سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی توضیح داد

ماجرای تعدیل سهمیه سوخت جانبازان

تهران (پانا) - سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی می گوید لیستی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شد و بر اساس آن شرکت بخش روزانه ۲۰۰ هزار لیتر برای این افراد اختصاص داده است.

کد مطلب: ۱۰۴۸۰۷۳
لینک کوتاه کپی شد
ماجرای تعدیل سهمیه سوخت جانبازان

به گزارش ایسنا، فاطمه کاهی، با بیان اینکه چندی پیش سهمیه بنزین معلولان از ۶۰ لیتر به ۱۰۰ لیتر افزایش یافت، اظهار کرد: این مساله مربوط به افرادی بود که خودرو آن ها دارای پلاک معلولان بود که در این بین یک تعداد دیگری از مالکان خودرو، جانباز هستند که خودروی آن ها دارای پلاک معلولان نیست، به همین دلیل بنیاد شهید و امور ایثارگران لیستی را به منظور معرفی این افراد در اختیار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی قرار داد.

وی با تاکید بر اینکه شرکت پخش تا سقف ۲۰۰ هزار لیتر در روز برای این دسته از افراد سهمیه سوخت اختصاص داده است، تصریح کرد: این میزان برای کل جانبازان کشور است و بنیاد شهید و امور ایثارگران مسوول تعیین سهمیه هر یک از افراد است.

سخنگوی شرکت ملی پخش فراورده های نفتی با بیان اینکه اطلاعات بیش از ۴۳ هزار نفر از ایثارگران توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ارسال شد، گفت: با توجه به آمادگی زیرساخت‌های سامانه هوشمند سوخت، این تغییرات از دوم اردیبهشت ماه در سامانه اعمال و هم‌اکنون همه سهمیه سوخت ترمیمی از طریق اعتباری در کارت‌های بانکی این افراد اعمال شده و این افراد می‌توانند در جایگاه‌های عرضه سوخت از طریق کارت‌های بانکی نسبت به خرید سوخت اقدام کنند.

وی با بیان اینکه این اولین آماری است که بنیاد شهید به ما اعلام کرده است، اظهار کرد: سقف مجاز استفاده از این سهمیه روزانه ۲۰۰ هزار لیتر است و نباید از این عدد فراتر برود.

روز گذشته، کرامت ویس‌کرمی - مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران - از تعدیل سهمیه سوخت جانبازان تا سقف روزانه ۲۰۰ هزار لیتر طبق مصوبه کارگروه ماده ۸ تصویب‌نامه هیئت وزیران خبر داده و گفته بود: طبق مصوبه این کارگروه، همه جانبازان که اطلاعات آنها توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران به دست ما رسیده است، شامل تعدیل سهمیه سوخت از طریق اعتباری در کارت‌های بانکی خواهند شد.

به گفته وی، سقف لحاظ‌ شده برای تعدیل سهمیه سوخت جانبازان روزانه ۲۰۰ هزار لیتر خواهد بود و افزون بر آن امکان دارد طبق فهرست‌های دریافتی از بنیاد شهید و امور ایثارگران به تعداد این افراد باز هم افزوده شود. این تعدیل سهمیه در شرایطی انجام شده است که دیگر همچون گذشته نیازی به تعویض پلاک خودرو و تغییر آن به پلاک معلولان و جانبازان نیست.

شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران پیش از این در اطلاعیه شماره ۱۱ طرح مدیریت مصرف سوخت در کشور، سهمیه سوخت خودروهای سواری دارای پلاک معلولان و جانبازان را ۴۰ لیتر افزایش داده بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار