارگرانه در حال خدمت هستند تبریک می گویم. امیدوارم در سال جدید و با توکل به ایزد منّان و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) که امسال را سال جهش تولید نام گذاری نموده اند، ما نیز در زمینه ارتقای سلامت آینده سازان میهن اسلامی گام های بلندتر و مؤثرتری برداریم و به مدد الهی، با همدلی و همکاری مردم عزیز کشور و تلاش های شبانه روزی مدافعین سلامت، بزودی شاهد شکست کرونا باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار